روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

کاشت هسته هندوانه روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

کاشت ذرت در خانه با 2 روش حرفه ای + فصل و عمق کاشت ذرت

کاشت ذرت در خانه با 2 روش حرفه ای + فصل و عمق کاشت ذرت

کاشت ذرت در خانه صفر تا صد کاشت ذرت در خانه با ۲ روش + فصل و عمق کاشت ذرت عنوان یکی از …

کاشت بادام زمینی در گلدان و باغچه + زمان کاشت بادام زمینی

کاشت بادام زمینی در گلدان و باغچه + زمان کاشت بادام زمینی

کاشت بادام زمینی کاشت بادام زمینی در گلدان و باغچه + زمان کاشت بادام زمینی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

گل مریم

نگهداری گل مریم در خانه گل مریم نماد چیست؟ انواع گل مریم فصل گل مریم خواص گل مریم گل مریم هلندی برگ گل مریم نگهداری گل مریم در گلدان عکس گل مریم مزرعه گل مریم 

نگهداری انواع گل مریم در گلدان و خواص آن + گل مریم نماد چیست؟ عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل مریم صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل مریم

مریم گلی سفید رنگ و معطر است که طرفداران بسیاری دارد و یکی از خوشبوترین گل های جهان است. این گل نامش را از حضرت مریم وام گرفته و مظهر پاکی و معصومیت است. این گیاه گرمسیری ست و به کشور مکزیک تعلق دارد. گل مریم جایگاه ویژه ای در فرهنگ کشور هندوستان دارد و در مراسم های مختلف استفاده می شود.

اسامی

گل مریم گیاهی از خانواده Asparagaceae و با نام های دندان فیلی و زنبق هم شناخته می شود. Polianthes tuberosa نام علمی و Tuberose، Ivory Flower، Polyanthus از نام های انگلیسی این گیاه هستند.

مشخصات

مریم از غنچه های سفید رنگی که به شکل خوشه ای روییده اند تشکیل شده است. غنچه ها از پایین شکفته و باز می شوند. عطر این گل آن قدر قوی و خوشبوست که در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می گیرد. گل ها فرمی لوله ای داشته و به شکل جفت جفت در کنار هم قرار دارند. برگ ها بلند، به رنگ سبز روشن و در قاعده گیاه قرار دارند. عطر گل ها در طول روز ملایم تر و در هنگام شب قوی تر شده و به راحتی استشمام می شود.

خواص گل مریم

مریم خواص تسکین دهنده و آرامش بخش دارد و شما را از ناراحتی و استرس دور می کند. کافی ست تا چند شاخه مریم را در خانه نگهداری کنید و خود را در مقابل تنش و اضطراب ایمن کنید. هر زمان که نیاز به آرامش داشتید، بوی مریم را استشمام کنید و خودتان تاثیرش را ببینید. علاوه بر خواص ذکر شده، گل مریم می تواند التهاب سیستم تنفسی و عصبی شما را تسکین بدهد. از روغن این گل جهت افزایش و بهبود گردش خون استفاده می شود.

فصل گل مریم

مریم را در بیشتر ماه های سال می توانید با مراجعه به گلفروشی ها تهیه کنید. زمان گلدهی این گیاه به فصل کاشت آن مربوط است و بیشتر در فصل های بهار، تابستان و پاییز یافت می شود.

نگهداری گل مریم در آب

زمانی که گلی از شاخه بریده می شود، انتهای ساقه را بخشی زخمی تلقی کرده و بازسازی را شروع می کند. گیاه، ترمیم عضو زخمی خود را با بستن آوند های بریده شده عملی می کند. با مسدود شدن آوندها، جذب آب کاهش پیدا کرده و گل سریع تر پژمرده می شود. پس هر روز مقدار کمی از انتهای ساقه را به شکل مورب قطع کرده و آب گلدان را عوض کنید. شاخه بریده شده را در محیطی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

انواع گل مریم

از مشهورترین گونه های مریم میتوان به مریم Arka Nirantara، مریم Shringar، مریم Single Mexican، مریم Semi-Double، مریم Variegated و … اشاره کرد.

نگهداری گل مریم در خانه گل مریم نماد چیست؟ انواع گل مریم فصل گل مریم خواص گل مریم گل مریم هلندی برگ گل مریم نگهداری گل مریم در گلدان عکس گل مریم مزرعه گل مریم 

گل مریم نماد چیست ؟

این گیاه زیبا را در بسیاری از فرهنگ های مختلف، نماد و نشانه ای از پاکی و خلوص نیت می دانند، به همین خاطر در دسته گل های عروسی مورد استفاده قرار گرفته و به کار می رود. رنگ سفید مریم نماد صلح، معصومیت و بی گناهی ست.

پیاز گل مریم

پیاز مریم تنها یک بار شکوفا شده و در زمان بالغ شدن به گلدهی میرسد. نیازی نیست پیاز این گل را مانند گل سنبل برای سال بعد نگهداری کنید زیرا گل نمی دهد اما پیازچه‌ های جانبی گیاه قابلیت رشد و گلدهی داشته و می توانید آن ها را برای سال بعد بکارید.

باز شدن غنچه گل مریم

مریم را اکثرا در اواخر تابستان و اوایل پاییز در فروشگاه های گل و گیاه عرضه می کنند زیرا خنکی هوا موجب باز شدن غنچه های این گل می شود، پس آن را بعد از خریداری در بخش خنکی از خانه نگهداری کنید تا غنچه های بالایی که در بیشتر موارد بسته می مانند شکوفا شوند.

نگهداری گل مریم در گلدان

این گل به سرما حساس است و نباید در دمای پایین نگهداری شود به همین دلیل توصیه می شود که در گلدان و محیطی گرم کاشته شود تا پیازش خراب نشود. بهترین زمان برای کاشت پیاز، فصل بهار است. پیازهایی که تا به حال گل نداده اند را جدا نموده و در بستر خاک مناسبی قرار دهید، خاک گلدان را تا اواسط اسفند آبیاری نکنید.

آبیاری مورد نیاز

برای این گل، آبیاری را به اندازه و به شکل منظم انجام دهید. اگر پیاز را در گلدان کاشته اید، آبیاری را کمتر و اگر در باغچه قرار داده اید، بیشتر انجام دهید. اگر گیاه را تشنه نگه دارید، دچار پژمردگی شده و گل کمتری می دهد و اگر بیش از حد آبیاری کنید دچار پوسیدگی شده و برگ هایش زرد می شود.

نور مورد نیاز

این گیاه به فضایی پر نور و روشن نیاز دارد تا بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. قرار دادن گیاه در محیط کم نور موجب رشد علفی آن شده و گلدهی اش را کاهش و متوقف می کند، همچنین موجب رنگ پریدگی برگ ها می شود. قرار دادن گیاه در محیطی که ۴ تا ۶ ساعت نور خورشید داشته باشد نیاز نوری مریم را برطرف می کند. اگر گلدان را در فضای داخلی خانه نگهداری می کنید، آن را در کنار پنجره جنوبی قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.