اصول نگهداری و ماندگاری انواع گل شاخه بریده در یخچال و اسفنج

اصول نگهداری و ماندگاری انواع گل شاخه بریده در یخچال و اسفنج

برای ماندگاری گل طبیعی چه کنیم چگونه گل رز پژمرده را شاداب کنیم + چگونه عمر گل رز را افزایش دهیم + اسپری …

قلمه زدن شمعدانی در آب و خاک + قلمه زدن شمعدانی در زمستان

قلمه زدن شمعدانی در آب و خاک + قلمه زدن شمعدانی در زمستان

قلمه زدن شمعدانی در ماسه قلمه زدن شمعدانی در آب و خاک + قلمه زدن شمعدانی در زمستان موضوع یکی از مطالب سایت …

کاشت ذرت در خانه با 2 روش حرفه ای + فصل و عمق کاشت ذرت

کاشت ذرت در خانه با 2 روش حرفه ای + فصل و عمق کاشت ذرت

کاشت ذرت در خانه صفر تا صد کاشت ذرت در خانه با ۲ روش + فصل و عمق کاشت ذرت عنوان یکی از …

نگهداری پتوس ساتین

پتوس نقره ای پتوس ببری تفاوت پتوس ببری و ساتین ساتین گل پتوس ساتن نقره ای قلمه زدن پتوس ساتین نگهداری پتوس ساتین پتوس فرانسوی پتوس منجولا شرایط نگهداری پتوس فرانسوی

صفر تا صد نگهداری گل پتوس ساتین + قلمه زدن و مشکلات عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل ساتین صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره پتوس ساتین

پتوس ساتین را می توانید از برگ های قلبی و سبز تیره اش که رگه هایی خاکستری رنگ دارند شناسایی کنید. این گیاه متعلق به خانواده Aracae و مناطق گرمسیری ست به همین خاطر باید در محیطی گرم و مرطوب نگهداری شود. بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری ساتین، ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است.

اسامی

این گونه از پتوس را در زبان انگلیسی scindapsus pictus exotica، Silver Pothos، Satin Pothos و Silver Philodendron می نامند. پتوس ساتین، پتوس ببری، ساتین برگ پهن، اسکینداپسوس پیکتوس و پتوس نقره ای از نام های دیگر این گیاه در زبان فارسی است.

تغییر رنگ برگ‌

قهوه ای شدن برگ ها یکی از نشانه های کمبود رطوبت است. اگر این گیاه را در محیط خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید، برگ هایش تغییر رنگ داده و زیبایی خود را از دست می دهد. خشک شدن نوک برگ ها یکی دیگر از علائم خشکی محیط است.

هرس پتوس ساتین

اگر گیاه شما بیش از حد رشد کرده و برگ های زیادی دارد، دست به کار شده و شاخه هایش را با یک قیچی تیز هرس کنید. بهترین زمان برای هرس پتوس ساتین، فصل بهار است که گیاه در اوج رشد خود قرار دارد. با هرس شاخه های اضافی به پرپشت شدن گیاه کمک کرده و در نهایت گیاه تان ظاهر زیباتری پیدا خواهد کرد. شما می توانید از شاخه های چیده شده برای تکثیر گیاه استفاده نمایید.

بهترین مکان

گل ساتین در دسته ی گیاهان رونده و آویز قرار دارد پس آن را در بخش بلند و مرتفعی در خانه مثل طاقچه ها نگهداری کنید تا فرم آبشاری پیدا کرده و زیبایی اش را به رخ بکشد.

گلدان مناسب برای پتوس ساتین

گلدان این گیاه را متناسب با جثه و اندازه گیاه انتخاب نمایید تا در رشد آن اختلالی ایجاد نشود. گل ساتین، ریشه های نسبتا کوچکی دارد و نیازی به تعویض گلدان سالانه ندارد. گلدان این گیاه را هر ۲ سال یک بار یا زمانی که ریشه ها از انتهای گلدان خارج شدند در فصل بهار عوض نمایید.

پتوس نقره ای پتوس ببری تفاوت پتوس ببری و ساتین ساتین گل پتوس ساتن نقره ای قلمه زدن پتوس ساتین نگهداری پتوس ساتین پتوس فرانسوی پتوس منجولا شرایط نگهداری پتوس فرانسوی

ریشه هوایی

گل ساتین مانند گونه های دیگر پتوس روی هر بند از ساقه اش برجستگی کوچکی تشکیل می دهد که ریشه هوایی نام دارد. اگر این برجستگی کوچک با آب یا خاک تماس پیدا کند، ریشه می دهد و می توانید به راحتی تکثیرش کنید.

زرد شدن برگ پتوس ساتین

نحوه آبیاری گل ساتین، یکی از مهم ترین بخش ها در نگهداری از آن به شمار می رود. اگر گل ساتین را بیش از اندازه آبیاری نمایید دچار پوسیدگی ریشه شده و برگ هایش زرد می شود. استفاده از خاک سنگین و نامرغوب یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های این گیاه است.

قلمه زدن پتوس ساتین

این گیاه زیبا را از طریق قلمه ی ساقه در آب یا خاک ریشه دار و تکثیر می کنند. برای تکثیر گل ساتین، ساقه ای را انتخاب کنید که ۳ تا ۴ برگ سالم داشته باشد. ساقه را با استفاده از یک چاقو یا قیچی تیز قطع نموده سپس آن را در ظرف آبی قرار داده و نگهداری کنید. می توانید قلمه را مستقیما درون خاک بکارید اما بهتر است ابتدا آن را در آب ریشه دار نموده سپس در بستر خاک قرار دهید تا تکثیر موفقیت آمیزی داشته باشید.

آب جوشیده

بهتر است این گیاه را با آب جوشیده سرد شده یا آبی که ۲۴ ساعت در فضای اتاق مانده سیراب کنید. از آبیاری ساتین با آب خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید زیرا دچار شوک و صدمه می شود.

خاک مورد نیاز

این گیاه به خاک های سنگین و رسی حساس است و ریشه هایش دچار خفگی و پوسیدگی خواهد شد. ترکیب پیت ماس به همراه پرلیت و پوسته‌ی کاج مناسب است. می توانید از بسته های خاک آماده هم استفاده کنید.

رطوبت مورد نیاز

گل ساتین نیاز بالایی به رطوبت دارد و باید این رطوبت را به شکلی برای آن فراهم کنید. می توانید این رطوبت را با غبارپاشی یا درست کردن جزیره تامین نمایید. غبارپاشی را ۱ تا ۲ بار در هفته و با یک اسپری کوچک انجام دهید تا قطرات آب به شکل مه خارج شده و برگ ها را خیس نکند.

نور مورد نیاز

گل ساتین نور مستقیم آفتاب را دوست ندارد و باید در محیطی با نور غیرمستقیم و زیاد نگهداری شود تا بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. اگر گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، برگ هایش صدمه دیده و رنگ پریده می شود. نگهداری ساتین در محیط تاریک و بدون نور موجب توقف رشد گیاه و از بین رفتن رنگ زیبای آن می شود. پنجره شمالی مکان مناسبی برای نگهداری از این گیاه است زیرا نور غیرمستقیم دارد.

آبیاری مورد نیاز

آبیاری گل ساتین را به شکل منظم و با خشکی خاک انجام دهید. برای پیدا کردن زمان درست آبیاری، خاک را چک کنید. خلال دندانی را داخل خاک گلدان فرو کنید، اگر خاکی به آن نچسبید زمان آبیاری فرا رسیده است. آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگ های گیاه می شود. اگر گیاه را دیر به دیر آبیاری نمایید، با پژمردگی و شل شدن برگ هایش به این موضوع واکنش نشان می دهد.

پتوس نقره ای پتوس ببری تفاوت پتوس ببری و ساتین ساتین گل پتوس ساتن نقره ای قلمه زدن پتوس ساتین نگهداری پتوس ساتین پتوس فرانسوی پتوس منجولا شرایط نگهداری پتوس فرانسوی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.