ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش

ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش

ماسک خانگی برای جوش ماسک خانگی برای جوش سرسیاه صورت چرب + ماسک ضد جوش عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

ماسک هندوانه و گلاب برای جوش صورت + ماسک هندوانه و عسل

ماسک هندوانه و گلاب برای جوش صورت + ماسک هندوانه و عسل

ماسک هندوانه ماسک هندوانه و گلاب برای جوش صورت + ماسک هندوانه و عسل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت

خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت

طرز تهیه ماسک آب برنج خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج با گلاب برای لک و چاقی صورت عنوان یکی از مطالب …

ماسک آووکادو برای چی خوبه

ماسک آووکادو و خیار خواص ماسک آووکادو بیوآکوا ماسک صورت آووکادو ماسک آووکادو نی نی سایت ماسک آووکادو برای جوش صورت ماسک آووکادو برای لک صورت ماسک آووکادو و عسل ماسک آووکادو وماست

ماسک آووکادو خانگی با خیار و ماست برای رفع لک و جوش صورت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره ماسک آووکادو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم :

دوستان عزیز برای احتیاط، قبل از اینکه ماسکی را بر روی پوست صورت و بخش های حساس بدن تان امتحان کنید، با تست کردن بخش کوچکی از ماسک بر روی پوست مچ دست یا بازو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از نداشتن آلرژی نسبت به آن ماسک اطمینان حاصل کنید به خصوص اگر به یکی از مواد موجود در ماسک حساسیت دارید. نشانه های حساسیت در بیشتر موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز خواهند کرد. همچنین از قرار دادن هر نوع ماسکی در اطراف چشم هایتان خودداری کنید.

ماسک آووکادو به همراه آب پرتقال

برای درست کردن این ماسک به آووکادو، آب پرتقال و عسل نیاز دارید. آب پرتقال یک پاک کننده و سفید کننده طبیعی برای پوست صورت است. عسل برای لایه برداری پوست مناسب است و آلودگی های روی پوست را از بین میبرد. پوست بعد از لایه برداری و پاکسازی خشک می شود، اما این ماسک به دلیل وجود آووکادو که سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم است، پوست شما را بعد از پاکسازی مرطوب و نرم می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو

برای این ماسک از آووکادوی رسیده استفاده کنید. یک تکه آووکادو را با ۲ قاشق غذا خوری آب پرتقال و ۱ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به وجود بیاید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، صورت خود را شسته و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

چند بار ؟

ماسک آب پرتقال و آووکادو موجب پاکسازی و جوانسازی پوست شده و آن را درخشان می کند. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آووکادو به همراه خیار

برای درست کردن این ماسک به آووکادو و خیار نیاز دارید. خیار یک آبرسان طبیعی ست و برای هر نوع پوستی قابل استفاده است. عصاره این میوه خوشمزه و آبدار در بسیاری از محصولات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خاصیت آرام بخش و تسکین دهنده است. آووکادو هم دارای خاصیت التیام بخش است و به درخشان شدن پوست شما کمک می کند. این ماسک موجب افزایش رطوبت و شادابی پوست شده و گزینه ی مناسبی برای پوست های خشک و بدون طراوت است.

طرز تهیه ماسک آووکادو

در ابتدا باید پوست صورت خود را شسته و خشک کنید تا از آلودگی ها پاک شود. نصف یک آووکادو رسیده را پوره کنید، سپس ۱/۴ از خیاری درشت را با استفاده از رنده خرد کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید. به ترکیب این ماسک می توانید چند برگ نعناع هم اضافه کنید زیرا دارای خاصیت ضدمیکروبی و خنک کنندگی ست.

چند بار ؟

ماسک آووکادو و خیار، پوست شما را آرام می کند و موجب آبرسانی و هیدراته شدن پوست و افزایش شادابی آن می شود. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آووکادو و خیار خواص ماسک آووکادو بیوآکوا ماسک صورت آووکادو ماسک آووکادو نی نی سایت ماسک آووکادو برای جوش صورت ماسک آووکادو برای لک صورت ماسک آووکادو و عسل ماسک آووکادو وماست

ماسک آووکادو به همراه سفیده تخم مرغ

برای درست کردن این ماسک به آووکادو، سفیده تخم مرغ و ماست نیاز دارید. ماسک آووکادو و سفیده تخم مرغ گزینه ی مناسبی برای پوست های خشک و حساس است زیرا موجب آبرسانی و هیدارته شدن پوست می شود. آووکادو به دلیل بافت غلیظ و چربی های سالمی که در ترکیبات خود دارد به افزایش رطوبت و نرمی و شادابی پوست شما کمک می کند. همچنین ماست یک لایه بردار ملایم و مرطوب کننده طبیعی ست.

طرز تهیه ماسک آووکادو

۱/۴ از یک آووکادوی رسیده را از پوستش خارج کرده و له کنید. یک تخم مرغ را بشکنید و سفیده ی آن را جدا کنید، سپس سفیده را به همراه ۱ قاشق چای خوری ماست، به آووکادوی له شده اضافه و ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به وجود بیاید. ترکیب به دست آمده را به شکل یک لایه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی ماسک جذب پوست شود. بعد از سپری شدن این زمان صورت خود را با آب ولرم شسته و با یک حوله یا پارچه نرم خشک کنید.

چند بار ؟

ماسک آووکادو و سفیده تخم مرغ پوست شما را نرم و شاداب می کند و زیبایی آن را افزایش می دهد. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

برای جوش

اگر پوست شما چرب است و جوش میزند به جای اضافه کردن ماست به این ترکیب، آب لیمو را جایگزین کنید. برای درست کردن این ماسک کافی ست تا ۱ آووکادوی رسیده را پوره کنید و به آن ۱ سفیده تخم مرغ  اضافه کنید. سپس آب ۱ لیمو ترش را گرفته و به این ترکیب بیافزایید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از سپری شدن این زمان با آب ولرم شسته و تمیز کنید. این ماسک برای درمان جوش و جای جوش مناسب است و چربی پوست را به دلیل وجود سفیده تخم مرغ و آبلیمو کاهش میدهد.

ماسک آووکادو به همراه قهوه

برای درست کردن این ماسک به آووکادو، پودر قهوه و یک روغن طبیعی که می توانید نوع آن را به دلخواه انتخاب کنید نیاز دارید. پودر قهوه یک اسکراب طبیعی و خانگی ست. اسکراب یکی از شیوه های لایه برداری ست که شفافیت و درخشانی را به پوست شما هدیه میدهد و سلول های مرده پوست را از بین میبرد. زمانی که قهوه موجود در ماسک، پوست را لایه برداری می کند، تمام مواد مغذی و چربی های سالم  آووکادو جذب پوست شما شده و به زیباتر شدن آن کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو

آووکادو را از میان به ۲ قسمت تقسیم کرده و ۱ قاشق غذاخوری از آن را بردارید و له کنید. سپس ۱ قاشق چای خوری پودر قهوه و چند قطره ای از یک روغن طبیعی را به آن اضافه و مخلوط کنید. برای شروع پوست صورت خود را بشویید و تمیز کنید. یک لایه نازک از این ماسک را بر روی پوست صورت خود قرار داده و حدود ۵ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. ماساژ را به شکل دایره وار و به سمت بالا انجام دهید. بعد از ۵ دقیقه لایه ای ضخیم تر از لایه ی قبلی بر روی پوست صورت خود قرار داده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست صورت خود را شسته و کرم مرطوب کننده مخصوص پوست تان را بزنید.

چند بار ؟

ماسک آووکادو و قهوه پوست شما را لایه برداری و تقویت می کند و افزایش گردش خون را در پوست شما افزایش می دهد. این ماسک را می توانید هفته ای ۱ بار استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آووکادو به همراه زردچوبه

برای درست کردن این ماسک به آووکادو، زردچوبه، ماست و آب لیمو نیاز دارید. ماسک آووکادو و زردچوبه برای پوست های تیره و لک دار مناسب است زیرا آبلیمو و زردچوبه موجود در این ماسک دارای خاصیت روشن کننده و پاک کننده هستند و به محو شدن لکه های پوستی کمک می کنند. آووکادو موجود در این ماسک، آن را مقوی و متعادل می کند و از خشک شدن پوست پیشگیری می کند. ماست هم به لایه برداری و آبرسانی پوست شما کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو

۱ آووکادو رسیده را پوره و له نمایید. سپس ۱ قاشق غذا خوری ماست، ۱ قاشق چای خوری زردچوبه و آب ۱ لیمو ترش را به آن افزوده و مخلوط کنید تا یکدست شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار ؟

ماسک آووکادو و زردچوبه یک ماسک ضد لک قدرتمند است و پوست شما را روشن تر و درخشان تر می کند. این ماسک را می توانید هفته ای ۱ تا ۲ بار استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آووکادو و خیار خواص ماسک آووکادو بیوآکوا ماسک صورت آووکادو ماسک آووکادو نی نی سایت ماسک آووکادو برای جوش صورت ماسک آووکادو برای لک صورت ماسک آووکادو و عسل ماسک آووکادو وماست

ماسک آووکادو به همراه زردآلو

برای درست کردن این ماسک به آووکادو، زردآلو و آب لیمو نیاز دارید. ماسک آووکادو و زردآلو برای جوانسازی و کاهش چین و چروک های پوست مورد استفاده قرار می گیرد و به افزایش رطوبت و آبرسانی پوست کمک می کند. این ماسک پوست شما را تشویق می کند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند. با استفاده از این ماسک پوست تان سفت و شاداب می شود. آب لیمو که بیشتر به عنوان لایه بردار مورد استفاده قرار می گیرد، یک عامل جوان کننده پوست است و روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. بهتر است قبل از قرار دادن این ماسک، صورت خود را با یک لایه بردار ملایم اسکراب کنید تا مواد مغذی آووکادو و زردآلو به راحتی جذب پوست شود.

طرز تهیه ماسک آووکادو

۱/۴ آووکادویی رسیده را با چند قطره آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. سپس نصف ۱ زردآلوی رسیده و نرم را به این ترکیب اضافه و مخلوط کنید تا فرمی خمیری به خود بگیرد. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را شسته و با یک روغن طبیعی ماساژ دهید، همچنین می توانید بعد از شستن پوست از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

چند بار ؟

ماسک آووکادو و زردآلو یکی از بهترین ماسک های تابستانی برای تغذیه و رسیدگی به پوست است و موجب سفتی و جوانسازی آن می شود. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک آووکادو با خاک رس سفید

برای درست کردن این ماسک به آووکادوی له‌ شده، خاک رس سفید یا کائولین و آب‌ لیموی تازه نیاز دارید. ماسک آووکادو با خاک رس سفید یکی از بهترین ماسک ها برای کاهش چربی اضافی پوست است. با کم شدن چربی پوست، جوش و آکنه ها هم کاهش پیدا می کنند. شما می توانید از این ماسک برای پاکسازی و تقویت پوست صورت تان استفاده نمایید.

طرز تهیه ماسک آووکادو

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آووکادوی له‌ شده را با ۱ قاشق چای‌ خوری خاک رس سفید ترکیب کنید سپس چند قطره آب لیمو ترش تازه هم به این مخلوط بیافزایید و خوب همه مواد را با یکدیگر ترکیب و یکدست کنید. ماسک به دست آمده را بر روی پوست صورت تان قرار داده و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن این زمان، پوست صورت تان را شسته و مرطوب کننده مناسب بزنید.

چند بار ؟

ماسک آووکادو با خاک رس سفید گزینه ای مناسب برای مرطوب کردن و تغذیه پوست صورت است. این ماسک را می توانید ۱ یا ۲ بار در هفته استفاده کنید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی مختلف تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی برداشت شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.