دسر با ژله و بیسکویت پتی بور + انواع دسر با ژله و بستنی و خامه

دسر با ژله و بیسکویت پتی بور + انواع دسر با ژله و بستنی و خامه

انواع دسر با ژله و نشاسته دسر با ژله و بیسکویت پتی بور + انواع دسر با ژله و بستنی موضوع یکی از …

نکات سبزی پلو گیلانی و بهترین ماهی + ادویه و سس سبزی پلو

نکات سبزی پلو گیلانی و بهترین ماهی + ادویه و سس سبزی پلو

نکات پخت سبزی پلو سبزی سبزی پلو با مرغ چیست + فرق سبزی کوکو با سبزی پلو + ادویه و سبزی های سبزی …

نکات و راز خوشمزه شدن سالاد الویه + سبزی معطر و بهترین سس

نکات و راز خوشمزه شدن سالاد الویه + سبزی معطر و بهترین سس

نکات تهیه سالاد الویه خوشمزه علت تلخ شدن و علت چسبناک شدن سالاد الویه رستورانی + علت شل شدن سالاد الویه عنوان یکی …

نکات پخت سمبوسه

خمیر برای سمبوسه +‌ چیکار کنم نون سمبوسه خشک نشه عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات پخت سمبوسه صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

 

فوت و فن سمبوسه

 

مواد لازم برای سمبوسه

سنبوسه یکی از غذاهای خوشمزه جنوبی ست که از نان لواش، ادویه، سیب زمینی، پیاز و سبزی درست می شود. مواد این غذای خوشمزه را بعد از اینکه در نان پیچانده می شود سرخ و برشته و با سس گوجه فرنگی تند سرو می کنند. تاریخچه مصرف سنبوسه در ایران به صد ها سال قبل باز می گردد و نام این غذا در کتب قدیمی یافت شده است. برای درست کردن سمبوسه به سیب زمینی، پیاز، سیر، جعفری، گشنیز، نان لواش و ادویه نیاز دارید.

 

نکات پخت سمبوسه با خمیر

به جای نان لواش می توانید از خمیرهای آماده مثل خمیر فیلو یا یوفکا استفاده کنید. جنس نرم و نازک خمیر یوفکا موجب ترد شدن سمبوسه و سرخ شدن سریع تر آن می شود. همچنین با استفاده از این خمیرهای آماده، روغن کمتری جذب سمبوسه ها می شود.

طرز پیچیدن سمبوسه

نان لواش را به شکل نواری برش دهید. اگر سمبوسه بزرگ می خواهید نان را از طولش و اگر سمبوسه کوچک می خواهید نان را از عرضش برش دهید. اندازه یک قاشق پر از مواد سمبوسه روی گوشه مستطیل بریزید. گوشه مستطیل را به شکل مثلثی روی مواد بیاورید. تا زدن مثلثی را آنقدر ادامه بدهید تا نان تمام شود.

سبزی سمبوسه چیست

سبزی یکی از اجزای اصلی سمبوسه است که نقش بسیار مهمی در طعم آن دارد. اگر مقدار سبزی نسبت به سیب زمینی در سمبوسه کم باشد، در طعم و خوشمزگی آن اثر می گذارد. بهترین ترکیب برای سمبوسه، گشنیز و جعفری ست اما می توانید بنا به سلیقه خودتان از سبزیجات دیگر هم استفاده کنید. به ازای ۲ سیب زمینی بزرگ باید از ۵۰ گرم جعفری و ۵۰ گرم گشنیز استفاده کنید.

سیب زمینی نگینی یا له شده ؟

سیب زمینی را هم می توانید به شکل نگینی و سرخ شده استفاده کنید و هم به شکل آبپز و له شده اما برای یک سمبوسه حرفه ای حتما سیب زمینی را له کنید تا بافت نرم تر و بهتری داشته باشد.

سمبوسه لقمه ای

اگر با پیچاندن نان به شکل مثلثی مشکل دارید، با روش دیگری نان سمبوسه را بپیچانید. می توانید سمبوسه ها را به شکل لوله ای و لقمه ای فرم بدهید و سرخ کنید.

خمیر برای سمبوسه

اگر دوست دارید سمبوسه را با خمیر دست ساز خودتان درست کنید، با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور ۱ قاشق چای خوری مایه خمیر را درون ۱ پیمانه آب ولرم رو به داغ بریزید و ترکیب کنید. ۳ پیمانه آرد را به همراه ۱ قاشق چای خوری نمک درون کاسه ای ریخته و مخلوط نمایید. بعد از چند دقیقه مخلوط آب و مایه خمیر را کم کم  به آرد افزوده و به آرامی با قاشق چوبی مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. ۱ قاشق چای خوری روغن به خمیرتان افزوده و به ورز دادن ادامه بدهید. خمیر باید فرمی لاستیکی پیدا کند. خمیر به دست آمده را به ۱۲ بخش مساوی تقسیم نمایید و روی همه آن ها را به مدت ۱ ساعت با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید. بعد از سپری شدن این زمان، خمیرها را با وردنه به شکل نازک و ۳ میلی متر باز کرده ، مواد درونش ریخته و بپیچانید.

سرخ کردن سمبوسه

برای سرخ کردن سمبوسه ها از یک ظرف گود شبیه شیر داغ کن و روغن سرخ کردنی استفاده نمایید. دقت داشته باشید که سمبوسه ها باید در روغن شناور باشند. ماندن بیش از حد سمبوسه در روغن، موجب خشکی آن می شود. برای شروع پخت اجازه دهید روغن به طور کامل داغ شود سپس سمبوسه ها را درون ظرف قرار داده و با حرارت متوسط سرخ کنید.

نکات بعد از پخت سمبوسه

زمانی که سمبوسه ها حاضر شدند، آن ها را روی یک توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی شان خارج شود. همچنین می توانید روغن اضافی را با استفاده از دستمال حوله ای بگیرید.

سس برای سمبوسه

این سس بسیار خوشمزه و تند است و به فلفل قرمز، گوجه فرنگی، سیر، نمک، سرکه سیب، آب و پودر فلفل قرمز نیاز دارد. سر سبز رنگ ۵ تا ۶ عدد فلفل قرمز تند را با استفاده از چاقو جدا کنید. فلفل ها را خرد کرده و به همراه نصف یک حبه سیر، کمی نمک، ۱ عدد گوجه فرنگی خرد شده، ۱ قاشق سرکه سیب، ۱/۳ پیمانه آب، ۱ قاشق مرباخوری پودر فلفل تند درون مخلوط کن بریزید و خوب با هم میکس کنید. بعد از این مرحله روی یک کاسه توری قرار داده و مایه را از صافی رد کنید تا یک سس یکدست داشته باشید. کف قابلمه ای ۱ قاشق روغن ریخته سپس سس را به آن اضافه کنید. زمانی که سس به جوش افتاد نصف قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید سس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز بماند و غل های کوچک بزند. بعد از سپری شدن این زمان سس شما آماده است.

چیکار کنم نون سمبوسه خشک نشه

یکی از نشانه های سمبوسه اصیل، ترد بودن نان آن است اما اگر دوست دارید نان نرمی داشته باشد در ادامه با سایت الانت همراه باشید. برای نرم شدن نان سمبوسه، باید زمانی که هنوز گرم هستند، سمبوسه ها را درون یک قابلمه قرار دهید و درب آن را بگذارید.

نان لواش

اگر می خواهید مواد سمبوسه را درون نان لواش قرار دهید، از نان های نرم استفاده کنید تا در زمان پیچاندن خرد نشده و ظاهر سمبوسه را خراب نکند. نان های گرم را بعد از خرید، درون یک پارچه قرار دهید تا زمان پیچاندن سمبوسه نرم بمانند.

راز خوشمزگی سمبوسه

یکی از فوت های کوزه گری که می توانید با آن سمبوسه تندتر و خوشمزه تری درست کنید، استفاده از مقدار کمی فلفل سبز تند خرد شده در مواد سمبوسه است.اگر می خواهید یک سمبوسه فوق العاده خوشمزه درست کنید فقط یک نکته دارد، از سبزی تازه استفاده کنید. نکته مهم دیگر حرارت شعله گاز است که باید ملایم باشد، اگر حرارت بالا و زیاد باشد نان سمبوسه را می سوزاند و ظاهر غذا خراب می شود.

نکات پخت سمبوسه پیتزایی

یکی از انواع سمبوسه که بسیار محبوب و پرطرفدار است، سمبوسه پیتزایی نام دارد. مواد درون سمبوسه پیتزایی سلیقه ای ست می توانید آن را با گوشت، قارچ و فلفل دلمه ای درست کنید یا به جای گوشت از سوسیس استفاده نمایید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید استفاده از کمی پنیر پیتزا در هنگام ریختن مواد درون نان است.

نکات کوچک در پخت سمبوسه

برای سمبوسه ها تپل و شکم دار، مواد بیشتری درون نان بگذارید و اگر سمبوسه تخت دوست دارید مقدار مواد را کمتر کنید.

طرز تهیه سمبوسه رستورانی طرز تهیه سمبوسه اصل سمبوسه پنیری و سیب زمینی سمبوسه سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه ساده ادویه سمبوسه سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه با خمیر سنبوسه یا سمبوسه خوشمزه ترین سمبوسه

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.