نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت

نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت

کاشت هسته گیلاس نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

روش جدید کاشت توت فرنگی در خانه و باغچه با دانه + فصل کاشت

روش جدید کاشت توت فرنگی در خانه و باغچه با دانه + فصل کاشت

کاشت توت فرنگی در بطری روش و مراحل کاشت توت فرنگی در باغچه و بطری نوشابه با دانه عنوان یکی از مطالب سایت …

همه چیز درباره انواع گل گلایل و نماد آن + روش کاشت پیاز گلایل

همه چیز درباره انواع گل گلایل و نماد آن + روش کاشت پیاز گلایل

انواع گل گلایل همه چیز درباره انواع گل گلایل و خواص آن + گل گلایل نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

کاشت گردو در گلدان

فصل کاشت گردو در گلدان کاشت گردو در گلدان نی نی سایت ترفند کاشت گردو کاشت گردو در زمین کاشت گردو در آب کاشت گردو در زمستان کاشت بذر گردو کاشت هسته گردو کاشت دانه گردو سبز کردن گردو زمان کاشت گردو خاک مناسب کاشت گردو بهترین مکان برای کاشت گردو کاشت گردو کاغذی

طرز کاشت گردو در خانه و گلدان با ۲ روش + زمان و ترفند کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت گردو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت گردو

سبز کردن گردو در خانه فرآیندی جذاب و دلپذیر است و شما می توانید با کمی راهنمایی این کار را به راحتی انجام بدهید. در سایت الانت ۲ روش برای کاشت گردو به شما معرفی کرده ایم که بعد از توضیحات اولیه می توانید آن ها را مشاهده کنید.

مشخصات

گردو بومی کشور ایران است و با نام گِردِکان هم شناخته می شود. این دانه خوراکی پر خاصیت و سرشار از مواد مغذی ست. گردو انواع گوناگونی دارد و در بیشتر شهر های ایران کاشته و نگهداری می شود. پایتخت گردوی ایران، شهرستان تویسرکان همدان است که بیشترین مقدار گردو در ایران را تولید می کند.

درخت گردو

درخت گردو، درختی مرتفع با برگ هایی پهن و باردهی بالاست. ریشه های درخت گردو پهناور و گسترده است و به عمق ۳ متری خاک نفوذ می کنند. از چوب درخت گردو در ساخت مبل و وسایل چوبی استفاده می شود.

نماد درخت گردو

این درخت پیشینه ای قوی در باور و عقیده ی مردم دارد. در سال های گذشته از درخت گردو به عنوان نمادی از باروری، پایداری و طول عمر استفاده میشده. عروس و داماد های یونانی و مصری برای تضمین خوشبختی خود، از روی شاخ و برگ درخت گردو رد می شدند.

زمان کاشت گردو

بهترین زمان برای کاشت نهال، اواخر فصل زمستان است که هوا کم کم به سمت گرم شدن می رود به خصوص در مناطقی که سردسیر هستند. کاشتن و ریشه دار کردن گردو به زمان خاصی نیاز ندارد زیرا این کار را درون خانه انجام می دهیم. می توانید این کار را در اوایل بهار انجام دهید و بعد از جوانه زنی و رشد گیاه به باغچه منتقل کنید.

افسانه درخت گردو

درباره این درخت افسانه های زیادی وجود دارد، عده ای معتقد بودند که هر اتفاقی در اطراف درخت گردو رخ بدهد بر پیکره و تنه آن ثبت خواهد شد. عده ای دیگر معتقد بودند شب ها نباید زیر درخت گردو رفت زیرا خوش یمن نیست. برخی دیگر درخت گردو را موجودی مغرور و سرکش می پنداشتند که تنها به افراد ماهر اجازه میدهد از او بالا بروند. افراد دیگری بودند که درخت گردو را برای امور مختلف مثل ازدواج واسطه می کردند. خلاصه که این درخت افسانه و داستان های زیادی را در دل خود جای داده است.

کاشت گردو در آب

بهتر است گردو ها را از ابتدا درون آب قرار دهید و ریشه دار کنید تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید و زمان تان را برای گردو پوک و خراب شده هدر ندهید.

ترفند کاشت گردو

برای کاشت از گردوهای تازه تر استفاده کنید زیرا احتمال جوانه زنی در گردوهای قدیمی و کهنه تر پایین است. نگهداری گردو در محیطی گرم و مرطوب مثل آشپزخانه موجب افزایش سرعت جوانه زنی آن می شود.

کاشت گردو به شکل افقی

زمانی که ریشه دهی گردو انجام شد، آن را بدون آسیب دیدن ریشه و به شکل افقی درون خاک بکارید زیرا قدرت جوانه زنی اش به شکل قابل توجه ای افزایش پیدا می کند.

فصل کاشت گردو در گلدان کاشت گردو در گلدان نی نی سایت ترفند کاشت گردو کاشت گردو در زمین کاشت گردو در آب کاشت گردو در زمستان کاشت بذر گردو کاشت هسته گردو کاشت دانه گردو سبز کردن گردو زمان کاشت گردو خاک مناسب کاشت گردو بهترین مکان برای کاشت گردو کاشت گردو کاغذی

روش اول برای کاشت گردو در گلدان

در این روش احتمال کپک زدن گردوها کاهش پیدا می کند و برای ریشه دار شدن آن ها از روش جزیره استفاده می شود. در ادامه می توانید مراحل این روش را مشاهده کنید.

مرحله اول

برای کاشت از گردو های سالم و مغزدار که کهنه و قدیمی نباشند استفاده کنید. گردو را به مدت ۲ روز درون آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد و راحت تر شکافته شود. حالا چرا باید شکافته شود ؟

مرحله دوم

برای اینکه ما باید انتهای گردو را با استفاده از نوک چاقو کمی باز کنیم تا ریشه به راحتی از آن بخش خارج شود. باید مراقب باشید تا مغز گردو آسیب نبیند و یک شکاف کوچک ایجاد شود.

مرحله سوم

برای ریشه دار کردن گردو ها به ظرفی یکبار مصرف که دردار و شفاف باشد نیاز دارید. برای ورود و خروج هوا در ظرف را سوراخ سوراخ کنید.

مرحله چهارم

کف ظرف سنگریزه های متوسط و کوچک بریزید. سپس روی سنگریزه ها مقداری آب بریزید، مثل روش درست کردن جزیره برای گیاهان آپارتمانی.

مرحله پنجم

گردو ها را بر روی سنگریزه ها قرار دهید و روی آن را با یک دستمال نخی مرطوب و نم دار بپوشانید. در ظرف را ببندید و در مکانی سایه نگهداری کنید تا ریشه ها تشکیل شوند.

مرحله ششم

پس از تشکیل شدن ریشه ها، به آرامی درون آب رفته و کپک نمی زنند. بعد از حدود ۴۰ روز ریشه ها تشکیل شده و زمان کاشتن شان در خاک فرا میرسد.

مرحله هفتم

یک گلدان مناسب انتخاب کرده و آن را با ترکیب خاک باغچه به همراه ماسه و خاک برگ پر کنید. در وسط گلدان حفره ایجاد کرده و گردو را به شکلی که ریشه اش به سمت پایین باشد داخل خاک بکارید.

مرحله هشتم

بخش بالایی گردو باید در عمق ۳ تا ۵ سانتی خاک گلدان قرار بگیرد و خیلی عمیق کاشته نشود. در هنگام کاشت مراقب ریشه ها باشید زیرا آسیب پذیر هستند و ممکن است از گردو جدا و قطع شوند.

مرحله نهم

بعد از کاشت گردوها، آبیاری را با خشکی سطح خاک انجام دهید. گلدان را در مکانی با نور کافی نگهداری کنید تا جوانه ی گردو سر از خاک بیرون آورده و به خوبی رشد کند.

مرحله دهم

بعد از حدود ۲ ماه گردو های کاشته شده در خاک جوانه زده و سبز می شوند. بعد از سبز شدن به سرعت رشد می کنند و نیاز به فضای بزرگی مثل باغچه دارند تا به شکل طبیعی به یک درخت بزرگ تبدیل شوند.

فصل کاشت گردو در گلدان کاشت گردو در گلدان نی نی سایت ترفند کاشت گردو کاشت گردو در زمین کاشت گردو در آب کاشت گردو در زمستان کاشت بذر گردو کاشت هسته گردو کاشت دانه گردو سبز کردن گردو زمان کاشت گردو خاک مناسب کاشت گردو بهترین مکان برای کاشت گردو کاشت گردو کاغذی

روش دوم برای کاشت گردو در گلدان

در این روش برای ریشه دار کردن گردوها از یک دستمال نخی و یک پلاستیک فریزر استفاده می شود. در ادامه می توانید مراحل این روش را مشاهده کنید.

مرحله اول برای کاشت گردو

مانند روش بالا در انتهای گردو شکاف ایجاد کرده و آن را به مدت ۲ روز در آب کاسه ای بخیسانید. بعد از ۲ روز از کاسه خارج کرده و درون یک دستمال نخی نمدار و مرطوب قرار دهید.

مرحله دوم برای کاشت گردو

حال باید دستمال نخی را درون یک پلاستیک فریزر قرار دهید. برای این کار پلاستیک را پر از باد کرده و درش را ببندید تا محیطی مرطوب برای افزایش احتمال ریشه زنی ایجاد شود.

مرحله سوم برای کاشت گردو

پلاستیک را هر روز باز کنید و گردو را چک کنید سپس دوباره درون دستمال قرار داده و داخل پلاستیک پر از باد بگذارید. این کار از کپک زدن و خراب شدن گردو جلوگیری می کند.

مرحله چهارم برای کاشت گردو

به خاطر داشته باشید که رطوبت دستمال باید به شکل مستمر حفظ شود تا در فرآیند ریشه دهی اختلالی ایجاد نشود. پس هر زمان که احساس کردید دستمال خشک شده و رطوبتی ندارد، آن را با اسپری کردن آب مرطوب و نمدار کنید.

مرحله پنجم برای کاشت گردو

بعد از حدود ۳۰ تا ۴۰ روز ریشه ها تشکیل شده و خارج می شوند. گردو ها را در ترکیب ماسه، خاک برگ و خاک باغچه بکارید و از آن ها به خوبی مراقبت کنید تا جوانه زده و رشد کنند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.