خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت

خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت

طرز تهیه ماسک آب برنج خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت عنوان یکی از مطالب …

ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش

ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش

ماسک خانگی برای جوش ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

ماسک زردچوبه و عسل

ماسک زردچوبه و عسل برای دور چشم ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت و جوش ماسک زردچوبه و عسل و شیر و ابلیمو ماسک زردچوبه و عسل و ماست برای چی خوبه ماسک زردچوبه و عسل و گلاب ماسک زردچوبه و ماست و عسل نی نی سایت ماسک زردچوبه و عسل نی نی سایت

خاصیت ماسک زردچوبه و عسل با ابلیمو برای جوش و لک صورت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره طرز تهیه این ماسک صحبت کرده ایم . امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم :

دوستان عزیز برای احتیاط، قبل از اینکه ماسکی را بر روی پوست صورت و بخش های حساس بدن تان امتحان کنید، با تست کردن بخش کوچکی از ماسک بر روی پوست مچ دست یا بازو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از نداشتن آلرژی نسبت به آن ماسک اطمینان حاصل کنید به خصوص اگر به یکی از مواد موجود در ماسک حساسیت دارید. نشانه های حساسیت در بیشتر موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز خواهند کرد. همچنین از قرار دادن هر نوع ماسکی در اطراف چشم هایتان خودداری کنید.

چرا ماسک زردچوبه و عسل ؟

این ماسک خواص فراوانی برای پوست دارد. ترکیب زردچوبه به همراه عسل بیشتر برای از بین بردن لک های تیره و سفیدی پوست مورد استفاده قرار می گیرد اما برای جوانسازی و کاهش خطوط و چروک هم کاربرد دارد. این ترکیب چربی پوست را متعادل و جوش ها را از بین می برد همچنین خاصیت ضد التهابی هم دارد. روشنی و پاکسازی پوست از خواص دیگر این ماسک هستند.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه یکی از ترکیبات اصلی در کرم و محصولات ضد لک است و در بسیاری از این محصولات استفاده می شود زیرا ترکیبی به نام تتراهیدروکورکومین دارد که موجب سفیدی و رفع لک های تیره می شود. شما می توانید به جای صرف هزینه های بالا برای خرید این محصولات به طور طبیعی از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه التهاب را کاهش و اگزما را درمان می کند. از این ادویه زرد رنگ برای درمان عفونت های پوستی، تسکین دادن پوست خشک و درمان جوش و آکنه هم استفاده می شود.

خواص عسل برای پوست

عسل یکی از ترکیبات مهم در ماسک های مختلف است اما چرا ؟ عسل چه خاصیتی دارد که موجب شده در ترکیب ۹۰ درصد از ماسک ها وجود داشته باشید. در ادامه با الانت همراه باشید تا به شما جواب این سوال را بدهیم. اگر می خواهید پوست خود را با ماده ای از طبیعت لایه برداری کنید، عسل یکی از بهترین گزینه هاست. این ماده شیرین پوست شما را پاک و شفاف می کند. استفاده از عسل در ماسک های مختلف خاصیت ضدمیکروبی آن را افزایش می دهد و برای رفع جوش مفید است.

طرز تهیه ماسک زردچوبه و عسل

زردچوبه یکی از ادویه های محبوب زنان هندی ست اما این محبوبیت به دلیل استفاده از زردچوبه در آشپزی و غذاهایشان نیست، آن ها زردچوبه را دوست دارند زیرا به قدرت درخشان کنندگی و روشن کنندگی آن ایمان آورده اند. عروس های هندی قبل از مراسم عروسی برای شادابی و زیباتر شدن پوستشان از ماسک زردچوبه استفاده می کنند و این ماسک بین عروس های هندی بسیار مرسوم و رایج است. ترکیب زردچوبه با عسل ماسکی بی نظیر برای بهبود پوست شما به همراه دارد و شادابی را به شما هدیه خواهد داد. در ادامه می توانید طرز تهیه این ماسک را مشاهده کنید.

طرز تهیه

قبل از قرار دادن ماسک، پوست خود را شسته و خشک کنید. برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق چای خوری عسل را با ۱ قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید تا یکدست شود. اگر احساس کردید که ترکیب ماسک شما خشک است کمی آب به آن اضافه نمایید در حد چند قطره. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. پس از سپری شدن این زمان، پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید. اگر پوست خشکی دارید کمی شیر یا روغن زیتون به ترکیب ماسک اضافه سپس از آن استفاده نمایید.

چند بار ؟

این ماسک به عنوان مرطوب کننده عمل می کند و موجب کاهش قرمزی پوست و لایه برداری آن می شود. می توانید ماسک عسل و زردچوبه را ۱ تا ۲ بار در هفته بر روی پوست خود قرار دهید و از نتیجه آن شگفت زده شوید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک زردچوبه و عسل و سرکه سیب

این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل به همراه سرکه سیب و شیر درست می شود. با استفاده از این ماسک می توانید از شر جوش های سرسیاه که ظاهری ناخوشایند دارند راحت شوید و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. همچنین برای رفع آکنه و لک صورت کاربرد دارد. در ادامه می توانید  طرز تهیه این ماسک را مشاهده کنید.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را با ۱ قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید. سپس ۱ قاشق چای خوری شیر و نصف قاشق غذاخوری عسل را اضافه و مخلوط کنید. اگر شیر ندارید می توانید از ماست هم استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن همه مواد باید ماسکی خمیری شکل به دست بیاید که از روی صورت چکه نکند. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید. اگر زردچوبه کمی پوست شما را زرد کرد از روغن های پاک کننده آرایش استفاده نمایید.

چند بار ؟

این ماسک به دلیل وجود شیر برای پوست های خشک هم قابل استفاده است. می توانید برای نرمی و روشن شدن پوست خود ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک زردچوبه و عسل و ماست

برای درست کردن این ماسک به پودر زردچوبه، عسل، ماست و آب لیمو ترش تازه نیاز دارید. این ماسک پوست شما را آبرسانی کرده و مواد مغذی لازم برای زیبایی و لطافت آن را فراهم می کند. می توانید از این ماسک عالی برای رفع لک و سوختگی ناشی از تابش آفتاب استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و عسل و ماست برای چی خوبه

زردچوبه موجود در این ماسک پوست شما را درخشان و روشن می کند. عسل مواد مغذی فراوانی دارد و به خاطر خاصیت آنتی‌ اکسیدانی اش از پوست شما محافظت می کند. ماست خواص فراوانی برای پوست دارد و موجب جوانسازی، آبرسانی و تنظیم چربی پوست می شود. آب لیمو ترش موجود در این ماسک پوست شما را لایه برداری کرده و آلودگی های روی سطح آن را از بین می برد.

طرز تهیه

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید سپس ۱ قاشق چای خوری ماست و نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترش هم به این ترکیب بیافزایید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک زردچوبه و عسل و ماست گزینه ای مناسب برای لایه برداری و تمیز شدن پوست است و درخشندگی را به پوست شما هدیه میدهد. این ماسک برای رفع لک و کک و مک هم موثر است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک زردچوبه و عسل برای دور چشم ماسک زردچوبه و عسل برای لک صورت و جوش ماسک زردچوبه و عسل و شیر و ابلیمو ماسک زردچوبه و عسل و ماست برای چی خوبه ماسک زردچوبه و عسل و گلاب ماسک زردچوبه و ماست و عسل نی نی سایت ماسک زردچوبه و عسل نی نی سایت

ماسک زردچوبه و عسل و آبلیمو

این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل و آبلیمو درست می شود و برای پوست های چرب بسیار مفید است زیرا آبلیمو چربی پوست را متعادل و کمتر می کند. افرادی که دارای پوست خشک هستند بهتر است از ماسک هایی که دارای شیر یا ماست هستند استفاده کنند و این ماسک برای این افراد مناسب نیست.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ترش را با ۱ قاشق چای خوری زردچوبه و ۲ قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. ماسک باید فرمی خمیری داشته باشد و آبکی نباشد. سپس ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید.

چند بار ؟

این ماسک پوست شما را شفاف و روشن می کند و برای جوانسازی پوست هم مفید است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته بر روی پوست صورت خود قرار دهید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک زردچوبه و عسل و خیار

اگر پوست حساسی دارید این ماسک برای شما مناسب است. خیار آرام کننده و تسکین دهنده ی پوست صورت و دارای خاصیت انقباضی ست. یعنی سلول های مرده را از منافذ پوستی بیرون کشیده سپس به دلیل خاصیت انقباضی به جمع و بسته شدن منافذ کمک می کند. این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل و آب خیار و آب لیمو درست می شود.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک، ۱/۲ قاشق چای خوری آب لیمو را با ۱/۲ قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب و به آن ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آب خیار بیافزایید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

این ماسک برای پوست های چرب مناسب است زیرا آب لیمو و خیار دارد. از این ماسک می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.