طرز کاشت فلفل دلمه ای در گلدان و باغچه + نیاز آبی و زمان کاشت

طرز کاشت فلفل دلمه ای در گلدان و باغچه + نیاز آبی و زمان کاشت

طرز کاشت فلفل دلمه ای در گلدان کاشت فلفل دلمه ای با دانه خودش در فضای باز و زمین + گل و برگ …

نگهداری گل پول چینی و کاربرد آن در فنگ شویی + خواص و نحوه تکثیر

نگهداری گل پول چینی و کاربرد آن در فنگ شویی + خواص و نحوه تکثیر

گیاه پول چینی گل پول چینی از خواص آن در فنگ شویی تا نحوه تکثیر و نام علمی عنوان یکی از مطالب سایت …

تکثیر و نگهداری گل آگلونما برفی و قرمز + خواص و چیدن گل آگلونما

تکثیر و نگهداری گل آگلونما برفی و قرمز + خواص و چیدن گل آگلونما

گل آگلونما گل آگلونما را با چه شرایطی در خانه نگهداری کنیم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با …

برای ماندگاری گل طبیعی چه کنیم

انواع گل شاخه بریده  ماندگاری گل رز شاخه بریده  نگهداری شاخه گل در آب نگهداری گل رز در یخچال نگهداری گل در آب وایتکس برای گل نی نی سایت ریشه زدن گل رز در آب آبلیمو برای گل اسپری ماندگاری گل چگونه گل طبیعی را فریز کنیم ماندگاری گل رز هلندی نگه داشتن گل طبیعی خواستگاری

چگونه گل رز پژمرده را شاداب کنیم + چگونه عمر گل رز را افزایش دهیم + اسپری و آبلیمو برای ماندگاری گل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره افزایش طول عمر گل های شاخه بریده صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

برای ماندگاری گل طبیعی چه کنیم

زمانی که گل از شاخه خود بریده می شود در معرض کمبود مواد مغذی و آلودگی های محیطی قرار می گیرد. اگر می خواهید عمر شاخه های گل را افزایش دهید ابتدا اسفنج، روبان، کاغذ و سیمی که دور شاخه ها پیچیده شده را باز کنید. حال کمی از پایین ساقه ها را با یک قیچی تیز قطع کرده و گلدان را تا جایی از آب پر کنید که ۵ سانت از پایین شاخه ها درون آن قرار داشته باشد. یکی از علل گندیدگی و لهیدگی سریع ساقه ها، حجم زیاد آب در گلدان است.

ماندگاری گل شاخه بریده

قبل از خرید گل به ساقه ی آن دقت کنید. شاخه گلی را انتخاب کنید که ساقه ی تمیز و تازه تری داشته باشد. گل هایی که ساقه های بی رنگ تری دارند، مدت زمان بیشتری در آب باقی مانده اند و عمر کوتاه تری دارند.

ماندگاری گل طبیعی در یخچال

یکی از راه های عالی برای افزایش طول عمر شاخه های بریده شده قرار دادن آن ها در یخچال است. برای این منظور قبل از خواب، گلدان را در یخچال قرار دهید و صبح از آن خارج کنید. زمانی که گل ها به مدت ۷ تا ۸ ساعت در فضای سرد یخچال قرار بگیرند شاداب تر شده و دیرتر پژمرده می شوند.

سکه مسی در آب

یکی دیگر از راهکارهای جالب و راحت برای شکوفایی غنچه ها و افزایش طول عمر گل ها، استفاده از سکه مسی است، زیرا آب را اسیدی می کند و جلوی رشد باکتری ها را می گیرد.

حبه قند و ماندگاری گل شاخه بریده

اگر دنبال یک منبع خوب برای تغذیه شاخه گل های نگهداری شده در آب گلدان هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک حبه قند است. با این روش عمر شاخه ها طولانی تر و غنچه ها شاداب تر خواهند بود.

وایتکس در آب گل

وایتکس یکی دیگر از موادی ست که می توانید آن را درون آب گلدان بریزید. با اضافه نمودن چند قطره وایتکس در آب گلدان از کدر شدن و رشد باکتری ها در آب جلوگیری کنید. وایتکس از خراب شدن و بو گرفتن آب پیشگیری می کند.

آب نمک و ماندگاری گل شاخه بریده

نمک گزینه ای مناسب برای حل شدن در آب گل های شاخه بریده شده است. بسته به اندازه گلدان، یک چهارم پیمانه نمک درون آن ریخته و شاخه ها را درون این محلول قرار دهید. با استفاده از این محلول، غنچه ها باز شده و عمر گل ها طولانی تر می شود. جالب است بدانید که اگر شاخه گل های شما جز گیاهان معطر هستند استفاده از نمک موجب افزایش عطر آن ها می شود.

نحوه استفاده قرص اسپرین

یکی از راه های پیشگیری از آلوده شدن گیاه و افزایش طول عمر آن، حل کردن یک عدد قرص آسپرین در آب گلدان است. به این شکل باکتری ها نمی توانند به گیاه آسیب برسانند. حتما از قرص آسپرین استفاده کنید، زیرا استفاده از مسکن های دیگر چنین نتیجه ای نخواهد داشت.

افزایش ماندگاری گل شاخه بریده

یکی دیگر از نکاتی که برای ماندگاری بیشتر شاخه های گل انجام می گیرد، تعویض به موقع آب گلدان است. بهتر است هر ۱۲ ساعت یک بار آب گلدان را تعویض کنید تا ساقه ها فاسد و خراب نشوند.

ترکیب سرکه سیب و شکر

با استفاده از محلول سرکه سیب و شکر گل ها را تغذیه و تقویت کنید. همچنین از رشد باکتری ها و گندیدگی ساقه پیشگیری کنید. برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری شکر را به همراه ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را درون آب گلدان ریخته و شاخه ها را درون این محلول قرار دهید.

محل قرار گیری گلدان

گل هایی که از شاخه بریده شده اند نسبت به گرمای هوا حساس هستند. پس بهتر است آن ها را در خنک ترین بخش خانه ی خود نگهداری کنید تا پژمرده نشوند و عمرشان افزایش پیدا کند. همچنین آن ها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

نقش برش اریب در ماندگاری گل شاخه بریده

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید برش انتهای ساقه ها به شکل اریب است. زمانی که شما پایین ساقه را به شکل اریب قطع کنید، آوندهای گیاه به آسانی مواد مغذی و آب را جذب می کنند و به بخش های دیگر گل می رساند.

ماندگاری گل شاخه بریده و ذغال

برای افزایش ماندگاری و جلوگیری از بو گرفتن آب از تکه های ذغال استفاده کنید و یک تکه از ذغال ها را درون گلدان آب بیاندازید.

ماندگاری گل شاخه بریده و یخ

اگر گل ها را در محیطی گرم نگهداری می کنید، احتمال پژمرده شدن آن ها بیشتر می شود پس هر روز صبح چند حبه یخ را درون گلدان گل ها بریزید تا شاداب و سرحال شوند.

انواع گل شاخه بریده ماندگاری گل رز شاخه بریده برای ماندگاری گل طبیعی چه کنیم ماندگاری گل طبیعی در یخچال نگهداری گل طبیعی در اسفنج چگونه گل رز پژمرده را شاداب کنیم نگهداری شاخه گل در آب نگهداری گل رز در یخچال چگونه عمر گل رز را افزایش دهیم نگهداری گل در آب

ماندگاری کدام گل بیشتر است

ماندگاری گل مثل زیبایی آن و عطر و بویش مهم است. قطعا همه ی ما این تجربه را داشته ایم که شاخه گل زیبایی را خریداری کرده ایم اما بعد از گذشت مدت کوتاهی به طور کامل خشک و پژمرده شده است. در ادامه گل هایی با ماندگاری بالا به همراه روش های افزایش طول عمر آن ها را برای شما شرح داده ایم.

گل ارکیده

ارکیده یکی از گیاهانی ست که هم به شکل گلدانی و هم به شکل شاخه بریده شده به فروش می رسد و نماد زنانگی و لطافت است. این گیاه جز گل های گران قیمت و ماندگار است و در فضای داخلی خانه به مدت ۳ هفته عمر می کند. بهتر است که بر روی غنچه ها آب نریزید و آب گلدان به شکلی باشد که حدود ۵ تا ۷ سانت از پایین شاخه درون آن قرار بگیرد. این گیاه به آب گلدانی تمیز و بدون آلودگی نیاز دارد. ارکیده رابطه ی خوبی با گاز اتیلن ندارد پس در نزدیکی آن ظرف میوه یا سبزیجات قرار ندهید که این کار عمر آن را به شدت کوتاه می کند.

گل ژربرا

ژربرا نمادی از پاکی و بی گناهی است. این گیاه زیبا از خانواده ی بنفشه هاست و به آفریقا تعلق دارد. ژربرا به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به باکتری‌ ها دارد به مراقبت بیشتری نیازمند است. برای افزایش طول عمر این گل آب گلدان را به شکل روزانه عوض کنید. همچنین آب گلدان را تا حدی پر کنید که پایین شاخه های ژربرا درون آن قرار بگیرد. این گل نسبت به گاز اتیلن آسیب پذیر است پس آن را در کنار ظرف حاوی میوه یا سبزی قرار ندهید.

گل فریزیا

آفریقای جنوبی زادگاه گل فریزیا است. این گل از گیاهان معطر با تنوع رنگی بالاست که در فصل های سرد سال عرضه می شود. فریزیا در  هنگام شب عطر خاصی را از خود منتشر می کند و در کارخانه های عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد عطر فریزیا را به بوی ادکلنی گران قیمت و خوشبو تشبیه کرده اند. ماندگاری این گیاه در آب بالاست، کافی ست تا آن را در مکانی خنک قرار داده و در هنگام خرید شاخه هایی که غنچه بیشتری دارند را انتخاب کنید.

گل میخک

میخک یکی از گل هایی ست که قیمت مناسبی دارد و در بیشتر ماه های سال به فروش می رسد. شما می توانید به راحتی آن را از گلفروشی ها تهیه کنید و گل کمیابی نیست. این گل را می توانید از لبه های ناصاف و پر از چین آن شناسایی کنید. تنوع رنگی آن بالاست اما بیشتر در رنگ های قرمز، صورتی، بنفش، سفید، زرد و نارنجی دیده می شود. برای نگهداری از میخک برگ های پایین ساقه را بچینید. همچنین آن را در کنار میوه یا سبزیجات قرار ندهید زیرا نسبت به گاز اتیلن آسیب پذیر و حساس است. یکی دیگر از راه های افزایش ماندگاری و جذب بهتر مواد غذایی برای میخک، شیوه کوتاهی ساقه ها ست. هر بار که خواستید پایین ساقه آن را ببرید، کوتاهی را از بالای یکی از گره های روی ساقه انجام دهید.

گل نرگس

نرگس به واسطه ی عطر دل انگیز خود بسیار محبوب و دوست داشتنی ست. این گیاه از اوایل فصل پاییز تا اوایل فصل بهار در گلفروشی ها به فروش میرسد. نرگس به آب کم عمق نیاز دارد پس از پر کردن گلدان آن خودداری کنید زیرا موجب لهیدگی ساقه های آن می شود. دو بار در هفته کمی از پایین ساقه ها را برش داده و آب را به اندازه ای بریزید که انتهای ساقه ها را پوشش دهد. گلدان نرگس را در بخش های خنک خانه قرار دهید و دسته هایی که غنچه بیشتری دارند را خریداری کنید.

ماندگاری گل شاخه بریده داوودی

داوودی یکی از گل هایی ست که در گل آرایی و تزیینات مراسم مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. گل داوودی نماد دوستی طولانی مدت و وفاداری به معشوق است. داوودی یکی از ماندگار ترین گل های شاخه بریده است. برای افزایش طول عمر آن پایین ساقه ها را هر چند روز یکبار قطع کنید و آن را در گلدان های کوتاه تر نگهداری کنید. مقدار آب گلدان برای داوودی باید به حدی باشد که حدود ۵ سانت از انتهای ساقه را پوشش دهد.

انواع گل شاخه بریده ماندگاری گل رز شاخه بریده برای ماندگاری گل طبیعی چه کنیم ماندگاری گل طبیعی در یخچال نگهداری گل طبیعی در اسفنج چگونه گل رز پژمرده را شاداب کنیم نگهداری شاخه گل در آب نگهداری گل رز در یخچال چگونه عمر گل رز را افزایش دهیم نگهداری گل در آب

راه های افزایش ماندگاری گل رز شاخه بریده

در میان گل های زیبایی که در گلفروشی ها عرضه می شود، گل رز از همه محبوب تر است. گل رز یکی از گیاهانی ست که در بسیاری از کشورها به عنوان گل ملی انتخاب شده است. این گیاه دارای تنوع رنگی بسیار زیادی ست. هر رنگ گل رز نماد به خصوصی دارد. رز زرد در برخی فرهنگ ها نشانه ی حسادت و نفرت است اما بعضی دیگر آن را نماد عشق بالغانه می دانند. رز سفید نشانه ی معصومیت و پاکی ست و به رز عروس شهرت دارد. رز نارنجی نماد انرژی و اشتیاق است. رز صورتی نمادی از زنانگی و قدردانی ست. رز قرمز نمادی از عشق و دوستت دارم را در خود دارد.

رز بنفش نماد چیست

رز بنفش انتخابی مناسب برای هدیه دادن به فردی ست که در یک نگاه به او دل باخته اید. این رز نمادی از جادو شدن و شکوه را در خود دارد. پس اگر کسی با نگاهش شما را جادو کرد به او رز بنفش هدیه بدهید.

ماندگاری گل شاخه بریده رز

رز جز آن دسته از گیاهانی ست که ساقه ضخیمی دارد به همین دلیل به آب بیشتری هم نیازمند است. در زمان قرار دادن شاخه ها در آب، برگ ها را قطع کنید تا موجب کثیف شدن و گندیدگی آب نشوند.

انتخاب گلدان

به اندازه ی گلدانی که می خواهید شاخه های گل رز را درون آن قرار دهید توجه کنید. بهتر است از گلدان های بلند استفاده کنید. به شکلی که شاخه گل رز کوتاه تر از گلدان و کمی پایین تر از سطح دهانه ی آن باشد. با انجام این کار عمر گل رز را به دو هفته افزایش می دهید. همچنین می توانید با استفاده از یک تکه سلفون یا نایلون با چند سوراخ ریز بخش دهانه ی گلدان را بپوشانید تا رطوبت داخل گلدان افزایش پیدا کند.

چگونه گل رز پژمرده را شاداب کنیم

اگر رز های شما دچار بی حالی و پژمردگی شده اند ۳ سانت از انتهای ساقه را قطع کرده و گل را به طور کامل در سینک یا وانی که پر از آب است فرو کنید. حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه گل را در همان وضعیت قرار دهید تا سرحال شود.

راه های ماندگاری گل شاخه بریده

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن متوجه تازگی گل رز شوید، بررسی گل است. به آهستگی بخشی که گلبرگ ها را به ساقه متصل کرده است را فشار دهید اگر شل بود گل کهنه است و اگر سفت بود گل تازه است. گلی را انتخاب کنید که گلبرگ هایش شکسته و گندیده نباشند.

چیدن ساقه زیر آب

پیرایش و کوتاهی شاخه های گل رز را در زیر آب انجام دهید. کاسه ای را پر از آب کرده و ساقه را درون آن قرار دهید. سپس با یک دست ساقه را گرفته و با دست دیگر مقداری از ساقه را همانطور که در آب قرار دارد با قیچی ببرید. با این کار از وارد شدن هوا به ساقه و خراب شدن آن پیشگیری کرده و به شادابی گیاه خود کمک کنید.

قیچی تیز و ماندگاری گل شاخه بریده

یکی از نکاتی که باید رعایت کنید استفاده از چاقو یا قیچی تیز است که باعث لهیدگی ساقه نشود. اگر از وسیله ای نامناسب استفاده کنید ساقه دچار فشردگی شده و گیاه نمی تواند آب مورد نیاز خود را جذب کند. همچنین برای جلوگیری از ورود و رشد باکتری ها از وسیله ی تمیز برای برش دادن استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.