مطالب پر بازدید
جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات پخت مرغ در فر

طرز تهیه مرغ تکه ای در فر طرز تهیه مرغ در ظرف پیرکس در فر طرز تهیه مرغ در ظرف پیرکس در فر نی نی سایت جلوگیری از خشک شدن مرغ در فر طرز تهیه مرغ در فر اجاق گاز طرز تهیه مرغ در فر با جوجه گردان

زمان پخت مرغ در فر + خوشمزه ترین مرغ در فر + جلوگیری از خشک شدن مرغ در فر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره نکات پخت مرغ در فر

مرغ شکم پر در فر با فویل و سبزیجات

مرحله اول

۲ عدد پیاز متوسط را به شکل نگینی خرد کرده و با کمی روغن درون تابه بریزید. تابه را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. بعد از طلایی شدن پیاز، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه هم به تابه اضافه کرده و تفت بدهید.

مرحله دوم

۲۰۰ گرم سبزیجات معطر که شامل جعفری، شنبلیله، گشنیز و پونه می شود را به شکل ریز و ساطوری برش دهید سپس به تابه بیافزایید. سبزیجات را تفت بدهید تا تغییر رنگ دهند. نصف لیوان مغز گردو را کاملا خرد کرده و به تابه اضافه کنید.

مرحله سوم

۲ حبه سیر را خرد کرده و به همراه ۲ قاشق غذاخوری کشمش و ۲ قاشق غذاخوری زرشک و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به تابه بیافزایید و با همدیگر مخلوط نمایید. ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با ۵ قاشق غذاخوری رب انار و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را درون تابه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله می توانید موادی مثل آلو بخارا را هم بیافزایید. بعد از حدود ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت گاز بردارید و کنار بگذارید. ۱ عدد مرغ متوسط را بشویید اما پوستش را جدا نکنید. ۱ حبه سیر را رنده کنید سپس کمی دارچین، فلفل سیاه و نمک به آن بیافزایید و ترکیب کنید.

مرحله پنجم

ترکیب سیر را بر روی بخش های داخلی و بیرونی مرغ بمالید و ماساژ دهید تا طعم دار شود. ترکیب پیاز و سبزیجاتی که در ابتدا آماده کرده بودید را درون شکم مرغ بریزید. روش طبخ مرغ درون فر به ۲ شیوه صورت می گیرد.

مرحله ششم

روش اول به این صورت است که مقداری پیاز، سیب زمینی و هویج را به شکل درشت برش دهید و کف سینی فر بریزید سپس مرغ شکم پر را بر روی سبزیجات قرار دهید. نصف لیوان آب درون سینی ریخته و آن را برای حدود ۲/۵ تا ۴ ساعت درون فر از قبل گرم شده ۱۸۰ درجه بپزید.

مرحله هفتم

روش دوم استفاده از فویل آلومینیومی است. بعد از پر کردن شکم مرغ با سبزیجات آماده شده، آن را درون یک فویل آلومینیومی ضخیم بپیچانید. فر را بر روی ۲۲۰ درجه تنظیم نمایید سپس مرغ فویل پیچ شده را درون سینی فر قرار دهید.

مرحله هشتم

بعد از سپری شدن یک ساعت، مرغ را از فر خارج کرده و پختگی آن را تست کنید. مقداری کره را با زعفران دم کرده مخلوط نمایید و بر روی مرغ بمالید تا خشک نشده و لذیذتر شود. مزیت استفاده از فویل، نرم ماندن گوشت مرغ و پخت کوتاه تر آن در فر است.

جلوگیری از خشک شدن مرغ در فر

طبخ مرغ درون فر یکی از شیوه های ایده آل برای پخت این گوشت خوشمزه است اما در بیشتر مواقع ما با خشکی مرغ بعد از پخت درون فر روبرو می شویم که نتیجه ای ایده آل نخواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل، پوست مرغ را جدا نکنید تا در حین پخت روغن بیاندازد. نکته مهم دیگر استفاده از فویل برای پوشش مرغ است که به نرم ماندن گوشت مرغ کمک می کند. ریختن مقدار کمی آب درون سینی هم موجب مرطوب شدن فضای فر شده و از خشک شدن مرغ جلوگیری می کند.

زمان پخت مرغ در فر

مدت زمان پخت مرغ در فر به عواملی مثل درسته بودن مرغ یا تکه های کوچک از آن، استفاده کردن از فویل و … بستگی دارد پس بهتر است مدت زمان پخت را از روی رسپی مورد استفاده تان تنظیم کنید.

طرز تهیه مرغ تکه ای در فر طرز تهیه مرغ در ظرف پیرکس در فر طرز تهیه مرغ در ظرف پیرکس در فر نی نی سایت جلوگیری از خشک شدن مرغ در فر طرز تهیه مرغ در فر اجاق گاز طرز تهیه مرغ در فر با جوجه گردان

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.