ماسک قهوه و زردچوبه برای جوش و لک صورت + ماسک صورت قهوه

ماسک قهوه و زردچوبه برای جوش و لک صورت + ماسک صورت قهوه

ماسک قهوه برای لک صورت ماسک صورت با قهوه و شیر برای جوش و لک + ماسک خانگی قهوه و ماست موضوع یکی …

بهترین ماسک صورت خانگی با ماست و عسل برای جوش و لک

بهترین ماسک صورت خانگی با ماست و عسل برای جوش و لک

بهترین ماسک صورت خانگی بهترین ماسک صورت خانگی برای انواع مشکلات پوستی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با …

خاصیت ماسک زردچوبه و عسل به همراه ابلیمو برای جوش و لک

خاصیت ماسک زردچوبه و عسل به همراه ابلیمو برای جوش و لک

ماسک زردچوبه و عسل خاصیت ماسک زردچوبه و عسل با ابلیمو برای جوش و لک صورت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

ماسک خیار خانگی

ماسک خیار برای چی خوبه ماسک خیار برای لک صورت ماسک خیار برای جوش ماسک خیار به تنهایی عوارض ماسک خیار ماسک خیار آماده ماسک خیار خانگی ماسک خیار برای پوست خشک

ماسک خیار به تنهایی برای چی خوبه + رفع لک و جوش و عوارض آن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره ماسک خیار صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم :

دوستان عزیز برای احتیاط، قبل از اینکه ماسکی را بر روی پوست صورت و بخش های حساس بدنتان امتحان کنید، با تست کردن بخش کوچکی از ماسک بر روی پوست مچ دست یا بازو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از نداشتن آلرژی و حساسیت نسبت به آن ماسک اطمینان حاصل کنید. نشانه های حساسیت در بیشتر موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز خواهند کرد.

چرا ماسک خیار ؟

از عصاره‌ خیار در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و ژل های شستشو استفاده می شود. ماسک خیار به زیباتر شدن چشم های شما کمک می کند زیرا پف زیر چشم‌ را درمان می کند. خیار یکی از بهترین آبرسان های طبیعی ست و می تواند به شادابی و لطافت بیشتر پوست شما کمک کند. ماسک خیار را می توانید به تنهایی استفاده کرده یا با مواد دیگری نظیر گلاب، زردچوبه، لیمو ترش، نعناع و سیب زمینی ترکیب کنید تا خاصیتش چند برابر شود.

ماسک خیار به تنهایی

اگر دوست دارید خیار را به تنهایی استفاده کنید با الانت همراه باشید. برای این منظور بخشی از خیار را خرد یا رنده کرده، سپس آبش را گرفته و به عنوان ماسک استفاده نمایید. همچنین می توانید از خیار رنده شده به عنوان ماسک استفاده کرده و شادابی را به پوست تان هدیه بدهید.

ماسک خیار یخی

ماسک خیار یخی به آبرسانی پوست شما کمک کرده و جای جوش ها را کمرنگ تر می نماید. برای این ماسک تنها به یک خیار نیاز دارید. سر خیار را ببرید و آن را به مدت چند ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس بیرون آورده و پوست تان را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. باید سر بریده شده خیار را بر روی پوست خود قرار دهید سپس از سمت پایین به بالا بکشید. بعد از تمام شدن ماساژ بخشی از سر خیار را جدا کرده و آن را برای مصرف بعدی درون فریزر قرار دهید.

ماسک خیار به همراه نعناع

برای استفاده از این ماسک به آب خیار و آب نعناع و پنبه نیاز دارید. نعناع هم مانند خیار موجب خنک شدن و طراوت پوست صورت شما می شود، به همین دلیل در بسیاری از ژل های شستشو صورت به کار می رود و مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع پوست شما را سفت و جوان می کند و برای درمان آکنه و جوش هم به کار می رود.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق غذاخوری آب نعناع ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک پنبه بر روی صورت خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا تاثیرش را بگذارد سپس آن را شسته و پوست خود را تمیز کنید.

چند بار ؟

اگر پوست شما مستعد جوش است و به دنبال ماسکی برای شادابی و شفاف شدن پوست خود هستید، ماسک خیار و نعناع انتخاب مناسبی ست. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه هویج

برای استفاده از این ماسک به خیار رنده شده و آب هویج و خامه‌ ی ترش نیاز دارید. این ماسک برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است و رطوبت پوست شما را افزایش می دهد. زمانی که رطوبت پوست شما افزایش پیدا کند پوستی شاداب تر و زیباتر خواهید داشت.

طرز تهیه

۱ قاشق غذاخوری خیار رنده شده را با ۱ قاشق غذاخوری آب هویج ترکیب کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری خامه‌ ی ترش به آن اضافه کنید تا به ماسکی با فرم خمیری تبدیل شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و هویج برای دوستانی که پوست خشک و حساس دارند مناسب است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه لیمو ترش

برای استفاده از این ماسک به آب خیار و آب لیموترش و پنبه نیاز دارید. ماسک خیار و لیموترش برای پوست های چرب مناسب است و موجب کنترل چربی اضافی پوست می شود. ویتامین C موجود در آب لیموترش به رفع لک های پوستی و جوانسازی پوست کمک می کند.

طرز تهیه

۳ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را با یک تکه پنبه به صورت خود آغشته کرده و بمالید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و لیموترش برای درخشان شدن و کاهش چربی در پوست های چرب مناسب است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه ماست

برای استفاده از این ماسک به خیار رنده شده و ماست نیاز دارید. ماست برای همه پوست ها مناسب است و به دلیل وجود اسید‌ لاکتیک در ترکیباتش، منافذ پوست را پاکسازی کرده و به بسته شدن آن ها کمک می کند. این ماسک برای درمان آفتاب سوختگی و تسکین پوست هم کاربرد دارد.

طرز تهیه

یک خیار را پوست بگیرید سپس آن را به شکل ریز رنده کنید، سپس ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به آن اضافه و ترکیب کنید تا فرمی خمیری پیدا کند. روش دیگر این است که خیار را در مخلوط‌ کن بریزید تا به خوبی له شود سپس به آن ماست را اضافه و خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس پوست صورت خود را با آب سرد شسته و تمیز کنید. اگر پوست خشکی دارید ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون هم به ترکیب این ماسک اضافه کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و ماست به پاکسازی و لطافت پوست شما کمک می کند و ماسکی مناسب برای پوست های چرب و خشک است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار برای چی خوبه ماسک خیار برای لک صورت ماسک خیار برای جوش ماسک خیار به تنهایی عوارض ماسک خیار ماسک خیار آماده ماسک خیار خانگی ماسک خیار برای پوست خشک

ماسک خیار به همراه سیب‌ زمینی

برای استفاده از این ماسک به آب خیار و آب سیب‌ زمینی و پنبه نیاز دارید. روشن کنندگی مهم ترین خاصیت سیب زمینی برای پوست است. با استفاده از این ماسک هم پوست روشن تری خواهید داشت و هم شادابی را به پوست خود عرضه خواهید کرد.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق غذاخوری آب سیب‌ زمینی ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را با استفاده از پنبه بر روی صورت خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب شود سپس پوست خود را شسته و خشک کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و سیب زمینی برای افرادی که دارای پوست های تیره و لک دار هستند مناسب است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه گلاب

برای درست کردن این ماسک به خیار و گلاب و ماست نیاز دارید. این ماسک یک لایه بردار قدرتمند است که پوست شما را به شکل طبیعی پاکسازی می کند و موجب رفع مشکلاتی مثل لک ها و جوش های سرسیاه می شود. همچنین آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین میبرد.

طرز تهیه

کمی ماست کم چرب را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و به آن مقداری خیار رنده شده اضافه نمایید و این ترکیب را درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت ترکیب به دست آمده را از یخچال بیرون آورده و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان صورت خود را شسته و خشک کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و گلاب و ماست گزینه ای عالی برای افرادی ست که می خواهند پوست خود را پاکسازی و لایه برداری کنند. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه آلوئه‌ ورا

برای استفاده از این ماسک به خیار و ژل آلوئه‌ ورا نیاز دارید. آلوئه‌ ورا یکی از گیاهانی ست که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و خواص فراوانش برای انواع پوست ها همه را شگفت زده کرده است. اگر آکنه های التهابی و جوش های چرکی می زنید آلوئه‌ ورا می تواند به شما کمک کند. این گیاه برای پوست های خشک مناسب است و بسیاری از بیماری های پوستی را برطرف می کند.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک یک چهارم خیاری را رنده کرده و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ ورا به آن اضافه نمایید. خوب با هم ترکیب کنید تا یکدست شود سپس ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست خود را آب گرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و آلوئه‌ ورا برای افرادی که به دنبال ماسکی تسکین دهنده و شاداب کننده هستند مفید است و به جوانسازی و درخشان شدن پوست شما کمک می کند. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه شیر

برای درست کردن این ماسک به خیار و شیر نیاز دارید. شیر یک پاک کننده و لایه بردار طبیعی برای پوست صورت است، همچنین به افزایش رطوبت پوست شما کمک می کند. ترکیب شیر و خیار پوست شما را از آلودگی ها و سلول های مرده پاک می کند و عوامل به وجود آورنده ی جوش را از بین می برد.

طرز تهیه

۲ قاشق غذاخوری خیار رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری شیر ترکیب و یکدست کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و شیر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است و با لایه برداری موجب خروج چربی از منافذ پوست می شود. این ماسک را می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار برای چی خوبه ماسک خیار برای لک صورت ماسک خیار برای جوش ماسک خیار به تنهایی عوارض ماسک خیار ماسک خیار آماده ماسک خیار خانگی ماسک خیار برای پوست خشک

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.