کاشت پسته در گلدان با 2 روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه

کاشت پسته در گلدان با 2 روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه

کاشت پسته در گلدان کاشت پسته در گلدان با ۲ روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه عنوان یکی از مطالب سایت …

روش نگهداری گل فوشیا در آپارتمان + خواص و علت خشک شدن

روش نگهداری گل فوشیا در آپارتمان + خواص و علت خشک شدن

نگهداری گل فوشیا روش نگهداری گل فوشیا و آفت های آن + روش قلمه زدن و علت خشک شدن عنوان یکی از مطالب …

روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت

کاشت هسته هندوانه روش کاشت هسته هندوانه در گلدان و باغچه + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

گل چمن عروس

انواع گل چمن عروس گل چمن عروس سبز گل چمن عروس صورتی نگهداری گل چمن عروس بنفش گل چمن عروس نی نی سایت گل چمن عروس بنفش چمن عروس مینیاتوری گل چمن علفی گل چمن عروس نی نی سایت فیلم تکثیر چمن عروس

نگهداری انواع گل چمن عروس صورتی و بنفش در آپارتمان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل چمن عروس

چمن عروس گیاهی با برگ های انبوه با نام علمی Helxine Soleirolii یکی از گیاهان بومی مناطق مدیترانه است و در زبان انگلیسی با نام  mind your own business plant شناخته می شود. چمن عروس برای افراد تازه کار مناسب است و به نگهداری نسبتا آسانی نیاز دارد.

مشخصات

چمن عروس، برگ هایی کوچک دارد که با فاصله کمی از یکدیگر می رویند. برگ های چمن عروس بهم فشرده هستند و بافت ریزی دارند. رشد چمن عروس بسیار بالاست و به سرعت رشد می کند. چمن عروس به دلیل فرم آویزان برگ هایش برای گلدان های آویز و سبد های معلق مناسب است و تکثیر بسیار آسانی دارد. چمن عروس در فصل تابستان گلدهی و گل انگیزی دارد و گل هایی کوچک به رنگ صورتی و سفید می دهد.

علت محبوبیت

این گیاه به دلیل ظاهر زیبا و دل انگیز، قیمت مناسب، نگهداری آسان، رشد بالا، تکثیر سریع، زنده ماندن در محیط سایه و … از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است.

هرس کردن

چمن عروس به دلیل سرعت بالای رشد، به هرس کردن نیاز دارد. اگر چمن عروس را به شکل مرتب هرس نکنید ظاهری شلوغ و نامرتب پیدا می کند که از زیبایی گیاه می کاهد. هرس گیاه به پرپشت شدن آن کمک می کند. با قطع جوانه های انتهایی چمن عروس، رشد طولی گیاه متوقف شده و جوانه های جانبی آن شروع به رشد می کنند.

عوض کردن گلدان

گلدان چمن عروس را زمانی که ریشه هایش از انتهای گلدان خارج شدند، با گلدانی با یک سایز بزرگ تر تعویض نمایید. کوچک بودن گلدان و تنگ شدن فضای ریشه ها موجب کاهش رشد گیاه می شود.

شرایط کامل برای نگهداری گل چمن عروس

چمن عروس گیاهی سایه دوست، مینیمال، خزنده و ارزان قیمت است. اشک نوزاد نام دیگر این گیاه است که به برگ های کوچک چمن عروس اشاره دارد. یکی از کاربرد های اصلی چمن عروس، استفاده از آن در تراریوم و باغ های شیشه ای ست. این گیاه نیازی به تمیز کردن برگ هایش ندارد و با استفاده از غبارپاشی می توانید برگ هایش را از گرد و غبار تمیز کنید. در ادامه مطلب الانت می توانید شرایط نگهداری این گیاه زینتی را مشاهده نمایید.

آبیاری مورد نیاز

چمن عروس به دلیل شاخه های نازک و آسیب پذیر، به آبیاری بیش از اندازه حساس است. توصیه می شود چمن عروس را از طریق زیر گلدانی آبیاری کنید تا شاخه هایش خیس نشوند. خیس شدن شاخه های گیاه موجب خشک شدن و پوسیدگی آن ها می شود. برای چمن عروس یک برنامه منظم آبیاری ترتیب داده و آبیاری مجدد را با خشکی سطح خاک گلدان انجام دهید.

نور مورد نیاز

چمن عروس می تواند در خانه های کم نور به زندگی خود ادامه بدهد و سایه را هم تحمل می کند اما بهترین عملکرد را در محیط های روشن با نور فیلتر شده دارد. بهترین پنجره برای نگهداری از چمن عروس، پنجره شمالی با نور ملایم صبحگاهی ست. نور کم موجب کاهش رشد گیاه، زیاد شدن فاصله بین برگ ها و از بین رفتن شادابی گیاه می شود. تابش مستقیم خورشید نیز برای این گیاه مضر است و به بافت برگ ها صدمه می زند.

رطوبت مورد نیاز

چمن عروس، رطوبت را دوست دارد و در محیط های معتدل و مرطوب رشد بهتری دارد. شما می توانید برای افزایش رطوبت محیط از روش هایی مثل ۳ بار غبارپاشی در هفته یا درست کردن جزیره استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید غبارپاشی را در مقابل نور خورشید انجام بدهید.

تغذیه مورد نیاز

اگر چمن عروس را درون ترکیب خاک مناسبی بکارید، نیاز چندانی به کوددهی و تغذیه مصنوعی ندارد و می تواند عناصر لازم برای رشد و زنده ماندن را از طریق ریشه هایش از خاک دریافت کند. برای تقویت چمن عروس، می توانید این گیاه را هر ماه با کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تغذیه کنید. دقت داشته باشید که کوددهی را باید در فصل بهار و تابستان که فصل های رشد گیاه هستند انجام دهید.

دمای مورد نیاز

گستره دمایی ۱۶ تا ۲۴ درجه بهترین گستره دمایی برای نگهداری از گل چمن عروس است. این گیاه نسبت به سرما حساس است و باید در فصل پاییز و زمستان درون خانه نگهداری شود. علاوه بر سرما، گرمای بیش از اندازه هم به چمن عروس صدمه میزند. با گرم شدن هوا، دفعات آبیاری را افزایش داده و رطوبت محیط را با غبارپاشی یا درست کردن جزیره بیشتر کنید. هوای گرم بدون رطوبت موجب جمع شدن برگ های گیاه می شود. از قرار دادن گیاه در کنار بخاری و شوفاژ یا روبروی باد کولر به شدت خودداری کنید.

خاک مورد نیاز

چمن عروس به خاکی سبک با زهکشی بالا نیازمند است. شما می توانید برای افزایش زهکشی گلدان، کف آن را با پوکه یا سنگریزه پوشش دهید سپس رویش خاک بریزید. با این روش آب وارد شده به خاک گلدان، درون آن باقی نمی ماند و به راحتی از انتهای گلدان خارج می شود، در نتیجه ریشه گیاه دچار پوسیدگی و صدمه دیدگی نمی شود. ترکیب پرلیت و خاک برگ یکی از بهترین ترکیبات برای چمن عروس است. همچنین می توانید از بسته های آماده خاک که در گلفروشی ها به فروش میرسد استفاده نمایید.

انواع گل چمن عروس گل چمن عروس سبز گل چمن عروس صورتی نگهداری گل چمن عروس بنفش گل چمن عروس نی نی سایت گل چمن عروس بنفش چمن عروس مینیاتوری گل چمن علفی گل چمن عروس نی نی سایت فیلم تکثیر چمن عروس

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.