مطالب پر بازدید
تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تمیز کردن قابلمه سوخته

عکس قابلمه سوخته تمیز کردن قابلمه روحی سوخته تمیز کردن قابلمه سوخته تفلون پاک کردن سوختگی کف قابلمه چدن پاک کردن قابلمه سوخته روحی نی نی سایت تمیز کردن قابلمه تفلون سوخته نی نی سایت تمیز کردن قابلمه سوخته لعابی پاک کردن سوختگی قابلمه استیل

روش هایی برای تمیز کردن قابلمه سوخته روحی و تفلون موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره تمیز کردن قابلمه سوخته

چسبیدن غذا به کف قابلمه و تمیز کردن آن یکی از معضلات خانه داری ست که وقت زیادی از ما می گیرد، در صورتی که ترفندهای بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد و شما می توانید به راحتی غذای چسبیده شده به کف قابلمه را جدا کنید. تمیز کردن قابلمه سوخته بسته به نوع قابلمه متفاوت است. به دلیل اسیدی بودن سرکه سیب و آبلیمو بهتر است از این روش ها برای قابلمه های برنز، گرانیتی و چدن استفاده نکنید. استفاده از مایع لباسشویی و روش های دیگر برای این نوع قابلمه ها مناسب تر است.

استفاده از لیمو ترش

برای این روش ۲ عدد لیمو سنگی را از وسط برش داده و به ۸ قسمت تقسیم کنید. لیمو برش خورده را درون قابلمه بریزید و به آن حدود ۱ لیوان آب اضافه کنید. قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید آب و لیمو ترش بجوشند تا تمام چربی ها و سوختگی های کف قابلمه را جدا کنند. بعد از سپری شدن دقایقی قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب درونش را خالی کنید. با استفاده از ریکا و اسکاچ قابلمه را بشویید و تمیز کنید.

پاک کردن سوختگی کف قابلمه با ۲ روش

در این بخش برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه به سرکه سیب و مایع لباسشویی نیاز دارید. درون قابلمه ای سوخته ۲ لیوان سرکه سیب به همراه ۲ لیوان آب بریزید. اجازه دهید ترکیب آب و سرکه درون قابلمه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی حرارت متوسط گاز بجوشد. بعد از سپری شدن زمان معین شده آب و سرکه را دور بریزید، اگر سوختگی کم باشد در این مرحله شما می توانید سوختگی ها را با قاشق بکنید و جدا کنید اما اگر سوختگی زیاد باشد باید یک روش دیگر را امتحان کنید. ۱ لیوان مایع لباسشویی درون قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. قابلمه را مجددا بر روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد. بعد از سپری شدن ۲۰ دقیقه آب درون قابلمه را بیرون ریخته و سوختگی ها که حالا کاملا نرم شده اند را با استفاده از نوک قاشق جدا کنید.

استفاده از روش خیساندن

اگر عجله ندارید و به دنبال یک روش بدون هزینه هستید، خیساندن گزینه مناسبی ست. قابلمه را پر از آب کرده و یک شب تا صبح در سینک قرار دهید. روز بعد آب درون قابلمه را خارج کرده و بخش های چسبیده شده و سوخته را به راحتی جدا کنید. دقت داشته باشید که روش خیساندن برای سوختگی های شدید قابلمه مناسب نیست.

تمیز کردن همزمان بیرون و داخل قابلمه

یک قابلمه بزرگ تر از قابلمه سوخته انتخاب کنید. ۲/۳ قابلمه بزرگ را پر از آب کرده و آن را بر روی حرارت گاز قرار دهید. ۱ پیمانه نمک و ۱ پیمانه جوش شیرین به آب درون قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعد ۱ پیمانه سرکه هم به قابلمه بیافزایید. قابلمه سوخته را درون قابلمه بزرگ قرار دهید. محتویات درون قابلمه بزرگ، تمام سیاهی و چربی های چسبیده شده به قابلمه کوچک را جدا کرده و برطرف می کند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.