همه چیز درباره گل زنبق و خواص آن + نماد و نگهداری گل زنبق در گلدان

همه چیز درباره گل زنبق و خواص آن + نماد و نگهداری گل زنبق در گلدان

انواع گل زنبق انواع گل زنبق قرمز و آبی وحشی + نماد و خواص و نام دیگر گل زنبق عنوان یکی از مطالب …

روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

کاشت هسته هندوانه روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله

انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله

انواع گل لاله انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

کاشت دانه سیب

کاشت دانه سیب کاشت هسته سیب کاشت درخت سیب کاشت هسته سیب نی نی سایت کاشت دانه سیب برای سبزه عید مدت زمان جوانه زدن دانه سیب خاک مناسب برای کاشت درخت سیب کاشت سیب در گلدان کاشت سیب گلاب فاصله کاشت درخت سیب کاشت سیب در باغچه

صفر تا صد کاشت سیب در گلدان و باغچه + مدت زمان جوانه زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت دانه سیب صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت هسته سیب

سیب میوه ای خوش طعم و خوشبوست که به آسیای مرکزی تعلق دارد و در چهار فصل سال یافت می شود. این میوه یکی از نمادهای فرهنگی ایرانیان، یونانی ها، مسیحیان و اهالی اسکاندیناوی ست. دانه سیب دارای مقدار کمی سیانور است و یک ماده سمی است. شما می توانید به جای دور ریختن دانه های سیب، آن ها را به راحتی سبز کرده و یک درخت کوچک و زیبا پرورش دهید. کافی ست تا دانه ی باروری از سیب را در بستر کاشت مناسبی قرار داده و به جوانه زدن تحریک کنید.

درخت سیب

این درخت یکی از پرخاصیت ترین میوه های دنیا را پرورش می دهد. خواص سیب آنقدر زیاد است که قدیمی ها میگفتند اگر روزی ۱ سیب بخوری به پزشک نیاز پیدا نخواهی کرد. درخت سیب در زمان بالغ شدن به حدود ۶ تا ۹ متر می رسد.درخت سیب، برگ هایی پرپشت با فرم تخم مرغی و لبه های دندانه‌ دار دارد. رنگ برگ ها سبز تیره است و در زیرشان کرک وجود دارد. این درخت را از طریق بذر، پاجوش، پیوند، خواباندن و قلمه زنی پرورش داده و می کارند. فاصله ی میان درختان سیب با هم حدود ۵ متر است.

انتخاب دانه

برای انتخاب دانه ها یک کاسه آب آماده کرده و آن ها را درونش بریزید. دانه هایی که سنگینی کرده و به عمق آب فرو می روند برای کاشت مناسب هستند اما اگر دانه ای روی آب ماند پوک و نابارور است و نباید برای کاشت استفاده شود زیرا جوانه نخواهد زد. همچنین از تعداد زیادی دانه استفاده کنید زیرا امکان جوانه زدن هر دانه ۵ تا ۱۰ درصد است پس حداقل بیست دانه بکارید تا یکی دوتا از آن ها سبز شده و زحمات تان به باد نرود.

مدت زمان جوانه زدن دانه سیب

مدت زمان جوانه دهی دانه سیب در هر شرایطی متفاوت است اما میتوان گفت که جوانه دهی در دستمال مرطوبی که در دمای خانه قرار داشته باشد حدود یک ماه طول میکشد اما در یخچال بعد از سه ماه اتفاق می افتد.

کاشت دانه سیب برای سبزه عید

این میوه نقش پر رنگی در فرهنگ ایرانی ها داشته و یکی از سین های سفره هفت سین است، به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا سبزه شب عید را با دانه ی این میوه سبز کنند و این موضوع را خوش یمن می دانند.

انواع درخت سیب

این درخت میوه انواع متنوعی دارد که از میان آن ها میتوان به سیب گلاب، سیب لبنانی، سیب مربایی، سیب عباسی،سیب گالا، سیب حیدرزاده، سیب فوجی و … اشاره کرد.

افزایش احتمال جوانه زنی

دانه سیب را با روش های زیادی سبز می کنند. بعضی از افراد برای افزایش احتمال جوانه زنی پوست نوک هسته سیب را جدا می کنند سپس آن را درون محیطی مرطوب نگهداری می کنند.

باردهی

دانه ای که شما با دستان خود سبز می کنید با گذشت زمان به یک گیاه و در ادامه به یک درخت تبدیل می شود اما برای باردهی باید آن را پیوند بزنید تا میوه بدهد.

روش کاشت دانه سیب

در ادامه ۲ روش برای کاشت هسته سیب گردآوری کرده ایم که با یکدیگر متفاوت هستند. برای رسیدن به بهترین نتیجه از هر ۲ روش استفاده کنید. می توانید برای نصف دانه ها از روش اول و باقی دیگر را با روش دوم سبز کنید.

کاشت دانه سیب کاشت هسته سیب کاشت درخت سیب کاشت هسته سیب نی نی سایت کاشت دانه سیب برای سبزه عید مدت زمان جوانه زدن دانه سیب خاک مناسب برای کاشت درخت سیب کاشت سیب در گلدان کاشت سیب گلاب فاصله کاشت درخت سیب کاشت سیب در باغچه

روش اول برای کاشت دانه سیب

مرحله اول برای کاشت دانه سیب

برای شروع سیب را از وسط قاچ کرده و هسته هایش را با استفاده از نوک چاقو خارج کنید. در این مرحله به یک دستمال کاغذی ضخیم نیاز دارید. دستمال را باز کرده و پهن کنید. هسته ها را درون دستمال قرار داده و آن را با چند تا جمع کنید.

مرحله دوم برای کاشت دانه سیب

بعد از تا خوردن و جمع شدن دستمال با استفاده از اسپری کردن آب، آن را به خوبی خیس و مرطوب کنید. سپس دستمال خیس شده را درون یک زیپ کیپ قرار دهید. زیپ کیپ همان پلاستیک زیپ دار است و از ورود هوا جلوگیری می کند.

مرحله سوم برای کاشت دانه سیب

اگر زیپ کیپ ندارید از یک ظرف با در فشرده و محکم یا پلاستیک فریزر استفاده کنید. فقط باید بعد از قرار دادن دستمال خیس پلاستیک فریزر را پر از باد کنید و درش را گره بزنید تا داخل پلاستیک  مرطوب بماند.

مرحله چهارم برای کاشت دانه سیب

دانه های سیب را باید برای جوانه زنی به مدت ۳ ماه درون یخچال نگهداری کنید تا نیاز سرمایی آن ها برطرف شود. در این ۳ ماه نیازی به اسپری کردن آب و مرطوب شدن ندارند و نیازی نیست با آن ها کاری داشته باشید.

مرحله پنجم برای کاشت دانه سیب

بعد از سپری شدن ۳ ماه، هسته ها را چک کنید زیرا به احتمال زیاد ریشه داده و آماده کاشت هستند. برای کاشت و رشد اولیه دانه ها از کمپوست استفاده کنید و گلدان یا سینی کاشت را از این نوع خاک پر کنید.

مرحله ششم برای کاشت دانه سیب

بعد از حدود ۳ هفته جوانه رشد کرده و سر از خاک بیرون می آورد. زمانی که جوانه رشد کرد و بزرگ شد، به گلدان بزرگ تری منتقل شود. گلدان جدید را با ۱۰ درصد پرلیت و ۹۰ درصد کمپوست پر کنید.

مرحله هفتم برای کاشت دانه سیب

آبیاری را در ابتدا بیشتر انجام دهید اما به مرور زمان کمتر و به هفته ای یک بار کاهش دهید. زمانی که گیاه بزرگ شد و گلدان پاسخگوی ریشه هایش نبود آن را در باغچه یا گلدان بزرگ تری بکارید.

کاشت دانه سیب کاشت هسته سیب کاشت درخت سیب کاشت هسته سیب نی نی سایت کاشت دانه سیب برای سبزه عید مدت زمان جوانه زدن دانه سیب خاک مناسب برای کاشت درخت سیب کاشت سیب در گلدان کاشت سیب گلاب فاصله کاشت درخت سیب کاشت سیب در باغچه

روش دوم برای کاشت دانه سیب

مرحله اول

برای این روش مثل کاشت هسته خرمالو عمل می کنیم. دانه های وسط سیب را خارج کرده و به مدت ۱۲ ساعت درون کاسه ای پر از آب قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، یک ظرف انتخاب کرده و کف آن دستمال کاغذی قرار دهید.

مرحله دوم

دانه های خیس خورده سیب را از کاسه آب خارج کرده و روی دستمال کاغذی بگذارید. روی دانه ها یک لایه دستمال دیگر قرار داده و با چند بار اسپری کردن آب رطوبت لازم را ایجاد کنید.

مرحله سوم

ظرف را داخل یک پلاستیک قرار داده و در پلاستیک را در زیر ظرف جمع کنید تا هوای کمی وارد آن شده و رطوبت دستمال ها به شکل مستمر و پایدار حفظ شود. ظرف را در مکانی سایه قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ روز، به دانه ها سر بزنید و آن هایی که جوانه دار شده اند را جدا کنید. بعضی از دانه ها دیرتر جوانه می زنند پس باقی را در همان ظرف نگه دارید.

مرحله پنجم

برای کاشت دانه ها خاکی با کیفیت و مرغوب انتخاب کنید، می توانید بسته های آماده خاک که در گلخانه ها عرضه می شوند را به کار بگیرید و از آن ها استفاده کنید. بخش ریشه دانه ها باید در زیر خاک و به سمت پایین قرار داشته باشد.

مرحله ششم

اگر دانه ها جوانه دارند، باید بیرون از خاک بماند و در زیر آن دفن نشود. همچنین به خاطر داشته باشید که نباید دانه ها را خیلی عمیق بکارید. آبیاری را با آب پاش انجام ندهید زیرا دانه ها آسیب پذیر هستند و ممکن است به دلیل فشار آب از خاک بیرون بیایند.

مرحله هفتم

آبیاری را برای شروع با چند بار اسپری کردن آب انجام دهید زیرا رطوبت خاک را تامین کرده و به دانه های کاشته شده صدمه نمی زند. با کمی بزرگ شدن جوانه می توانید آبیاری را به شکل معمول و با آب پاش انجام دهید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.