مطالب پر بازدید
طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

بهترین زمان شانه زدن مو در اسلام

روش صحیح شانه زدن مو مردانه حکم شانه زدن مو در شب فواید شانه زدن مو شانه زدن مو پسرانه شانه زدن مو به انگلیسی ریزش مو هنگام شانه زدن عوارض شانه نکردن مو اموزش شانه زدن مو دخترانه

اصول شانه زدن صحیح مو + علت ریزش مو هنگام شانه زدن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

اصول شانه زدن صحیح مو

شانه زدن اشتباه صدمات جبران ناپذیری به موهای شما وارد می کند و موجب تشکیل موخوره، نازکی، شکنندگی و ریزش مو می شود. شانه زدن صحیح مو یکی از فرمول های داشتن موهای زیبا و پرپشت است. در ادامه می توانید نکاتی درباره شیوه صحیح شانه زدن موها و زمان مناسب برای این کار مشاهده کنید.

موهایتان را با حوصله شانه بزنید

شما باید این کار را بدون عجله و در آرامش کامل انجام دهید. شانه زدن موها با خشونت و عجله موجب صدمه دیدن و ریزش آن ها می شود. اگر موهایتان بلند است، ابتدا گره های مو را آرام آرام و یک به یک باز کنید سپس شانه زدن را از پایین ترین بخش مو شروع کرده و به بالاترین بخش و پوست سر برسانید. بعد از شانه زدن کامل مو، یکبار هم موها را از بالا به پایین شانه بزنید تا ظاهری درخشان و براق پیدا کنند. چرا براق ؟ با سایت الانت همراه باشید. علت براقی، روغن های طبیعی هستند که در پوست سر ترشح شده و با شانه زدن بر روی سطح مو پخش می شوند.

بهترین زمان شانه زدن

یکی از عادات اشتباه ما، شانه زدن مو بعد از حمام کردن است. با خیس شدن تارهای مو، ترشح چربی طبیعی پوست سر در کمترین میزان ممکن قرار می گیرد. به همین خاطر شانه زدن مو در هنگام خیسی و مرطوب بودن آن عادتی اشتباه است و موجب ریزش و کنده شدن تارهای مو می شود پس برای حفظ سلامت موهایتان این کار را متوقف کنید. بهترین زمان شانه زدن مو، قبل از حمام است. شما باید قبل از حمام کردن تمام گره ها و در هم آمیختگی های مو را باز کنید. اگر به امید باز شدن گره ها با موهای شلخته و نامرتب به حمام بروید، این درهم آمیختگی و گره ها ۲ برابر شده و به سختی باز می شود. البته این مسئله درباره موهای معجد صدق نمی کند. افرادی که موهای وز و مجعد دارند می توانند موهایشان را در حمام با کمک نرم کننده و شانه ای که دندانه های پهن داشته باشد باز کنند.

شیوه شانه زدن

یکی از نکات مهم شیوه شانه زدن یا برس کشیدن موهاست. برای مرتب کردن موها، بخشی از آن ها را جدا کرده و در دست تان بگیرید سپس با فشاری نرم و ضربه های ملایم تارهای مو را شانه بزنید. از کشیدن موها در هنگام شانه زدن به شدت خودداری کنید.

تمیز کردن برس

اگر موهای تان را با برس مرتب کرده و شانه می زنید، هر هفته یا هر دو هفته یکبار برس را شسته و از پرزهایی که درونش گیر کرده، پاک کنید. با این روش آلودگی ها به سر شما منتقل نمی شود و عمر برس هم افزایش پیدا می کند.

دفعات شانه زدن مو

آراستگی و مرتب بودن موها مهم است اما این موضوع نباید باعث شود که شما روزانه بارها بارها موهایتان را شانه بزنید و به این موضوع حساس شوید. شانه زدن بیش از حد موها صدمه زننده است و جنس موهای شما را خراب می کند. با بالا رفتن تعداد دفعات شانه زدن مو، پوست سر تحریک شده و براقیت مو از بین میرود. در نتیجه موهایی آسیب دیده و کدر خواهید داشت. موهایتان ۱ تا ۲ مرتبه در روز شانه بزنید.

روش صحیح شانه زدن مو مردانه حکم شانه زدن مو در شب فواید شانه زدن مو شانه زدن مو پسرانه شانه زدن مو به انگلیسی ریزش مو هنگام شانه زدن عوارض شانه نکردن مو اموزش شانه زدن مو دخترانه

آخرین بروز رسانی در : شنبه 9 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.