نگهداری اسپاتی فیلوم در آپارتمان + رشد سریع و علت گل ندادن

نگهداری اسپاتی فیلوم در آپارتمان + رشد سریع و علت گل ندادن

نگهداری گل اسپاتی فیلوم در منزل نگهداری گل اسپاتی فیلوم در زمستان + علت قهوه ای شدن و سیاه شدن برگهای گل اسپاتی …

نگهداری گل رز چیده شده در آب + شیوه تکثیر و هرس کردن گل رز

نگهداری گل رز چیده شده در آب + شیوه تکثیر و هرس کردن گل رز

نگهداری گل رز نگهداری گل رز در یخچال + نگهداری گل رز در زمستان + روش نگهداری گل رز در گلدان موضوع یکی …

همه چیز درباره فصل و نگهداری از گل فریزیا + گل فریزیا نماد چیست

همه چیز درباره فصل و نگهداری از گل فریزیا + گل فریزیا نماد چیست

گل فریزیا همه چیز درباره فصل و نگهداری از گل فریزیا + گل فریزیا نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

کاشت هسته خرمالو در خانه

هسته خرمالو را چطوری بکاریم زمان کاشتن هسته خرمالو فیلم کاشت درخت خرمالو کاشت درخت خرمالو در مناطق سردسیر کاشت خرمالو در حیاط زمان شکوفه درخت خرمالو زمان جابجایی درخت خرمالو کاشت خرمالو در اصفهان کاشت خرمالو در گلدان کاشت هسته خرمالو آپارات

کاشت هسته خرمالو در گلدان و حیاط + هسته خرمالو را چطوری بکاریم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره خرمالو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت خرمالو

انتخاب هسته خرمالو

شما باید هسته های سالم را انتخاب نمایید، هسته هایی که دارای سوراخ، لکه های سیاه یا گندیدگی نباشند زیرا این هسته ها سبز نخواهند شد و تمام زحمات شما را از بین می برند.

زمان کاشت خرمالو

خرمالو محصول فصل پاییز است و می توانید هسته این میوه خوشمزه را در فصل پاییز کاشته و پرورش دهید. شما می توانید هسته خرمالوی سبز شده را پس از اینکه به گیاهی جوان تبدیل شد، در فصل بهار به باغچه منتقل نمایید.

خاک مناسب

برای کاشت هسته خرمالو بهتر است از ترکیب پیت ماس و کوکوپیت به همراه کمی پرلیت استفاده نمایید. ترکیب ماسه و خاک برگ یکی دیگر از ترکیبات مناسب است.

سبزه هسته خرمالو

اگر می خواهید سبزه خرمالو درست کنید، از اواسط فصل پاییز دست به کار شوید زیرا هسته خرمالو حدود ۱ ماه زمان نیاز دارد تا سبز شده و جوانه بدهد. برای درست کردن سبزه به تعداد زیادی هسته خرمالو نیاز دارید. در ادامه ۲ روش آموزش داده ایم که می توانید برای سبزه از آن ها استفاده کنید.

باردهی خرمالو

خرمالو را می توانید از طریق هسته هایش کاشته و پرورش بدهید. درخت خرمالویی که از طریق هسته کاشته شده باشد باردهی ندارد پس باید آن را پیوند بزنید تا برای شما میوه بدهد.

روش اول برای کاشت هسته خرمالو

مرحله اول

خرمالو را از وسط به ۲ قسمت تقسیم نمایید سپس هسته های درونش را با استفاده از نوک چاقو خارج کنید. کاسه ای را پر از آب نموده و هسته ها را به مدت ۲ روز درون آب قرار دهید تا احتمال جوانه زنی آن ها افزایش پیدا کند.

مرحله دوم

پس از سپری شدن ۲ روز، هسته ها را خارج نموده و با آب بشویید. گلدان مناسبی انتخاب کرده و آن را از ترکیب ماسه و خاک برگ پر کنید. هسته ها را در عمق ۳ تا ۵ سانتی خاک قرار دهید و خیلی عمیق نکارید.

مرحله سوم

برای سرعت بخشیدن به روند جوانه زنی هسته، گلدان را با استفاده از یک پلاستیک کاور کنید. برای این منظور ۲ سیخ چوبی را روبروی هم در ۲ طرف گلدان قرار دهید سپس یک پلاستیک بر روی آن ها بکشید. پلاستیک باید چند سوراخ کوچک داشته باشد.

مرحله چهارم

گلدان را در محیطی روشن قرار دهید و آبیاری را به شکل مرتب انجام بدهید. هسته ها باید در محیطی مرطوب قرار داشته باشند پس اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود و آبیاری را سریعتر انجام دهید.

مرحله پنجم

بعد از بزرگ شدن جوانه خرمالو می توانید کاور را بردارید. اگر مرحله کاور کردن را انجام بدهید، هسته شما بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ روز جوانه زده و سبز می شود اما اگر گلدان را کاور نکنید این مرحله طولانی تر شده و حدود ۱/۵ تا ۲ ماه زمان می برد.

هسته خرمالو را چطوری بکاریم زمان کاشتن هسته خرمالو فیلم کاشت درخت خرمالو کاشت درخت خرمالو در مناطق سردسیر کاشت خرمالو در حیاط زمان شکوفه درخت خرمالو زمان جابجایی درخت خرمالو کاشت خرمالو در اصفهان کاشت خرمالو در گلدان کاشت هسته خرمالو آپارات

روش دوم برای کاشت هسته خرمالو

مرحله اول

هسته های خرمالو را از وسط میوه جدا نموده و به طور کامل با آب بشویید تا پالپ های چسبیده به آن کنده شوند. بهتر است هسته های خرمالو به بزاق دهان آلوده نشده باشند تا احتمال جوانه زنی شان افزایش پیدا کند. در این روش برای سبز کردن هسته ها از دستمال کاغذی ضخیم استفاده نمایید.

مرحله دوم

هسته ها را با چند سانتی متر فاصله از یک دیگر بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا اگر یکی از آن ها دچار کپک زدگی شد، به بقیه هسته ها سرایت نکند و همه آن ها از بین نروند.

مرحله سوم

روی هسته ها را با استفاده از اسپری کردن آب مرطوب نمایید سپس دستمال کاغذی را جمع کرده و درون پلاستیکی که فوت کرده اید قرار دهید. درب پلاستیک باد کرده را ببندید و آن را در محیطی تاریک و گرم نگهداری کنید. می توانید به جای پلاستیک از زیپ کیف استفاده نموده و دستمال کاغذی را درون آن قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ روز هسته ها را چک کنید و آن هایی که جوانه زده اند را در ترکیب خاک برگ و ماسه بکارید. دقت داشته باشید که هسته ها نباید در زیر حجم زیادی از خاک دفن شوند و باید آن ها را در عمق ۴ تا ۵ سانتی خاک قرار دهید. هسته را به شکلی که ریشه به سمت پایین و هسته به سمت بالا باشد در خاک قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.