مطالب پر بازدید
جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

گل فریزیا

دسته گل فریزیا گل فریزیا نماد چیست فصل گل فریزیا بذر گل فریزیا گل فریزیا سفید گل فریزیا زرد گل فریزیا هلندی

همه چیز درباره فصل و نگهداری از گل فریزیا + گل فریزیا نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل فریزیا

فریزیا با نام انگلیسی Freesia گیاهی پیازدار با رایحه ای خاص و نافذ است و عطرش بوی ادکلن های گران قیمت با بوی تند و شیرین را در ذهن تداعی می کند. این گیاه به کشور افریقای جنوبی تعلق دارد و یکی از مشهور ترین گل های شاخه بریده در سطح جهان است. ارتفاع این گیاه بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر بوده و فصل گلدهی اش نسبتا کوتاه است. گلدهی فریزیا از بهمن و اسفند ماه شروع شده تا فروردین ماه ادامه دارد. این گیاه را می توانید در فصل پاییز و زمستان در گل فروشی ها مشاهده کنید.

مشخصات فریزیا

تنوع رنگی این گیاه بسیار بالاست و در رنگ های سفید، زرد، صورتی، بنفش، قرمز، نارنجی و … یافت می شود. فریزیا بالای ۱۵۰۰ گونه متنوع دارد و در دسته گیاهان غیر سمی قرار می گیرد. جالب است بدانید که در آمریکا این گل به عنوان نماد هفتمین سالگرد ازدواج شناخته و استفاده می شود. این گیاه کاربرد های فراوانی دارد و در صنعت عطرسازی، گل آرایی و محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شود.

کاربرد فریزیا

این گیاه کاربرد بالایی در صنعت ساخت عطر دارد و در بین سازندگان عطر و ادکلن پرطرفدار است. از فریزیا به دلیل عطر سحر آمیز و دل انگیزش بیشتر در ادکلن های زنانه استفاده می شود. طبق تحقیقات انجام شده عطر فریزیا اثرات آرامش بخشی داشته و می تواند اضطراب فرد را تا حدودی کاهش دهد به همین خاطر از این گیاه در ادکلن های معروفی مثل Cerruti 1881 Pour Femme، Armani Acqua Di Gio، Boss Eseence de Femme، Calvin Klein CK Be و … استفاده شده است. کاربرد دیگر فریزیا، استفاده از آن در صنعت گل آرایی به دلیل تنوع رنگی بالا و خوش عطر بودن آن است.

گل فریزیا نماد چیست

فریزیا را به طور کلی سمبل صداقت، اعتماد، بی گناهی و پاکی می دانند. دسته گل فریزیا چند رنگ نماد دوستی و محبت است و یکی از انتخاب های مناسب برای هدیه دادن به دوستان و عزیزان تان است. فریزیا صورتی نماد عشق بی دریغ و فراوان مادرانه است. فریزیا سفید سمبل اعتماد و پاکی ست و یکی از انتخاب های مناسب برای دسته گل عروس و داماد است. فریزیا قرمز نماد شور و اشتیاق و فریزیا زرد رنگ نماد شادی است.

خرید گل فریزیا

در هنگام خرید این گل به چند نکته مهم دقت کنید. نکته اول این است که دسته گلی را انتخاب کنید که گل هایش کاملا شاداب و سالم باشد. نکته دوم به رنگ گل اشاره دارد، به طور کلی فریزیا صورتی و قرمز از عطر قوی تری نسبت به بقیه رنگ ها برخوردار هستند. نکته آخر انتخاب دسته ای با شکوفه های بیشتر است. اگر همه غنچه های دسته گل انتخابی شما، شکوفا شده باشند در خانه عمر کوتاه تری خواهد داشت. دسته گلی را انتخاب کنید که بیشتر گل هایش باز شده باشد اما غنچه های نیمه باز هم داشته باشد.

نگهداری گل فریزیا در آب

شما می توانید با نگهداری چند شاخه گل فریزیا و قرار دادنش در محیط اتاق یا پذیرایی، یکی از گران قیمت ترین عطرهای جهان را به شکل طبیعی استشمام کنید. برای نگهداری فریزیا یک گلدان بلند و کاملا تمیز انتخاب کنید و آن را تا نیمه از آب پر کنید. انتهای شاخه های فریزیا را با قیچی باغبانی به شکل مورب برش بزنید تا آوندهایشان بتواند بهتر آب را جذب کند. دقت داشته باشید که این کار را باید با یک قیچی کاملا تیز انجام دهید، برش زدن انتهای ساقه با قیچی معمولی موجب لهیده شدن آن و قطع ارتباط آوندها با آب می شود، در نتیجه گل ها عمر کوتاهی خواهند داشت. گلدان را در مکانی کاملا سایه و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. آب گلدان را هر دو تا سه روز یکبار عوض کرده و به آن مقدار کمی وایتکس اضافه کنید.

زمان کاشت گل فریزیا

زمان کاشت به شرایط محیطی بستگی دارد و شما می توانید در طول سال هر زمان که دوست داشتید این کار را انجام دهید. برای مثال اگر هوای منطقه زندگی شما معتدل است، می توانید فریزیا را در اوایل فروردین ماه بکارید و گل هایش را در تابستان برداشت کنید اما بهترین زمان برای کاشت پیاز فریزیا، فصل پاییز است. به طور کلی پیازهای این گیاه را در اواخر فصل تابستان یا اوایل پاییز می کارند و گلدهی در فصل زمستان اتفاق می افتد.

نحوه کاشت گل فریزیا در گلدان

از آنجایی که فریزیا نمیتواند سرما را تحمل کند و به هوای سرد حساس است، توصیه می شود این گیاه را در گلدان بکارید. برای کاشت پیاز فریزیا، به گلدان هایی با سایز ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر نیاز دارید. پیازها را به شکل تجمعی و در عمق ۲ تا ۵ سانتی متری خاک قرار دهید. گلدان را در مکانی سایه آفتاب و خنک قرار دهید تا پیازها بعد از حدود ۳ ماه وارد دوره گلدهی شوند. بعد از گلدهی، گلدان را به محلی با نور غیرمستقیم انتقال دهید.

دسته گل فریزیا گل فریزیا نماد چیست فصل گل فریزیا بذر گل فریزیا گل فریزیا سفید گل فریزیا زرد گل فریزیا هلندی

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.