مطالب پر بازدید
مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام

بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام

بهترین مدل مانتو امسال بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

رژیم فستینگ رایگان

نمونه رژیم روزه داری رژیم فستینگ رایگان  رژیم روزه داری برای کاهش وزن نی نی سایت رژیم روزه ۱۶ ساعته رژیم روزه داری دکتر کرمانی نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی رژیم ۱۶ ۸ دکتر کرمانی

رژیم روزه ۱۶ ساعته + رژیم فستینگ چیست + انواع رژیم فستینگ + رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند + در رژیم فستینگ چی بخوریم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره رژیم فستینگ

رژیم روزه داری یا فستینگ با تمام رژیم های لاغری متفاوت است زیرا ممنوعیتی در مصرف هیچ ماده غذایی وجود ندارد و به شما گفته نمی شود چه چیزی را بخورید یا نخورید. البته اگر واقعا می خواهید کاهش وزن داشته باشید باید در هر رژیمی به شکل خودکار غذاهای پرکالری را حذف کنید. تمرکز این رژیم بر روی مدت زمانی ست که شما می توانید غذا بخورید مثل ماه رمضان که از زمان افطار تا سحری غذا مصرف می کنید اما بعد از اذان به مدت چند ساعت چیزی نمی خورید.

مزایای رژیم فستینگ

رژیم روزه داری یکی از رژیم های لاغری پرطرفدار در سر تا سر جهان است و به افزایش کالری سوزی طبیعی بدن، کنترل اشتها در طول روز، تثبیت سطح انرژی، پایین آوردن کالری مصرفی و کاهش وزن کمک می کند. شما می توانید با این رژیم مقدار غذای خود را به مرور کمتر کرده و حجم معده تان را کوچک کنید. یکی دیگر از مزایای رژیم روزه داری این است که با کم شدن فعالیت گوارشی، بدن تمرکز خود را بر روی فعالیت های دیگرش افزایش می دهد.

رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند

کم کردن وزن به نوع رژیم فستینگی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. هر چه کالری کمتری مصرف نمایید و تحرک بیشتری داشته باشید قطعا وزن بیشتری را کم خواهید کرد. دقت داشته باشید که نباید در طول دوره مصرف غذا به خودتان گرسنگی بدهید بلکه باید با سبزیجات و مواد غذایی کم کالری احساس گرسنگی را برطرف نمایید.

در رژیم فستینگ چی بخوریم

شما می توانید بنا به سلیقه خود هر ماده غذایی که دوست داشته باشید را در رژیم تان بگنجانید. غلاتی مثل جو، کینوا و برنج قهوه ای جز بهترین گزینه ها برای مصرف در رژیم روزه داری هستند. از مواد غذایی مناسب دیگر برای این رژیم میتوان به گوشت ماهی، آووکادو، روغن زیتون، آجیل ها، تخم مرغ، لوبیا، عدس، میوه و سبزیجات اشاره کرد.

عوارض رژیم فستینگ

رژیم روزه داری اگر به شکل درست و اصولی انجام شده و از پایه های ابتدایی آغاز شود، عوارض چندانی برای شما نخواهد داشت اما اگر برای شروع سخت ترین نوع رژیم روزه داری را انتخاب کرده، در طول دوره رژیم خودتان را تحت فشار قرار دهید، در بازه زمانی غذا خوردن به شکل خودخواسته و برای کاهش وزن بیشتر، گرسنگی بکشید و یا برعکس در بازه زمانی آزاد، بیش از اندازه غذا خورده و پرخوری کنید عوارضی در پی خواهد داشت. این رژیم برای همه افراد مفید نیست، چرا؟ با سایت الانت همراه باشید. استفاده از رژیم روزه داری، ولع برخی از افراد را بیشتر کرده و موجب پرخوری آن ها می شود در نتیجه وزنی کم نشده و برعکس بیشتر هم خواهد شد. در طول دوره رژیم روزه داری، حتما مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی، افت انرژی، خستگی و کم خوابی نشود. مشکلات گوارشی، سردرد، بوی بد دهان، گرسنگی مفرط و .. بخشی از عوارض رژیم روزه داری هستند.

انواع رژیم فستینگ

بسیاری به اشتباه فکر می کنند که رژیم روزه داری دقیقا با روزه داری مسلمانان در ماه رمضان مطابقت دارد اما این طور نیست. در رژیم های فستینگ مصرف نوشیدنی های روزمره مثل آب و چای مجاز است و شما باید روی غذا نخوردن تمرکز کنید. این رژیم انواع متفاوتی دارد که در ادامه ۳ متد محبوب از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

متد ۲ : ۵

رژیم فستینگ ۲ : ۵ رژیمی مختص هفته است و طرفداران بسیاری دارد. در این رژیم شما ۵ روز هفته را مطابق میل خود سپری کرده و یک رژیم غذایی معمولی خواهید داشت. بخاطر داشته باشید که مقدار کالری مصرفی روزانه شما در این ۵ روز برای خانم ها نباید از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری و برای آقایان نباید از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری بالاتر برود. خب حالا میرسیم به ۲ روز باقی مانده در هفته، شما باید در این ۲ روز مواد غذایی با کالری بسیار پایین را انتخاب کنید و در طول روز فقط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری مصرف کنید. میوه های با کالری پایین، کاهو، گوجه فرنگی، تخم مرغ آب پز و … انتخاب هایی کم کالری و مناسب برای شما هستند. این ۲ روز نباید پشت سر هم باشد و بهتر است با فاصله در برنامه هفتگی تان گنجانده شود.

متد ۱۶ : ۸

رژیم فستینگ ۱۶ : ۸ که با نام اینترمیتنت فستینگ هم شناخته می شود یکی از مشهور ترین رژیم های روزه داری ست. در این رژیم شما باید به مدت ۱۶ ساعت روزه بگیرید و غذا نخورید. این دوره ۱۶ ساعته از بعد شام شروع شده و تا ناهار روز بعد ادامه دارد. در این روش صبحانه حذف شده و شما می توانید در فاصله ناهار و شام غذا میل کنید. توصیه می شود در فرصت ۸ ساعته از میوه ها و سبزیجات هم غافل نشوید. مصرف نوشیدنی هایی مثل آب، چای و قهوه بدون استفاده از قند و شکر در طول روز مشکلی ندارد و شما می توانید به راحتی این نوشیدنی ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برای متد ۱۶ : ۸ می توانید شام را در ساعت ۹ شب و ناهار را در ساعت ۱ بعدازظهر میل کنید.

متد یک روز در میان

متد یک روز در میان به متد ۲ : ۵ شباهت دارد با این تفاوت که باید این کار را یک روز در میان انجام دهید. متد یک روز در میان نسبت به ۲ گزینه بالا سختگیرتر است، پس اگر می خواهید به تازگی این رژیم را شروع کنید، توصیه می کنیم برای شروع متد ۲ : ۵ را انتخاب نمایید. در این روش از رژیم فستینگ یک روز برنامه غذایی معمولی خواهید داشت و یک روز برنامه غذایی که مطابق آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بیشتر مصرف نکنید.

توجه :

در صورت بارداری و شیردهی و داشتن بیماری خاص حتما با احتیاط و اطلاع پزشک این رژیم را شروع کنید.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی معتبر تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی تفسیر شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.