مطالب پر بازدید
چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده …

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

با خمیر یوفکا چی درست کنم

با خمیر یوفکا مثلثی چی درست کنم شیرینی با خمیر یوفکا با خمیر یوفکا چی درست کنم بدون فر فینگر فود با خمیر یوفکا با خمیر یوفکا چی درست کنم نی نی سایت غذا با خمیر یوفکا و گوشت چرخ کرده طرز تهیه بورک با خمیر یوفکا در فر پیراشکی با خمیر یوفکا

با خمیر یوفکا چی درست کنم + شیرینی و غذا با خمیر یوفکا موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل تهیه بورک گوشت و قارچ با خمیر یوفکا

مرحله اول

۱۰۰ گرم قارچ را شسته و درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. قارچ ها را به شکل ریز خرد کرده و برش دهید. تابه ای کوچک بر روی شعله گاز قرار دهید سپس قارچ خرد شده را به همراه کمی روغن درونش ریخته و با هم تفت بدهید. برای پیشگیری از سیاه شدن قارچ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به آن بیافزایید. زمانی که قارچ کاملا سرخ شده و آب درون بافتی اش تبخیر شد، قارچ آماده است و باید آن را کنار بگذارید تا باقی مواد آماده شود.

مرحله دوم

۱ عدد پیاز را به شکل ریز برش داده و خرد کنید. پیاز را درون همان تابه ریخته و با مقدار کمی روغن سرخ کنید. دقت داشته باشید که پیاز باید طلایی رنگ و سبک شود. در مرحله بعدی مقداری پودر آویشن، زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز بیافزایید و خوب با هم تفت بدهید. ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده به تابه اضافه کرده و دقایقی با پیاز سرخ کنید.

مرحله سوم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد و کمی سرخ شد، ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن بیافزایید. وسط تابه را باز کرده و رب را درون بخش خالی شده بریزید و خوب سرخ کنید سپس با پیاز و گوشت ترکیب نمایید. با این روش بوی خامی رب برطرف شده و بهتر رنگ میدهد در نتیجه ترکیب خوشرنگ تری خواهید داشت. در دقایق پایانی پخت گوشت، قارچ های سرخ شده را درون تابه بریزید و اجازه دهید یکی دو دقیقه با بقیه ترکیب پخته شوند.

مرحله چهارم

خمیر یوفکا را بر روی یک سینی بزرگ باز کرده و پهن نمایید. قلمو یا فرچه شیرینی پزی را به آب آغشته کرده سپس بر روی خمیر یوفکا بمالید تا کمی نمدار شود. از مایه گوشت و قارچی که آماده کرده اید یک قاشق برداشته و بر روی خمیر بریزید. بر روی ترکیب گوشت کمی پنیر پیتزا ریخته سپس خمیر را به شکل لوله ای و ساده بپیچید. دقت کنید که در پایان باید لبه خمیر یوفکا را با فرچه نمدار کنید تا خوب بچسبد و باز نشود. همه مواد را به همین شکل آماده کرده و بپیچانید. برای این مقدار مایه گوشت، به ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا نیاز دارید. بورک را می توانید به ۲ روش با استفاده از فر یا سرخ کردن درون روغن داغ آماده کنید.

مرحله پنجم

کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته یا با فرچه و روغن چرب کنید سپس بورک ها را درونش بچینید. ۱ عدد تخم مرغ را شکسته و خوب هم بزنید تا بافتی یکدست پیدا کند، ۱ قاشق غذاخوری شیر به تخم مرغ بیافزایید و مقدار دیگری هم بزنید سپس بورک ها را با این ترکیب رومال کرده و درون فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. بهتر است فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن نمایید تا درونش کاملا گرم شده و بورک ها بهتر پخته شوند. مدت زمان پخت بورک درون فر، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. در پایان می توانید حدود ۲ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا روی بورک ها هم گریل شود.

مراحل تهیه پاچانگا با خمیر یوفکا

مرحله اول

۴ عدد فلفل سبز را به شکل ریز خرد کنید. در ادامه ۴ عدد گوجه فرنگی متوسط را هم به شکل نگینی برش دهید. خمیر یوفکا را بر روی سینی قرار دهید. روی سطح خمیر را با استفاده از یک فرچه که درون آب زده اید، نم دار کنید. کمی گوجه و فلفل سبز خرد شده وسط خمیر بریزید سپس یک ورق کالباس و مقداری پنیر چدار رنده شده هم به آن اضافه کنید. لبه های نان یوفکا را تا کرده و به شکل دلخواه خود جمع کرده و بپیچانید. همه مواد را به این شکل حاضر کنید. برای این فینگر فود جذاب و ترکیه ای به ۸ عدد خمیر یوفکا و ۲۰۰ گرم کالباس و ۱ لیوان پنیر چدار رنده شده نیاز دارید.

مرحله دوم

درون ظرفی کوچک و گود روغن بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود. ۳ عدد تخم مرغ را شکسته و با نمک، فلفل سیاه و پولبیبر درون ظرف مناسبی بریزید. ترکیب تخم مرغ را خوب هم بزنید تا بافتی یکدست پیدا کند. درون ظرف دیگری ۱ لیوان آرد سوخاری بریزید. خمیرهای آماده شده را ابتدا درون تخم مرغ همزده شده سپس درون آرد سوخاری قرار داده و بغلطانید. خمیر آماده شده را درون روغن داغ سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، پاچانگا را بر روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغنش گرفته شود. پاچانگا به همراه سس کچاپ سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 دی 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.