نکات کیک اسفناج مجلسی با پف زیاد + سس برای کیک اسفناج

نکات کیک اسفناج مجلسی با پف زیاد + سس برای کیک اسفناج

نکات کیک اسفناج نکات کیک اسفناج مجلسی با پف زیاد + کیک اسفناج ترکیه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نکات خوراک لوبیا و راز خوشمزه شدن + آرد و قارچ در خوراک لوبیا

نکات خوراک لوبیا و راز خوشمزه شدن + آرد و قارچ در خوراک لوبیا

نکات تهیه خوراک لوبیا چیتی شور شدن خوراک لوبیا + لوبیای مناسب برای خوراک لوبیا + املت با خوراک لوبیا موضوع یکی از …

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در …

نکات فلافل خانگی

بکینگ پودر در فلافل نی نی سایت راز پوک شدن فلافل نی نی سایت ادویه فلافل مواد فلافل راز ترد شدن فلافل نی نی سایت مواد لازم برای فلافل سس انبه برای فلافل فلافل در فر علت وا رفتن فلافل علت کف کردن روغن فلافل

راز پوک شدن و خوشمزه شدن فلافل + نشاسته ذرت و بکینگ پودر در فلافل + برای نرم شدن فلافل چه کنیم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره فلافل صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فلافل یکی از خوراک های خیابانی ست که به کشورهای عربی تعلق دارد و با روش های مختلفی پخته می شود. در کشور یمن با نام باجیه و در کشور مصر طعمیه نامیده می شود. ساندویچ فلافل یکی از ساندویج های پرطرفدار، خوشمزه و ارزان قیمت است که با سس گوجه فرنگی و انبه سرو می شود.

فوت و فن های فلافل بازاری

مواد لازم برای فلافل

مواد لازم برای درست کردن فلافل شامل نخود، پیاز، سیر، سیب زمینی، جعفری، تخم گشنیز، پودر زیره، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه می شود.

سس انبه برای فلافل

سس انبه یکی از اجزای جدا نشدنی از فلافل است. درست کردن سس انبه بسیار آسان است. برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری پودر انبه را با ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، ۱/۴ لیوان سرکه، ۱ قاشق مرباخوری جعفری و مقداری فلفل قرمز و نمک ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. به ترکیب سس، آرام آرام آب اضافه کنید تا شبیه سس شود. سس را بر روی حرارت به شکل مرتب هم بزنید تا یکدست شود. زمانی که سس به غلظت مناسب رسید می توانید آن را از روی حرارت بردارید.

کالری موجود در فلافل

هر قرص فلافل حدود ۵۰ تا ۶۰ کالری دارد. هر عدد نان باگت حدود ۸۰ تا ۹۰ کالری دارد با این حساب، اگر درون یک نان باگت ۵ دانه فلافل بگذارید، ساندویچ شما حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کالری خواهد داشت.

راز تردی و پوک شدن فلافل

برای ترد شدن فلافل، آن را بر روی حرارت بالا و درون روغن زیاد سرخ کنید به شکلی که در حدود ۵ دقیقه به طور کامل سرخ شود. یکی از نکات مهم، خیساندن نخودها به مدت ۲۴ ساعت است. اگر وقت ندارید نخودها را حداقل به مدت ۶ ساعت درون آب بخیسانید. با این کار هم نفاخی نخودها برطرف می شود و هم فلافل شما نرم و پوک می شود. برای پفکی و ترد شدن این غذا، از کمی جوش شیرین یا بیکینگ پودر استفاده کنید تا تاثیرش را در بافت فلافل ها مشاهده کنید.

فلافل در فر

به جز سرخ کردن فلافل می توانید آن را با روش دیگری طبخ کنید. برای این منظور سینی فر را با استفاده از روغن چرب نمایید. فلافل ها را قالب زده و درون سینی بچینید. حال سینی فلافل ها را درون فر ۲۰۰ درجه که از ۱۵ دقیقه قبل روشن شده قرار دهید. پس از سپری شدن ۱۰ دقیقه، فلافل ها را از فر خارج کرده و آن ها را برگردانید. سینی فلافل ها را به شکل مجدد حدود ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا سمت دیگرشان هم پخته شود.

علت کف کردن روغن فلافل

این اتفاق دلایل متعددی دارد : ممکن است روغن یک بار استفاده شده باشد یا فلافل را درون روغنی که هنور داغ نشده انداخته باشید. وجود زرده تخم مرغ در فلافل یکی دیگر از دلایل کف کردن روغن است.

با فلافل چی بخوریم

همراه با فلافل می توانید از بادمجان سرخ شده، ترشی، خیارشور، گوجه، پیاز و جعفری خرد شده، کاهو، خیار، سالاد شیرازی، کلم، گوجه گیلاسی، فلفل سبز، سیب زمینی سرخ کرده، سس کچاپ، سس مایونز، سس انبه، زیتون و زیتون پرورده استفاده کنید.

راز خوشمزه شدن فلافل

یکی از دلایل خوشمزگی فلافل های بیرون، استفاده از مقدار زیادی پیاز است. فلافلی ها این خوراک را با ادویه های مخصوص مثل تخم گشنیز و به همراه کمی سیب زمینی و مقدار زیادی پیاز درست می کنند.

نشاسته ذرت در فلافل

اگر پس از آماده کردن مایه فلافل متوجه انسجام نداشتن و شل بودن مایه اش شدید، نصف قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به مایه فلافل بیافزایید. با این کار مایه فلافل منسجم تر و ترد تر خواهد شد.

ترشی با فلافل

انواع ترشی یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در کنار فلافل هستند. ترشی را می توانید پس از پخت فلافل درون نان باگت ریخته و همراه با آن میل کنید.

علت وا رفتن فلافل

شما نباید مایه فلافل را کاملا پوره کنید زیرا در حین سرخ شدن وا رفته و از هم می پاشد. برای جلوگیری از این مشکل، زمانی که مایه فلافل را درون مخلوط کن ریختید، دکمه اش را به شکل مداوم نگه ندارید.

نکات سرخ کردن فلافل خانگی

برای شروع اجازه دهید روغن به خوبی گرم و داغ شود. فلافل ها باید در روغن غوطه ور باشند پس برای سرخ کردن آن ها از ظرفی کوچک با عمق زیاد استفاده کنید تا در مصرف روغن صرفه جویی شده و به طور کامل سرخ شوند.

پودر هل و فلافل لبنانی

یکی از اجزای جدانشدنی فلافل در لبنان، کمی پودر هل است که عطر خوبی به این غذا می بخشد.

خمیر مایه فلافل و آرد

تا جای ممکن، از آرد استفاده نکنید اما اگر مایه فلافل شما خیلی شل شده است کمی آرد در حد ۱ قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید. استفاده از آرد موجب سفت شدن و خشکی فلافل ها می شود.

زمان سرخ شدن

باید به مدت زمان سرخ شدن فلافل ها توجه کنید. زمانی که فلافل تغییر رنگ داد و متمایل به قهوه ای روشن شد آماده است. سرخ کردن بیش از حد، فلافل را سفت و خشک می کند.

تخم مرغ در نکات فلافل خانگی

اگر فلافل هایتان در روغن وا میرود و از هم می پاشد از تخم مرغ استفاده کنید زیرا به چسبندگی مایه فلافل کمک می کند.

بکینگ پودر در فلافل نی نی سایت راز پوک شدن فلافل نی نی سایت ادویه فلافل مواد فلافل راز ترد شدن فلافل نی نی سایت مواد لازم برای فلافل سس انبه برای فلافل فلافل در فر علت وا رفتن فلافل علت کف کردن روغن فلافل

نکات فلافل خانگی و آبلیمو

یکی از راه های درست کردن فلافل نرم و لطیف، استفاده از آب لیمو ترش است. با اضافه کردن مقدار کمی آبلیمو از خشک شدن فلافل جلوگیری کنید.

ورز دادن فلافل

مایه فلافل را مثل مایه کباب کوبیده چند دقیقه ای ورز دهید تا به خوبی یکدست و منسجم شود. همچنین آن را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

چرخ کردن مایه فلافل

اگر مایه فلافل بعد از قرار گرفتن در روغن از هم باز می شود آن را ۲ بار چرخ کنید. اول مواد درون فلافل را با چرخ درشت و دوم بعد از اضافه کردن ادویه و طعم دهنده ها با چرخ کوچک این کار را انجام دهید تا نخود درون مایه به خوبی ریز شده اما له و پوره نشود.

سیب زمینی در نکات فلافل خانگی

در دستور تهیه فلافل آبادان از مقدار کمی سیب‌ زمینی پخته استفاده می شود تا چسبندگی مایه فلافل افزایش پیدا کرده و بیشتر شود.

نکات فلافل خانگی و ادویه مخصوص

ادویه ها نقش بسیار مهمی در طعم و مزه فلافل دارند به شکلی که ترکیب تعدادی ادویه را با نام ادویه مخصوص فلافل به فروش میرسانند. اگر ادویه مخصوص فلافل ندارید از ترکیب فلفل قرمز، زیره سبز، فلفل سفید، فلفل سیاه، آرد نخودچی و بکینگ‌ پودر استفاده نمایید. همچنین ترکیب نعناع خشک، فلفل سیاه، مرزه خشک، پودر گل سرخ، ریحان خشک و ترخان خشک برای طعم دار کردن فلافل مناسب است.

مایه فلافل و جعفری

یکی از سبزیجاتی که می توانید به دلخواه به مایه فلافل اضافه کنید، جعفری است که طعم این غذا را بهتر می کند.

بشقاب فلافل

در کشور های عربی به خصوص در رستوران های لبنان بشقابی به عنوان بشقاب فلافل سرو می شود که در آن فلافل، سیب زمینی سرخ شده، سس تهینی، هوموس و سالاد تبوله قرار دارد اما در بیشتر جهان فلافل را با ترشی سرو می کنند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.