نگهداری گل کاغذی در حیاط + علت گل ندادن و جابجایی گل کاغذی

نگهداری گل کاغذی در حیاط + علت گل ندادن و جابجایی گل کاغذی

نگهداری گل کاغذی در زمستان نگهداری از انواع گل کاغذی در حیاط و آپارتمان + علت گل ندادن عنوان یکی از مطالب سایت …

نگهداری انواع گل مریم در گلدان و خواص آن + گل مریم نماد چیست

نگهداری انواع گل مریم در گلدان و خواص آن + گل مریم نماد چیست

گل مریم نگهداری انواع گل مریم در گلدان و خواص آن + گل مریم نماد چیست؟ عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز

نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز

تازه نگه داشتن گل طبیعی نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز موضوع یکی از مطالب …

گل آفتابگردان

خواص گل آفتابگردان علت خم شدن گل آفتابگردان فصل گل آفتابگردان برگ گل آفتابگردان رشد گل آفتابگردان فلسفه گل آفتابگردان

نگهداری گل آفتابگردان و خواص آن + فصل و علت خم شدن آفتابگردان عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل آفتابگردان صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل آفتابگردان

آذریون یا گل آذرگون نام آفتابگردان در زبان فارسی اصیل است و در اشعار بسیاری از شاعران معروف و قدیمی به کار رفته است. گل شانه و گل طلایی از نام های دیگر آفتابگردان هستند. این گیاه هم جنبه زینتی دارد و هم جنبه خوراکی و اقتصادی، به همین دلیل در اکثر نقاط دنیا کاشته و پرورش داده می شود. این گل از یک نقطه مرکزی و گلبرگ های زرد رنگی که آن را احاطه کرده اند تشکیل شده است.

مشخصات

آفتابگردان گیاهی یک ساله است و به کشور آمریکا تعلق دارد. گل های این گیاه بسیار درشت هستند و قطرشان حدود ۳۰ سانت است. این گل به ۲ چیز معروف است : اول قد بلندش که در شرایط مناسب به ۳ تا ۴ متر میرسد. دوم وفاداری و عشقش نسبت به خورشید که تصوری اشتباه در میان مردم است. آفتابگردان تنها در مرحله‌ ی اولیه رشد خود و زمانی که هنوز غنچه است به سمت خورشید می چرخد اما در مراحل بعدی زندگی خود واکنشی نشان نمی دهد. نام های انگلیسی این گیاه Sunflower و Common sunflower و نام علمی اش Helianthus annuus است.

افسانه آفتابگردان

این گل زیبا افسانه ای یونانی و جالب دارد. گفته می شود فرشته ای به نام کلیتی، دلباخته الهه خورشید هلیوس بود. هلیوس فرد دیگری را انتخاب کرد و عشق کلیتی را رد کرد. زمانی که الهه خورشید از آسمان عبور می کرد کلیتی صورت خود را به سمت او می چرخاند و در نهایت تبدیل به گلی زیبا مثل آفتابگردان شد.

کاربرد و خواص آفتابگردان

آفتابگردان کاربرد های فراوانی دارد. تخمه های وسط این گل به شکل نمکی، سرکه ای و … عرضه و مصرف می شود. روغن آفتابگردان از کاربردهای دیگر این گیاه است که از عصاره تخمه ها گرفته شده و دارای خواص فراوانی ست. از گلبرگ‌ های خوش رنگ آفتابگردان، رنگ زرد طبیعی و زیبایی به دست می آورند. در کشور چین از فیبر درون ساقه های گیاه برای درست کردن کاغذ استفاده می شود.

نقاشی آفتابگردان

آفتاب گردان، گل محبوب ونسان ون گوگ بود. این نقاش معروف، نقاشی زیبایی از گل‌ های آفتابگردان کشید و در نامه ای به برادرش نوشت : نقاش های دیگر گل‌ های صد‌تومانی و ختمی را برای طراحی انتخاب کردند اما من آفتابگردان را انتخاب می کنم. این نقاشی در حال حاضر قیمت بسیار بالایی دارد و چند میلیون دلار می ارزد.

برگ گل آفتابگردان

برگ های این گیاه، فرمی زبر داشته و بزرگ هستند. برگ آفتابگردان خاصیت ضدمیکروبی و درمانی دارد به همین خاطر به عنوان جوشانده استفاده می شود. برگ های آفتابگردان را به شکل علوفه به کار گرفته و به دام ها هم می دهند.

خواص گل آفتابگردان علت خم شدن گل آفتابگردان فصل گل آفتابگردان برگ گل آفتابگردان رشد گل آفتابگردان فلسفه گل آفتابگردان

کاشت گل آفتابگردان در گلدان

اگر می خواهید این گل را در گلدان نگهداری کنید، گلدانی گود و عمیق انتخاب کنید زیرا ریشه هایش رشد عمقی داشته و نیاز به فضای بزرگی دارند. نکته دیگر این است که کف گلدان را با سنگریزه و شن پوشش دهید تا آب اضافی بعد از آبیاری بهتر خارج شود و ریشه گیاه را نپوساند.

گل آفتابگردان نماد چیست

این گل زرد رنگ را نماد و نشانه ای از عشق پایدار در یک رابطه طولانی می دانند، پس بهترین هدیه برای سپاسگذاری از وفاداری و ستایش طرف مقابل شماست.

نکته مهم

این گیاه قد بلندی دارد به همین خاطر باید از وزش باد های شدید محافظت شود، به خصوص در مناطقی که بادخیر هستند باید در کنار دیوار جنوبی کاشته شود.

فصل گل آفتابگردان

گل های آفتابگردان نوید دهنده ی شروع تابستان هستند. گلدهی این گیاه از ماه های تیر و مرداد شروع شده و چند هفته ای ادامه دارد.

علت چرخش و خم شدن گل آفتابگردان

زمانی که گل ها باز نشده اند و هنوز غنچه هستند به سمت خورشید می چرخند که به علت رشد بهتر آن ها انجام می شود اما زمانی که بالغ شده و گل هایشان باز می شود این حرکت متوقف می شود. نکته جالب دیگر این است که چرخش کلاهک گل به گرده افشانی آن کمک می کند.

آبیاری مورد نیاز

برای آبیاری، اطراف ساقه را آبیاری کنید تا ریشه های بزرگ این گیاه به خوبی سیراب شوند. برای این منظور آبیاری را با کمی فاصله و حدود ۵ تا ۸ سانت از اطراف ساقه انجام دهید. این گیاه به آبیاری منظم و عمقی نیاز دارد و نباید تشنه بماند. زمانی که دانه آفتابگردان را درون خاک قرار دادید، به طور مرتب آبیاری کرده و خاک را مرطوب نگه دارید تا سبز شود سپس آبیاری را کمتر کنید.

نور مورد نیاز

این گیاه نیاز بالایی به نور مستقیم خورشید دارد پس بخش پرنور باغچه مثل سمت جنوبی آن را انتخاب کنید تا گیاه بتواند ۶ تا ۸ ساعت نور آفتاب دریافت کند. هر چه هوا گرم تر و نور بیشتر باشد گلدهی این گیاه افزایش پیدا می کند.

تغذیه مورد نیاز

بهترین روش برای تغذیه آفتابگردان، اضافه کردن مقدار کمی کود دامی پوسیده شده به خاک باغچه است. همچنین می توانید از مقداری ورمی کمپوست استفاده نمایید و آن را به خاک باغچه یا گلدان گیاه اضافه کنید.

خاک مورد نیاز

این گیاه در انواع خاک های سنگین و ضعیف رشد می کند و زنده می ماند اما اگر دوست دارید گیاهتان رشد چشمگیری داشته باشد خاکی با زه کشی بالا و مقوی در اختیارش قرار دهید. قبل از کاشت، خاک باغچه را شخم بزنید و مقداری کمپوست و ماسه یا شن به آن اضافه کنید. علف های هرز اطراف گیاه جلوی رشد آن را گرفته و مواد مغذی خاک را مصرف می کنند پس آن ها را حذف نمایید.

خواص گل آفتابگردان علت خم شدن گل آفتابگردان فصل گل آفتابگردان برگ گل آفتابگردان رشد گل آفتابگردان فلسفه گل آفتابگردان

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.