با خمیر هزارلا چی درست کنم + اسنک و شیرینی با خمیر هزارلا

با خمیر هزارلا چی درست کنم + اسنک و شیرینی با خمیر هزارلا

با خمیر هزارلا چی درست کنم با خمیر هزارلا چی درست کنم + اسنک و شیرینی با خمیر هزارلا موضوع یکی از مطالب …

دسر با خرما و کنجد برای مهمانی + دسر با خرما و شیر و بیسکویت

دسر با خرما و کنجد برای مهمانی + دسر با خرما و شیر و بیسکویت

دسر با خرما و کنجد دسر با خرما و کنجد برای مهمانی + انواع دسر با خرما و شیر موضوع یکی از مطالب …

نکات و راز خوشمزگی اکبر جوجه + سس و نرم شدن اکبر جوجه

نکات و راز خوشمزگی اکبر جوجه + سس و نرم شدن اکبر جوجه

سس مخصوص اکبر جوجه نکات و راز خوشمزگی اکبر جوجه + سس و نرم شدن اکبر جوجه عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نکات مهم در تهیه خیارشور خانگی

علت گازدار شدن خیارشور چیست علائم خراب شدن خیارشور نسبت نمک و آب در خیارشور چگونه تلخی خیارشور را بگیریم نی نی سایت علت انداختن نخود در خیارشور فوت و فن خیارشور خوشمزه طرز تهیه خیارشور خانگی ترد و خوشمزه چگونه خیار شور درست کنیم طرز تهیه خیارشور بدون سرکه طرز تهیه خیارشور خانگی با ماندگاری بالا طرز تهیه خیارشور درجه یک 

نکات تهیه خیارشور خانگی بازاری و درجه یک با ماندگاری بالا عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره تهیه خیارشور صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

خیارشور یکی از خوراکی های شور است که طعم غذا را دلچسب تر می کند. از خیارشور به شکل گسترده ای در ساندویچ، غذاهای فست فودی، کوکوها و مزه کنار غذا استفاده می شود. خیارشور را به راحتی با رعایت نکاتی کوچک در خانه درست کنید.

نکات مهم در تهیه خیارشور خانگی ترد و خوشمزه

نکات اولیه تهیه خیارشور خانگی

ابتدا باید خیارها را بشویید اما بعد از شستن باید به طور کامل خشک شوند وگرنه خیارشور شما کپک خواهد زد. همچنین مواد دیگری که در ترکیب خیارشور استفاده می شود باید مثل خیارها خشک و بدون رطوبت باشد.

نحوه چیدن

خیارها را به شکل منظم و در کنار هم داخل شیشه قرار دهید و سبزیجات، سیر و فلفل را در بین خیارها جاگذاری کنید تا فضای خالی بینشان پر شود و بهتر طعم بگیرند.

طعم دهی بیشتر

در وسط سیر و فلفل با استفاده از نوک چاقو یک شیار کوچک ایجاد کنید تا خیارشورتان سریع تر طعم دار شود.

نکات مهم در تهیه خیارشور خانگی

برای قرار دادن خیارشورها ظرفی با در محکم و سفت انتخاب کنید. بعد از پر کردن خیارشورها و بستن در، ظرف را معکوس کنید تا مطمئن شوید آبی از آن خارج نمی شود. ورود هوا موجب کپک زدن خیارشورها می شود. برای محکم کاری یک کیسه پلاستیکی بر روی در قرار دهید سپس درب اصلی را ببندید.

نکات تهیه خیارشور خانگی و خلال دندان

برای افزایش جذب محلول آب و سرکه به درون خیار، سوراخ هایی در آن ایجاد کنید. برای این منظور یک خلال دندان را از یک طرف خیار فشار دهید تا از آن سمت دیگرش بیرون بیاید و ۲ سوراخ ایجاد شود. با این کار طعم خیارشور شما بهتر شده و در زمان کمتری آماده می شود.

نکات تهیه خیارشور خانگی و طعم دهنده ها

در بیشتر دستور های خیارشور از سبزیجات معطری استفاده می شود تا طعم بهتری به آن بدهد. ترخون، مرزه، گشنیز و شوید در دسته ی سبزیجات خیارشور قرار دارند. همچنین می توانید از فلفل قرمز و فلفل سبز هم استفاده کنید.

علائم خراب شدن خیارشور

اگر آبی که خیارشورها در آن قرار دارند شیری رنگ است، از خرید آن خودداری کنید زیرا در شرایط نامناسبی نگهداری و خراب شده است. لهیده بودن و کپک زدگی در خیارشور از نشانه های دیگر خرابی آن است.

نسبت نمک و آب در خیارشور

برای درست کردن خیارشور یک نسبت مساوی بین نمک، آب و سرکه وجود دارد که می توانید از آن برای درست کردن هر مقدار خیارشور که دوست دارید استفاده نمایید. برای هر ۱ لیوان نمک باید ۱۴ لیوان آب و ۱ لیوان سرکه به کار ببرید. اگر این نسبت را رعایت کنید، خیارشور خوش طعمی خواهید داشت.

علت گازدار شدن خیارشور چیست علائم خراب شدن خیارشور نسبت نمک و آب در خیارشور چگونه تلخی خیارشور را بگیریم نی نی سایت علت انداختن نخود در خیارشور فوت و فن خیارشور خوشمزه طرز تهیه خیارشور خانگی ترد و خوشمزه چگونه خیار شور درست کنیم طرز تهیه خیارشور بدون سرکه طرز تهیه خیارشور خانگی با ماندگاری بالا طرز تهیه خیارشور درجه یک 

علت انداختن نخود در خیارشور

یکی از حبوباتی که در تهیه خیارشور به کار گرفته می شود، نخود است که موجب تردی خیارشور می شود زیرا به مرور زمان از خودش گاز متصاعد می کند. برای هر نیم کیلو خیار ریز، ۴ دانه نخود استفاده کنید.

نکات تهیه خیارشور خانگی و سرکه

دلیل اضافه کردن سرکه به ترکیب خیارشور، بالا بردن ماندگاری و افزایش طول عمر آن است پس اگر می خواهید یک خیارشور با ماندگاری بالا درست کنید، سرکه را به کار ببرید.

زاج سفید

یکی از ترکیبات داخل خیارشور، زاج سفید است. با اضافه کردن زاج سفید، خیارشور شما ترد تر شده و عمر طولانی تری خواهد داشت.

نوع خیار در تهیه خیارشور

نوع خیار نکته ی مهمی در تهیه خیارشور خانگی ست زیرا می تواند کیفیت آن را پایین بیاورد. برای تهیه خیارشور از خیارهای بوته ای استفاده کنید زیرا نتیجه استفاده از خیارهای درختی خوب نیست. خیارهای بوته ای بافت نرمی دارند و محلول آب و سرکه را بهتر جذب می کنند.

علت نرم شدن خیارشور چیست

اگر برای درست کردن خیارشور از نمک ید دار استفاده کنید خیارشورتان لزج و به احتمال زیاد شل می شود پس بهتر است سنگ نمک را جایگزین نمایید. از دلایل دیگری که این مشکل را به وجود می آورند میتوان به استفاده از مقدار کمی نمک و ریختن آب گرم بر روی خیارها اشاره کرد. توجه داشته باشید که باید آبی را برای خیارشور استفاده کنید که خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.

علت گازدار شدن خیارشور چیست

گازدار شدن یکی از مشکلاتی ست که در مواردی پس از درست کردن خیارشور به وجود آمده و زحمات شما را به باد می دهد. این مشکل دلایل مختلفی دارد و ممکن است به دلیل اشتباه در مرحله ی هواگیری و ورود هوا به داخل ظرف خیارشور اتفاق بیفتد.

نگهداری خیارشور

بعد از آماده شدن خیارشور، باید به خوبی از آن نگهداری کنید. بعد از باز کردن در ظرف برای اولین بار، خیارشورها را در یخچال قرار دهید. اگر می خواهید خیارشور را با دست بیرون بیاورید از قبل دستتان را بشویید و از وارد کردن قاشق چرب و کثیف به داخل فضای ظرف خیارشور خودداری کنید تا کپک نزند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.