ماسک قهوه و زردچوبه برای جوش و لک صورت + ماسک صورت قهوه

ماسک قهوه و زردچوبه برای جوش و لک صورت + ماسک صورت قهوه

ماسک قهوه برای لک صورت ماسک صورت با قهوه و شیر برای جوش و لک + ماسک خانگی قهوه و ماست موضوع یکی …

ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه برای لک صورت + ماسک گوجه و شکر

ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه برای لک صورت + ماسک گوجه و شکر

ماسک گوجه فرنگی برای جوش صورت ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه برای جوش و لک صورت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس + ماسک آبرسان عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

طرز تهیه ماسک آب برنج

ماسک برنج برای لک صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت ماسک آب برنج برای مو ماسک آب برنج نی نی سایت ماسک برنج برای چروک صورت ماسک آب برنج و گلاب ماسک آب برنج برای جوش صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت نی نی

خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره ماسک آب برنج صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا ماسک آب برنج ؟

ماسک آب برنج برای پوست

آب برنج یکی از دلایل درخشان بودن و شفافیت پوست ژاپنی هاست. قرن هاست که از آب برنج به عنوان یک ماده تقویت کننده و بهبود دهنده پوست در کشورهای آسیایی شرقی استفاده می شود. آب برنج موجب خنثی شدن اثرات رادیکال های آزاد بر پوست شده و مقدار کلاژن پوست شما را افزایش می دهد. همچنین یک لایه بردار طبیعی و ملایم برای پوست شماست و آلودگی های سطح پوست را از بین می برد. کاهش چربی پوست یکی دیگر از فواید آب برنج است.

ماسک آب برنج برای مو

آب برنج یک شستشو دهنده عالی برای موهای شماست و موجب ترمیم، انعطاف‌ پذیری و استحکام آن می شود. آب برنج به دلیل وجود مواد مغذی ریشه مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. زیبا و ابریشمی شدن موها یکی دیگر از خواص آب برنج است. اگر محصولات شیمیایی را دوست ندارید و دلتان می خواهد از یک نرم کننده طبیعی برای موهایتان استفاده کنید، توصیه ما به شما آب برنج است زیرا بافت مو را بهبود بخشیده و نرم می کند. آمینو اسید های موجود در آب برنج موجب تسریع رشد تارهای مو می شوند پس اگر موهایتان به تقویت شدن نیاز دارند دست به کار شده و با یکی از روش های زیر یک آب برنج درجه یک درست کنید.

روش های استفاده از ماسک آب برنج

برای پوست می توانید آب برنج را به شکل مستقیم با مالیدن پنبه یا اسپری کردن استفاده کنید. برای مو می توانید آن را به تنهایی یا با مواد دیگر ترکیب کرده و برای آبکشی استفاده کنید. این شوینده ارزشمند و طبیعی را با ۳ روش تهیه می کنند که در ادامه می توانید طرز تهیه ماسک آب برنج مشاهده کنید.

روش اول برای ماسک آب برنج

۱ لیوان برنج را چند بار بشویید سپس ۳ لیوان آب به آن اضافه و درون یک قابلمه بریزید. اجازه دهید آب به جوش بیافتد و برنج پخته شود سپس برنج را از یک صافی رد کرده و آب آن را درون یک ظرف دیگر بریزید. با این روش می توانید آب برنج را به مدت ۷ روز درون یخچال نگهداری کنید.

روش دوم برای ماسک آب برنج

در این روش نیازی به جوشاندن برنج نیست. کافی ست برنج را به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بخیسانید سپس آب آن را جدا کرده و درون یخچال قرار دهید تا به شکل روزانه استفاده کنید.

روش سوم برای ماسک آب برنج

۱ لیوان برنج را با ۲ لیوان آب به مدت نیم ساعت بخیسانید سپس آب آن را جدا کرده و درون شیشه ای بریزید. شیشه را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فضای اتاق قرار دهید تا عمل تخمیر انجام شود. پس از سپری شدن این زمان، آب برنج بوی ترشیدگی می دهد و آماده است. آب برنج تخمیر شده را درون یخچال قرار داده و قبل از استفاده با آب رقیق کنید زیرا بسیار قوی ست.

ماسک برنج برای لک صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت ماسک آب برنج برای مو ماسک آب برنج نی نی سایت ماسک برنج برای چروک صورت ماسک آب برنج و گلاب ماسک آب برنج برای جوش صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت نی نی

ماسک آب برنج و گلاب

برای درست کردن این ماسک به برنج، گلاب، شیر، عسل و کپسول ویتامین E نیاز دارید. ماسک آب برنج به همراه گلاب یک ماسک عالی برای رفع نیازهای پوست است. گلاب و عسل خاصیت ضد میکروبی دارند و پوست شما را پاک می کنند. شیر یک مرطوب کننده و درخشان کننده پوست است. کپسول ویتامین E نیازهای پوست شما را برطرف کرده و آن را زیبا می کند.

طرز تهیه

۳ قاشق غذا خوری برنج را با ۱ فنجان آب سرد درون ظرفی ریخته و بر روی حرارت کم قرار دهید. اجازه دهید لعاب برنج دربیاید و کمی بپزد سپس آب آن را جدا کنید. ۱ قاشق غذا خوری شیر گرم و ۱ قاشق چای خوری عسل به آب برنج اضافه کرده و مخلوط کنید. ۱ عدد کپسول ویتامین E را با نوک سوزن سوراخ کرده و روغن آن را به ترکیب ماسک بیافزایید. در نهایت ۱ قاشق غذا خوری گلاب هم اضافه کنید تا ماسک آماده شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک آب برنج و گلاب ترکیبات زیادی دارد که به زیبایی و جوانسازی پوست شما کمک می کند. این ماسک را می توانید ۱ بار در هفته استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

برای مو

ترکیب آب برنج و گلاب موهای شما را نرم و درخشان می کند. برای این منظور مقداری گلاب به محلول آب برنج اضافه کنید تا یک ماسک موی عالی درست شود. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید سپس آبکشی کرده و بشویید.

ماسک آب برنج برای چاقی صورت

برای درست کردن این ماسک به آب برنج، شیر و عسل نیاز دارید. یکی از مهم ترین خاصیت های آب برنج، چاقی صورت است. این محلول سلول های پوست شما را بازسازی کرده و به سفت شدن و نرمی پوست شما کمک می کند.

طرز تهیه

آب برنج جوشانده شده را جدا کرده و بخشی از آن را بردارید. سپس مقداری عسل و شیر به آن اضافه کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک آب برنج به همراه عسل و شیر برای روشن شدن و حجیم شدن پوست مناسب است. از این ماسک می توانید هر هفته استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

درخشان کننده

یک ماسک ژاپنی برای درخشان شدن و تقویت پوست وجود دارد که تقریبا با مواد بالا تهیه می شود.برای درست کردن این ماسک ۳ قاشق چای خوری برنج نرم و پخته شده را له کرده و با ۲ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار داده سپس با آب سرد شسته و تمیز کنید. بعد از این ماسک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک برنج برای لک صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت ماسک آب برنج برای مو ماسک آب برنج نی نی سایت ماسک برنج برای چروک صورت ماسک آب برنج و گلاب ماسک آب برنج برای جوش صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت نی نی

ماسک آب برنج و زرد چوبه

برای درست کردن این ماسک به برنج یا آرد برنج، زرد چوبه و ماست نیاز دارید. ماسک برنج و زردچوبه برای روشن شدن و رفع تیرگی پوست مناسب است و خاصیت جوان کننده دارد. ماست یک لایه بردار ملایم است و به یکدست شدن پوست صورت کمک می کند. زردچوبه خاصیت سفید کننده دارد و می تواند آکنه را درمان می کند.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک ۲ قاشق چای خوری آرد برنج یا برنجی که بدون روغن و نمک پخته شده باشد را با ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۴ قاشق چای خوری ماست ترکیب و مخلوط کنید تا یکدست شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک برنج و زردچوبه برای روشن شدن پوست و رفع لک، لایه برداری، جوانسازی و درمان آکنه مناسب است. این ماسک را می توانید هفته ای ۱ بار استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آب برنج و موز

برای درست کردن این ماسک به برنج، موز و لیمو ترش نیاز دارید. ماسک آب برنج و موز یک گزینه ی مناسب برای شادابی و جوان شدن پوست صورت است. موز به درخشان شدن و افزایش رطوبت پوست کمک می کند. لیموترش خاصیت ضدمیکروبی دارد و روشن کننده پوست است.

طرز تهیه

۱ قاشق غذا خوری برنج که بدون نمک و روغن پخته شده باشد را با ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش و ۱ قاشق غذا خوری موز له شده مخلوط کنید تا فرمی خمیری پیدا کند. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک برنج و موز به جوان سازی و تقویت پوست شما کمک می کند. این ماسک را می توانید هفته ای ۱ مرتبه استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی مختلف تهیه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد پس نباید به عنوان توصیه پزشکی تفسیر شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.