مطالب پر بازدید
مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید موضوع یکی از مطالب سایت …

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید مدل مو شینیون جدید ۱۴۰۳ با طرح های اروپایی و ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

میوه های کالری منفی

میوه های کم کالری جدول غذاهای کالری منفی کالری منفی دکتر کرمانی میوه های کم کالری و چربی سوز میوه های لاغر کننده و چربی سوز جدول کالری میوه ها دکتر کرمانی میوه های کم کالری زمستان میوه های پرکالری و چاق کننده کالری منفی چیست

میوه های کالری منفی کدامند + میوه های کم کالری و چربی سوز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

میوه های کم کالری

به جز آب و چای همه مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنیم مقداری کالری دارند. میوه های کالری منفی به آن دسته از میوه هایی گفته می شود که از کالری نسبتا پایینی برخوردار هستند و از گزینه های مناسب برای کاهش وزن به شمار می روند. در ادامه می توانید لیست میوه و سبزیجات کم کالری را مشاهده کنید.

هندوانه

هندوانه یکی از میوه های آبدار و خوشمزه جالیزی ست و به کشور آفریقای جنوبی تعلق دارد. این میوه درشت از مقدار قابل توجهی آب تشکیل شده و حدود ۹۳ درصد از آن آب است. مزایای هندوانه برای کاهش وزن بر هیچ کس پوشیده نیست، به شکلی که رژیمی به نام رژیم هندوانه وجود دارد و از آن برای پایین آوردن کالری روزانه استفاده می شود. هیدراته نگه داشتن بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو، افزایش سطح انرژی بدن و دفع سموم از بدن همه بخشی از خواص هندوانه هستند. کالری هندوانه بسیار پایین است به شکلی که اگر شما ۱۰۰ گرم از این میوه را میل کنید فقط ۳۰ کالری وارد بدن شما می شود پس در فصل بهار و تابستان از این میوه غافل نشوید.

نارنگی

نارنگی میوه ای خوش خوراک و خوشبو از خانواده مرکبات است و طعمی ترش و شیرین دارد. نارنگی میوه فصل های سرد سال است و خواص فراوانی برای بدن دارد. بهبود سلامت قلب، ایجاد احساس آرامش، تقویت سیستم ایمنی، جوان سازی پوست و … همه بخشی از خواص نارنگی برای بدن هستند. مصرف ۱۰۰ گرم نارنگی ۵۰ کالری وارد بدن شما می کند یعنی به اندازه مصرف ۲ قاشق غذاخوری کته پرچرب.

خیار

خیار به آسیای میانه تعلق دارد و میوه ای با فرم کشیده و سبز رنگ است. حدود ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده و میوه مناسبی برای پایین آوردن کالری مصرفی شماست. اگر شما در طول روز ۱۰۰ گرم خیار مصرف کنید تنها ۱۲ کالری وارد بدن شما می شود، بله این عدد شگفت انگیز است و با مصرف نصف قاشق غذاخوری برنج برابری می کند.

آناناس

آناناس که با نام کاجدیس هم شناخته می شود میوه ای با پیشینه ی برزیلی ست و قیمت نسبتا بالایی دارد. این میوه که ظاهر جذابی هم دارد یک میوه گرمسیری ست و متعلق به ناحیه گرمسیری قارهٔ آمریکا است. در هر ۱۰۰ گرم آناناس حدود ۶۰ کالری وجود دارد. آناناس میوه سیرکننده ای ست به همین خاطر برای کنترل اشتها مناسب است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی که با نام بادنجان رومی هم شناخته می شود میوه ای خوشرنگ با فرم گرد است. عده ای گوجه فرنگی را متعلق به دسته سبزیجات و عده دیگر آن را متعلق به دسته میوه ها می دانند. به طور کلی گوجه فرنگی از نظر علم باغبانی و به دلیل نداشتن هسته در دسته سبزیجات قرار می گیرد. در هر ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی خام و پخته نشده حدود ۱۸ کالری وجود دارد. گوجه فرنگی به دلیل فیبر بالا و کالری پایین یکی از بهترین گزینه هایی ست که می توانید برای کاهش وزن استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر موجب کمک به عملکرد معده و روده، احساس سیری طولانی مدت و کاهش اشتها می شود. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از پرخوری هستید با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور قبل از شروع ناهار یا شام ۱ تا ۲ عدد گوجه فرنگی میل کنید تا به شکل ناخودآگاه از پرخوری پیشگیری شود. گوجه فرنگی هم مانند هندوانه و خیار از ۹۵ درصد آب تشکیل شده است.

کیوی

کیوی میوه ای تخم مرغی شکل و بومی کشور چین با پوست قهوه ای و گوشت سبز است. این میوه سراسر خاصیت بوده و غنی از ویتامین C است. جالب است بدانید که مقدار ویتامین C کیوی ۲ برابر پرتقال و ۶ برابر لیموترش است. هر عدد کیوی متوسط حدود ۴۰ کالری دارد و برای سلامت بدن شما و کاهش وزن مناسب است.

سیب

سیب میوه ای شیرین و گوشتی ست و به آسیای مرکزی تعلق دارد. خواص سیب به اندازه ای وسیع است که در قدیم از ضرب المثل روزی یک سیب بخور، هرگز دکتر نرو استفاده می شده و این میوه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به کار برده می شده. سیب هم مانند گوجه فرنگی از فیبر نسبتا خوبی برخوردار است و در دسته میوه های سیرکننده قرار دارد. هر عدد سیب متوسط حدود ۸۰ تا ۹۰ کالری دارد اما از خاصیت سیر کنندگی عجیبی برخوردار است و از پرخوری جلوگیری می کند.

کاهو

کاهو گیاهی یک ساله با برگ های ترد و خوشرنگ است. کاهو یکی از اجزای اصلی سالاد است و به شکل گسترده ای برای کاهش وزن و لاغری استفاده می شود. هر برگ بزرگ کاهو تنها ۴ کالری دارد که بسیار ناچیز است و در هر ۱۰۰ گرم کاهو حدود ۱۵ کالری وجود دارد.

میوه های کم کالری جدول غذاهای کالری منفی کالری منفی دکتر کرمانی میوه های کم کالری و چربی سوز میوه های لاغر کننده و چربی سوز جدول کالری میوه ها دکتر کرمانی میوه های کم کالری زمستان میوه های پرکالری و چاق کننده کالری منفی چیست

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی معتبر تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی برداشت شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.