نحوه استفاده از پوست موز برای گیاه + تهیه کود مایع با پوست موز

نحوه استفاده از پوست موز برای گیاه + تهیه کود مایع با پوست موز

پوست موز برای گیاه نحوه استفاده از پوست موز برای گیاه + تهیه کود مایع با پوست موز عنوان یکی از مطالب سایت …

صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با 2 روش + زمان کاشت

صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با 2 روش + زمان کاشت

کاشت خیار در گلدان صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با ۲ روش + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب …

نگهداری انواع گل های آپارتمانی لوکس و مقاوم با برگ پهن و بزرگ

نگهداری انواع گل های آپارتمانی لوکس و مقاوم با برگ پهن و بزرگ

عکس انواع گل آپارتمانی نگهداری انواع گل های آپارتمانی لوکس و مقاوم با برگ پهن و بزرگ موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری گل یوکا در منزل

انواع گل یوکا گل یوکا تنه دار گل یوکا نماد چیست عوارض گل یوکا گل یوکا نی نی سایت نگهداری گل یوکا خنجری نگهداری یوکا در زمستان خواص گل یوکا علت زرد شدن گل یوکا علت خراب شدن گل یوکا

قلمه زدن یوکا + نگهداری یوکا در زمستان + گل یوکا نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل یوکا صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل یوکا

یوکا یکی از گیاه محبوب آپارتمانی ست که با ظاهری جذاب و برگ های خنجری و نوک تیز جلوه ای خاص به خانه شما می بخشد. Spineless yucca نام انگلیسی و Yucca elephantipes نام علمی این گیاه است. برگ های جوان شفاف و مومی هستند اما به مرور زمان خشن شده و ضخیم تر می شود.

مشخصات گل یوکا

یوکا به جنوب غربی آمریکا و خانواده لیلیاسه تعلق دارد. این گیاه یک نوع درختچه مقاوم و زینتی ست و می توانید آن را از تنه چوبی و برگ های بزرگ، کشیده، نوک تیز و خنجری اش شناسایی کنید. با افزایش سن، برگ های پایینی اش می ریزد و تنه چوبی اش لخت می شود. ارتفاع این گیاه در منطقه بومی خود به ۳۰ متر هم می رسد. رشد این گیاه کم است اما عمر بسیار طولانی دارد و می تواند دهه ها در کنار شما به زندگی و بالندگی ادامه بدهد.

علت محبوبیت گل یوکا

گل یوکا به دلیل ظاهر خاص و زیبا، مقاوم بودن، قیمت مناسب، فرم برگ ها، عمر طولانی، رشد آهسته، تصفیه هوا و … در بین دوست داران گل و گیاه محبوب است.

گلدهی یوکا

یوکا هم مانند گیاهان دیگر در شرایط بومی خود گل می دهد، گل ها چند سال یک بار ظاهر شده و فرمی زنگوله ای دارند. گل های زنگوله ای یوکا با رنگ صورتی و سفیدشان منظره ای چشم نواز ایجاد می کنند و عطر خوبی دارند. احتمال گلدهی یوکا در آپارتمان کم است زیرا در شرایط آب و هوایی مناسبی قرار ندارد. می توانید گیاه را با کودهای پتاس بالا تقویت کنید تا احتمال گلدهی اش افزایش پیدا کند.

هرس کردن گل یوکا

یوکا به دلیل رشد آهسته اش به هرس نیاز ندارد، کافی ست تا برگ هایی که زرد یا خراب شده اند را از گیاه جدا کنید. اگر دوست دارید یوکایی با چند دسته برگ بر روی تنه چوبی داشته باشید، برگ های زیرین گیاه را جدا نمایید و جوانه انتهایی اش را بریده و آن را سرزنی کنید.

سمی یا غیرسمی

یوکا در دسته گیاهان سمی قرار دارد و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد. سمیت این گیاه برای حیوانات خانگی بالاست اما برای انسان ها کمتر است. بلعیده شدن برگ های این گیاه موجب مشکلات گوارشی می شود.

گل یوکا نماد چیست

گل یوکا عمری طولانی دارد و می تواند سالیان سال در کنار شما زندگی کند، به همین خاطر نماد وفاداری و طول عمر است.

عوض کردن گلدان

در سال های اولیه زندگی به تعویض گلدان سالانه نیاز دارد اما بعد از گذشت ۲ تا ۳ سال می توانید به جای تعویض گلدان از روش دیگری استفاده کنید. خاک باکیفیت و مرغوبی انتخاب کنید سپس با استفاده از بیلچه ۱/۳ از خاک سطحی گلدان را به آرامی خارج نمایید. حال خاک مرغوب و جدید را جایگزین خاک قبلی نمایید. با این روش می توانید تعویض گلدان را هر ۲ تا ۳ سال یک بار انجام بدهید.

انواع گل یوکا گل یوکا تنه دار گل یوکا نماد چیست عوارض گل یوکا گل یوکا نی نی سایت نگهداری گل یوکا خنجری نگهداری یوکا در زمستان خواص گل یوکا علت زرد شدن گل یوکا علت خراب شدن گل یوکا

شرایط نگهداری گل یوکا

آبیاری مورد نیاز

برای نگهداری اصولی گل یوکا، آبیاری را به شکل متعادل انجام بدهید. برای یافتن بهترین زمان برای آبیاری، خشکی خاک گلدان را بسنجید. برای این منظور خلال دندانی را درون خاک گلدان فرو کنید. اگر از خاک گلدان به خلال چسبید، نباید آبیاری را انجام بدهید زیرا خاک گلدان هنوز خیس است. آبیاری یوکا را با گرم شدن هوا افزایش و با سرما کاهش دهید. آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه می شود. آبیاری کم موجب بی حالی و از بین رفتن شادابی گیاه می شود.

نور مورد نیاز

گل یوکا در دسته گیاهان نور دوست قرار دارد و برای رشد به مکانی با نور زیاد و غیرمستقیم نیازمند است. نگهداری یوکا در محیط کم نور و تاریک موجب کاهش رشد، قهوه ای شدن و ریزش برگ، نازک شدن تنه و از بین رفتن زیبایی گیاه می شود. اگر یوکا را در مقابل نور مستقیم خورشید به خصوص در هنگام ظهر قرار دهید، برگ هایش دچار صدمات جبران ناپذیری شده و می سوزد. نگهداری از یوکا با فاصله حدود ۱ متر از پنجره پرنور خانه، نیاز نوری آن را برطرف می کند.

رطوبت مورد نیاز

یوکا بومی مناطق گرم و خشک آمریکاست، به همین دلیل نیاز بالایی به رطوبت ندارد و می تواند کمبود رطوبت را تحمل کند. برای افزایش شادابی گیاه می توانید آن را هر چند روز یک بار غبارپاشی کنید یا از روش جزیره استفاده نمایید. برای درست کردن جزیره یک سینی را پر از سنگریزه کرده و مقداری آب درون سینی بریزید. گلدان را بر روی سنگریزه ها قرار دهید تا ته گلدان با آب درون سینی در ارتباط نباشد. با این روش رمانی که آب درون سینی تبخیر می شود، اطراف گیاه مرطوب تر شده و طراوت اش افزایش می یابد. اگر هوای خانه شما خیلی خشک باشد ممکن است برگ های یوکا قهوه ای شود به همین دلیل بهتر است از روش های بالا استفاده نمایید.

تغذیه مورد نیاز

گل یوکا به کوددهی زیادی نیاز ندارد به خصوص اگر سن آن بالا باشد. یوکاهای جوان را در فصول رشد، ماهی یک بار با استفاده از کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تقویت نمایید. روش دیگر برای تغذیه و تقویت یوکا استفاده از خاک باکیفیت و مغذی ست تا گیاه مواد مورد نیاز خود را از طریق ریشه هایش، از درون خاک دریافت کند.

دمای مورد نیاز

بهترین گستره دمایی برای نگهداری از یوکا ۱۳ تا ۲۵ درجه است. این گیاه بومی مناطق کویری ست به همین دلیل مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دمایی مختلف دارد. جالب است بدانید که برخی از ارقام یوکا می توانند دمای پایین تر از ۳۰ و بالاتر از ۶۰ درجه را هم تحمل کند.

خاک مورد نیاز

یوکا خاک های شنی و سبک را دوست دارد و بهترین رشد و عملکرد را در این نوع خاک، از خود نشان می دهد. شما می توانید برای کاشت یوکا از ترکیب پرلیت، خاک برگ یا پیت ماس به همراه خاک باغچه استفاده نمایید. ترکیب پرلیت به همراه شن و ماسه درشت باغبانی یکی دیگر از ترکیبات مناسب برای یوکاست. می توانید مقداری ورمی کمپوست هم به خاک یوکا اضافه کنید تا مغذی تری شده و بهتر رشد کند. کاشت یوکا در خاک های بی کیفیت و سنگین موجب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن کامل گیاه می شود.

انواع گل یوکا گل یوکا تنه دار گل یوکا نماد چیست عوارض گل یوکا گل یوکا نی نی سایت نگهداری گل یوکا خنجری نگهداری یوکا در زمستان خواص گل یوکا علت زرد شدن گل یوکا علت خراب شدن گل یوکا

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.