مطالب پر بازدید
مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

رموز خانه تکانی

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم لیست کارهای خانه تکانی نی نی سایت لیست کارهای خانه تکانی خانه تکانی آشپزخانه خانه تکانی در یک هفته مراحل خانه تکانی خانه تکانی سریع 

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم + مراحل خانه تکانی سریع موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل خانه تکانی سریع

مرحله اول

داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی، اولین مرحله است. وقتی تمام کارهای خانه تکانی را به یک لیست مرتب و منظم تبدیل کنید، از تعداد کارهایی که باید انجام بدهید مطلع شده و می توانید به ترتیب آن ها را انجام بدهید.

مرحله دوم

بعد از تهیه لیست امور، نوبت به دور ریختن وسایل بدون استفاده و اضافی میرسد. هر چیزی که از آن استفاده نمی کنید میتواند وارد این لیست شود. لباس هایی که حتی سالی یک بار هم استفاده نمی شوند، وسایل و هدایای بی مصرف و هر چیز اضافه ای می تواند شامل این لیست شود. شما باید یک خانه تکانی تمام عیار داشته باشید و از شر تمام وسایل اضافی که فضای خانه و کمد شما را اشغال کرده اند راحت شوید.

مرحله سوم

آشپزخانه بهترین مکان برای شروع خانه تکانی ست و یکی از پرکار ترین بخش های خانه به شمار می رود. با کابینت ها شروع کنید و ظروف درون آن ها را خارج کنید. کف کابینت ها را دستمال کشیده و ظروف را سر جایشان قرار دهید. اگر دوست داشته باشید می توانید ظروفی که درون کابینت ها قرار دارند و رویشان گرد و خاک نشسته را با محلول آب و نمک بشویید و لکه زدایی کنید سپس خشک کرده و مجدد داخل کابینت بچینید.

مرحله چهارم

کابینت ادویه ها یکی از مکان هایی ست که به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد پس همه ادویه ها را خارج کرده و کابینت را با دستمال مرطوب تمیز کنید. جعبه ادویه ها را دستمال کشیده و به ترتیب مجددا سر جایشان قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از تمیز کردن کابینت ها، به سراغ سینک ظرفشویی بروید و آن را برق بیاندازید. برای تمیز کردن سینک استیل از دستمالی آغشته به سرکه سفید و برای سینک چینی یا آلومینیومی از پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. بعد از شستشو و آبکشی سینک از یک روزنامه مچاله شده استفاده نمایید تا حسابی برق بیفتد.

مرحله ششم

یخچال یکی دیگر از وسایل خانه است که به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد. درون یخچال و قفسه های داخلی آن را دستمال کشیده و تمیز کنید. می توانید برای این منظور از ترکیب آب به همراه جوش شیرین استفاده کنید.

مرحله ششم

بعد از تمیز کردن همه قسمت های آشپرخانه به سراغ بخش های دیگر خانه تان بروید. کمدها را از وسایل اضافی خالی کرده و آن ها را اهدا کنید. دیوارها را دستمال بکشید، تابلو ها را گردگیری کرده و مجسمه ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید. رو تختی و رو بالشی ها را جدا کرده و بشویید.

مرحله هفتم

پرده ها را از چوب پرده جدا کرده و درون ماشین لباسشویی بیاندازید تا حسابی تمیز شوند. بعد از شستشو، پرده ها را اتو کنید و مجدد آویزان نمایید. همچنین می توانید بدون اتو کردن، پرده را به شکل نیمه خشک آویزان نمایید تا چروک نشود.

مرحله هشتم

شیشه های پنجره یکی از بخش های خانه هستند که سال به سال سراغی از آن ها گرفته نمی شود پس باید در هنگام خانه تکانی حسابی از خجالت شان بیرون بیایید. برای تمیز کردن شیشه ها به یک اسپری پاک کننده شیشه شوی و یک دستمال بدون پرز نیاز دارید. می توانید بعد از تمیز کردن پنجره کمی سرکه سفید بر روی دستمال ریخته و شیشه ها را با آن برق بیاندازید.

مرحله نهم

اگر مبل یا فرش شما کثیف شده و لکه دارد، باید فکری هم برای آن بکنید. می توانید از فرش شویی ها کمک بگیرید یا خودتان دست به کار شده و با محلول های پاک کننده، این لکه ها را از بین ببرید. اگر در خانه لوستر دارید، باید زمانی هم به آن اختصاص دهید. لوستر به مرور زمان گرد و خاک می گیرد و براقیتش کم می شود. شما می توانید با استفاده از یک دستمال تمیز گرد و خاک لوستر را بگیرید و آن را تمیز کنید.

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم لیست کارهای خانه تکانی نی نی سایت لیست کارهای خانه تکانی خانه تکانی آشپزخانه خانه تکانی در یک هفته مراحل خانه تکانی خانه تکانی سریع 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.