نکات پخت حلیم خوشمزه و کشدار + علت ترش شدن و ته گرفتن

نکات پخت حلیم خوشمزه و کشدار + علت ترش شدن و ته گرفتن

نکات پخت حلیم نکات پخت حلیم کشدار + برای سفت شدن حلیم چه کنیم + علت شل شدن و بوی خامی حلیم موضوع …

مزه دار کردن جوجه کباب رستورانی با سس مایونز و زعفران

مزه دار کردن جوجه کباب رستورانی با سس مایونز و زعفران

مرینت جوجه کباب زعفرانی مزه دار کردن جوجه کباب با ماست و سبزیجات + انواع مزه دار کردن جوجه کباب با رب انار …

نکات خیارشور با ماندگاری بالا + علت گازدار شدن خیارشور چیست

نکات خیارشور با ماندگاری بالا + علت گازدار شدن خیارشور چیست

نکات مهم در تهیه خیارشور خانگی نکات تهیه خیارشور خانگی بازاری و درجه یک با ماندگاری بالا عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نکات عدس پلو

نکات تهیه عدس پلو راز خوشمزه شدن عدس پلو نی نی سایت طرز تهیه عدس پلو رستورانی زمان پخت عدس برای عدس پلو نی نی سایت راز خوشمزه شدن عدس پلو بدون گوشت راز خوشمزه شدن عدس پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه عدس پلو ساده مرحله به مرحله عدس پلو با چی سرو میشه

نکات خوشمزه شدن عدس پلو رستورانی بدون گوشت چرخ کرده عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره پخت عدس پلو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

عدس پلو یکی از پلوهای مخلوط با اصالت ایرانی ست و از ترکیب عدس و برنج به همراه پیاز داغ و گوشت چرخ کرده درست می شود. این پلو را در هر بخش از ایران به شکل متفاوتی طبخ می کنند، در غرب کشور به همراه بادمجان سرخ شده و در شرق کشور به همراه زیره سیاه مصرف می شود. نکات کوچکی وجود دارد که می توانید با رعایت کردن آن ها عدس پلوی خوشمزه تری درست کنید.

نکات مهم در پخت عدس پلو

کی عدس پلو بخوریم ؟

این غذا به دلیل وجود عدس پرخاصیت و سرشار از پروتئین است. توصیه می شود عدس پلو را در هنگام ظهر و ناهار میل کنید زیرا غذای سنگینی محسوب می شود، به خصوص اگر به همراه پیاز داغ و گوشت چرخ کرده مصرف شود.

خیساندن عدس

عدس را ۲ ساعت قبل از پخت درون آب با کمی نمک بخیسانید. با انجام این کار پوست عدس ها در حین پخت جدا نشده و له نمی شوند.

طبع عدس پلو

این غذا از برنج و عدس درست می شود که هر دو طبع سردی دارند، به همین دلیل توصیه می شود با کشمش و خرما یا ادویه هایی مثل هل، زیره سیاه و زعفران که طبع شان گرم است مصرف شود تا طبع غذا متعادل شده و معده شما دچار سردی نشود.

استفاده از دارچین

دارچین یکی از ادویه هایی ست که طعم و عطر خوبی به عدس پلو می دهد و طبع گرمی هم دارد. دارچین را باید قبل از سرو کردن غذا و در پایان پخت عدس پلو، بر روی آن بپاشید. در مصرف دارچین زیاده روی نکنید.

عدس پلو با مرغ

می توانید این پلوی خوشمزه را به همراه مرغ بپزید. برای این منظور تکه ای مرغ را به همراه کمی آب، پیاز و ادویه بپزید سپس استخوانش را جدا نمایید. گوشت مرغ را ریش ریش کنید سپس در لایه های برنج آبکش شده قرار دهید تا همراه با عدس پلو پخته شود.

راز خوشمزه شدن عدس پلو

یکی از راه های خوشمزه تر شدن این پلو، استفاده از مقداری پیاز داغ است. می توانید پیاز داغ را به تنهایی روی برنج بریزید یا آن را به همراه گوشت چرخ کرده، کشمش و خرما طبخ کنید. برای خوشرنگ تر شدن این غذا از کمی زعفران کمک بگیرید.

عدس پلو با چی سرو میشه

اینکه عدس پلو را به همراه چه چاشنی و مزه ای بر روی سفره سرو کنید، به سلیقه و ذائقه ی شما بستگی دارد. خیارشور یکی از بهترین گزینه هایی ست که می توانید در کنار عدس پلو سرو کنید و طعم خوبی به این غذا می دهد. ترشی، سالاد شیرازی، سالاد فصل، ماست و سبزی گزینه های دیگری ست که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته مصرف این پلو به همراه ماست توصیه نمی شود زیرا جلوی جذب آهن موجود در عدس را می گیرد.

کالری عدس پلو

عدس پلو در دسته ی غذاهای پرکالری قرار دارد و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. هر ۱۰۰ گرم عدس پلو، حدود ۲۲۵ کالری دارد. هر قاشق غذاخوری از این پلو مساوی با ۳۶ کالری است.

بادمجان سرخ کرده

جالب است بدانید که در بعضی از مناطق غربی کشور، عدس پلو را به همراه بادمجان مصرف می کنند. برای این منظور بادمجان را به شکل ورقه ای خرد و سرخ می کنند سپس در کنار عدس پلو آماده شده سرو می کنند.

له شدن عدس

برای پخت عدس پلو حرفه ای، در مرحله ی اول عدس را با کمی نمک درون آب ریخته و روی شعله زیاد قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه شعله را ملایم کنید. با این کار عدس ها وا نمی روند و ظاهر عدس پلوی شما خراب نمی شود.

زمان پخت عدس برای عدس پلو

توصیه می شود عدس را چند ساعتی درون آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود. مدت زمان پخت عدس برای عدس پلو، بستگی به شعله گاز دارد و بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه متغیر است، بعد از این زمان می توانید برنج را به عدس اضافه نمایید و به شکل کته بپزید.

نکات تهیه عدس پلو راز خوشمزه شدن عدس پلو نی نی سایت طرز تهیه عدس پلو رستورانی زمان پخت عدس برای عدس پلو نی نی سایت راز خوشمزه شدن عدس پلو بدون گوشت راز خوشمزه شدن عدس پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه عدس پلو ساده مرحله به مرحله عدس پلو با چی سرو میشه

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.