مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید مدل مو شینیون جدید ۱۴۰۳ با طرح های اروپایی و ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

بهترین روش لاغری در خانه

رژیم لاغری ۸ کیلو در یک ماه بهترین روش لاغری در خانه نی نی سایت علمی ترین روش لاغری بهترین روش لاغری نی نی سایت لاغری سریع در ۳ روز بهترین روش لاغری در خانه سریعترین راه لاغری شکم و پهلو رژیم لاغری ۲۰ کیلویی

راهکارهای لاغری سریع شکم + راهکارهای لاغری در طب سنتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین راهکارهای لاغری

راهکار اول

بهترین شیوه لاغری، آگاهانه خوردن غذاست. در هنگام غذا خوردن، کالری آن را در گوگل سرچ کنید یا در برنامه های کالری شمار یادداشت کنید تا آگاهانه کالری مصرف نمایید. بسیاری از ما اصلا متوجه مقدار کالری مواد غذایی مختلف نیستیم، سالادمان را با خرواری سس مایونز میخوریم و فکر هم نمی کنیم که هر قاشق غذاخوری سس مایونز ۱۰۰ کالری دارد و با مصرف ۵ قاشق ۱/۴ کالری کل روز ما مصرف خواهد شد. یادداشت کردن کالری ها بسیار مفید است زیرا ما را متوجه می کند که مقدار کالری هر ماده غذایی که در طول روز مصرف می کنیم، چه میزان است. اگر برای لاغر شدن روش های مختلفی را به کار برده اید اما موفق نشده اید، کالری شماری را برای حداقل یک هفته امتحان کنید.

راهکار دوم

در هنگام غذا خوردن به بدن خود توجه کنید. قطعا همه ما زمان سیری و تامین شدن نیاز بدن خود را متوجه می شویم اما سر خودمان را با عوامل دیگری مثل کار کردن با گوشی، تلویزیون تماشا کردن و صحبت کردن با دیگران گرم میکنیم تا بتوانیم بیشتر غذا بخوریم. در هنگام غذا خوردن، گوشی موبایل و عوامل حواس پرت کن را از پیش رویتان بردارید. تلویزیون را خاموش کنید و تمام حواس خود را معطوف غذا خوردن کنید. برای کم کردن مقدار غذا، کافی ست تا در سکوت به بدن خود دقیق شوید، مغز و معده شما زمان سیری را به شما اعلام میکند، کافی ست به حرف آن ها گوش بدهید تا در مسیر کاهش وزن قدم بردارید.

راهکار سوم

گرفتن رژیم به دلیل حذف بخشی از گروه های مواد غذایی و محدودیت های مختلف برای همه ما سخت است، به همین خاطر بسیاری از ما در رعایت رژیم های مختلف شکست خورده ایم. به جای گرفتن رژیم های سفت و سخت، قبل از وعده ناهار و شام سبزیجات بخورید یا قبل از کشیدن غذا چند پر کاهو یا کلم به همراه ۱ تا ۲ عدد گوجه فرنگی را برش داده و در بشقاب تان بگذارید سپس باقی بشقاب را با مقدار کمتری غذا پر کنید. بعد از خوردن سبزیجات و غذا، معده شما پر شده و دیگر نیازی به کشیدن مجدد غذا نیست. کافی ست تا این روش برای چند روز انجام دهید تا حجم معده شما کوچک شده و باقی مسیر هموارتر شود.

راهکار چهارم

با قرار ندادن قابلمه بر روی میز یا سفره، از وسوسه های شیطانی دور بمانید. بسیاری از مواقع به خوبی واقفیم که سیر شده و نیازی به مصرف غذای بیشتر نداریم اما قابلمه کنار میز بدجوری به ما چشمک میزند به خصوص اگر غذای مورد علاقه ما درون آن باشد. با خودمان می گوییم، یک قاشق یا نهایت دو قاشق دیگر که کاری نمی کند اما وقتی به قدرت اراده خود پشت کرده و قابلمه را برمیداریم خیلی بیشتر از یکی دو قاشق درون بشقاب مان می کشیم، هم کالری مصرفی خود را بیهوده بالا می بریم و هم یکبار دیگر هدف خود را زیر سوال می بریم و موجب کاهش قدرت اراده مان می شویم. چاره چیست؟ یک جمله ساده، قابلمه را بعد از کشیدن غذا در جایی دور از دید قرار دهید تا تایم غذا خوردن تمام شده و احساس سیری به شما غلبه کند.

راهکار پنجم

برنج یکی از پرمصرف ترین غذاهای ایرانی ست که متاسفانه کالری بالایی دارد و باید در مصرف آن دقت کنید. اگر از طرفداران برنج و خورشت هستید این تیتر برای شماست پس با سایت الانت همراه باشید. همیشه بشقاب خود را لبالب از برنج می کنیم سپس رویش یکی دو ملاقه خورشت می ریزیم اما حالا باید روش خود را تغییر دهید. برای این منظور مقدار برنج را کم کرده و مقدار خورشت را زیاد کنید. بشقاب خود را به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت اول را با برنج، قسمت دوم را با خورشت و قسمت سوم را با سالاد شیرازی یا سالاد فصل پر کنید. یک تا دو کف دست نان لواش هم کنار بشقاب بگذارید و با خودتان عهد کنید که سهم وعده غذایی شما همین مقدار است. با این روش شما یک بشقاب کم کالری تر خواهید داشت و مقدار برنج مصرفی تان بسیار کمتر می شود.

راهکار ششم

از ظرف های خردسالان برای غذا خوردن استفاده کنید. پیش دستی را جایگزین بشقاب غذاخوری و قاشق مرباخوری را جایگزین قاشق غذاخوری کنید. با این روش می توانید تا حدودی ذهن خود را فریب دهید. اگر پیش دستی را ۲ بار برای غذا خوردن پر کنید به اندازه همان یک بشقاب غذاخوری خواهد بود اما ذهن گرسنه شما را سیرتر خواهد کرد و ولع شما به غذا را کاهش می دهد. استفاده از قاشق کوچک هم همان کاربرد را دارد و تایم غذاخوردن آرام شما را افزایش می دهد اما مقدار غذا همان است، این روش برای کسانی که تند غذا می خورند بسیار مفید است.

راهکار هفتم

ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی صحیح باید در کنار هم و گام به گام صورت بگیرد تا نتیجه ای سریع و ایده آل رقم بزند. نیازی به ورزش های سنگین نیست می توانید در کنار کم کردن حجم غذا، روزانه پیاده روی سبکی را شروع کنید سپس آرام آرام مدت زمان آن را افزایش داده و سریع تر پیاده روی کنید. فعالیت دیگری که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید، رقصیدن است. رقص یک فعالیت کالری سوز و شادی بخش است و می تواند به کاهش وزن شما کمک بزرگی کند. پیشنهاد آخر الانت، استفاده از ویدئوهای ورزشی ست. اگر نمی توانید به باشگاه های ورزشی مراجعه کنید، از ویدئوهای ورزشی و اصولی استفاده نمایید.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی معتبر تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی تفسیر شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.