مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست

ماسک آلوورا برای لک صورت ماسک آلوورا برای صورت ماسک آلوورا برای چروک صورت ماسک آلوورا برای جوش ماسک آلوورا برای چی خوبه ماسک آلوورا برای مو ماسک آلوورا برای صورت نی نی سایت

ماسک آلوئه ورا و گلاب برای لک صورت + ماسک آلوورا و خیار برای جوش موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم :

احساس سوزش و ناراحتی شدید در هنگام قرارگیری ماسک، نشانه خوبی نیست و بهتر است ماسک را سریعا از روی پوست صورت تان بشویید و پاک کنید. با تست کردن بخش کوچکی از ماسک بر روی پوست مچ دست یا بازو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از نداشتن آلرژی نسبت به آن ماسک اطمینان حاصل کنید به خصوص اگر به یکی از مواد موجود در ماسک حساسیت دارید. نشانه های حساسیت در بیشتر موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز خواهند کرد. بعد از قرار دادن هر ماسکی بر روی پوست صورت تان، از حرف زدن بیش از اندازه خودداری نمایید زیرا موجب به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت تان خواهد شد.

آلوئه ورا خواص فراوانی برای پوست و مو دارد و ارزان ترین روش برای درمان مشکلات پوستی است. از آلوئه ورا برای رفع التهاب و حساسیت، درمان اگزما، تسکین نقاطی از پوست که با نیش پشه آسیب دیده، رفع جوش و آکنه ها، رفع جای جوش و لک های پوستی و … استفاده می شود. در ادامه مطلب الانت تعدادی از بهترین و پرخاصیت ترین ماسک هایی که می توانید با آلوئه ورا بسازید را برای شما جمع آوری کرده ایم.

ماسک آلوئه ورا به همراه عسل و گلاب

برای درست کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، عسل، گلاب و زردچوبه نیاز دارید. ژل آلوئه ورا موجود در این ماسک پوست شما را از آلودگی و میکروب ها پاک کرده و موجب شادابی پوست صورت شما می شود. عسل موجود در این ماسک خاصیت ضد باکتریایی دارد و پوست شما را پاکسازی و تمیز می کند. زردچوبه موجود در این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان است و سلامت پوست شما را بهبود بخشیده و جای لک و جوش را کمرنگ می کند. گلاب موجود در این ماسک نقش تسکین دهنده دارد و پوست شما را آرام می کند.

طرز تهیه

سطح برگ آلوئه ورا را برش زده و ۱ قاشق غذاخوری از ژل داخلی آن را درون کاسه ای بریزید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و نوک قاشق چای خوری زردچوبه به ژل آلوئه ورا اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید. در نهایت چند قطره گلاب هم به ماسک تان اضافه کنید تا خاصیتش بیشتر شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک آلوئه ورا به همراه عسل و گلاب از ترکیباتی عالی برخوردار است و پوست شما را پاکسازی و درخشان کرده و به روشنی و شفافیت آن کمک می کند. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آلوئه ورا به همراه خیار

برای درست کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا و خیار نیاز دارید. ماسک آلوئه ورا و خیار برای پوست های خسته و بدون طراوت مناسب است. آلوئه ورا و خیار دارای خاصیت آبرسانی هستند و پوست شما را هیدراته و مرطوب می کنند. خیار برای پوست پرفایده است به همین خاطر در بسیاری از محصولات مراقبتی و آرایشی استفاده می شود. خیار به جوانسازی پوست کمک می کند و یکی از رفع کننده های پف زیر چشم‌ است.

طرز تهیه

۲ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را درون کاسه ای بریزید. نیمی از یک خیار را رنده کنید سپس آب آن را جدا کنید. برای این ماسک به ۱ قاشق چای خوری آب خیار نیاز دارید. آب خیار را به ژل آلوئه ورا اضافه کرده و مخلوط کنید. اگر روغن گل رز در دسترس شما قرار دارد، ۲ قطره از این روغن هم به ماسک اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست صورت خود را با آب سرد شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک خیار و آلوئه ورا بهترین ماسک برای شادابی و طراوت بخشیدن به پوست صورت است و از ۲ ترکیب قوی و آبرسان تشکیل شده. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آلوئه ورا به همراه شیر

برای درست کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، شیر و شکر نیاز دارید. ژل آلوئه ورا موجود در این ماسک پوست شما را نرم و زیبا می کند و موجب کاهش تیرگی های پوست صورت می شود. دانه های شکر سلول های مرده پوست را جدا کرده و از بین می برند. شیر یک لایه بردار طبیعی ست و چربی را از منافذ پوست خارج می کند، همچنین به شکل عمقی پوست شما را تغذیه و تقویت می کند.

طرز تهیه

۱ قاشق غذاخوری شکر را با ۱ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید سپس ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا هم به این ترکیب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می شود بعد از این ماسک، از یک مرطوب کننده مناسب نوع پوست تان استفاده کنید.

چند بار ؟

ماسک آلوئه ورا و شیر پوست شما را با مواد طبیعی پاکسازی و لایه برداری می کند در نتیجه پوست شما روشن و شاداب می شود. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آلوئه ورا و عسل و لیمو

برای درست کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، آب لیمو ترش تازه و عسل نیاز دارید. این ماسک به دلیل ترکیبات ویژه اش بسیار مفید است و به دلیل وجود آب لیمو و ژل آلوئه ورا خاصیت ارتجاعی پوست شما را بالا می برد و موجب سفت شدن آن می شود. آب لیمو ترش برای پوست های چرب مناسب است و به دلیل خاصیت اسیدی و ضدمیکروبی به تشکیل نشدن جوش و آکنه کمک می کند. عسل به دلیل خاصیت چسبندگی اش آلودگی ها و کثیفی ها روی سطح پوست را تمیز می کند و به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای پوست شناخته می شود.

طرز تهیه

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ ورا را با ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و ۱ قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید تا خمیری یکدست به وجود بیاید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک آلوئه ورا و عسل و لیمو موجب افزایش کلاژن سازی در سطح پوست شما می شود و به جوانسازی پوست کمک می کند. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی معتبر تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی برداشت شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.