مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

کاشت نعناع در آب

طریقه کاشت نعناع در خانه فصل کاشت نعناع کاشت نعناع در بطری ترفند کاشت نعناع درامد کاشت نعناع فیلم کاشت بذر نعناع کاشت نعناع در زمستان کاشت نعناع در گلدان با بذر نحوه کاشت بذر نعناع فلفلی کاشت نعناع در باغچه

طریقه کاشت نعناع در خانه و بطری + ترفند و فصل کاشت نعناع عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت نعناع صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت نعناع

نعناع با نام انگلیسی Mint و نام علمی Mentha یکی از سبزیجات خوش عطر و پر خاصیت است. برگ های نعناع فرمی نیزه ای دارند و طول شان حدود ۳ تا ۵ سانتی متر است. نعنا شباهت زیادی به پونه دارد فقط کرک روی برگ هایش کمتر است و عطر ملایم تری دارد. نعناع را می توانید به راحتی قلمه زده یا از طریق بذر بکارید.

فصل کاشت نعناع

فصل بهار بهترین فصل برای کاشت نعناع ست اما می توانید آن را هر زمان که دوست داشتید درون گلدان بکارید و در فضای داخلی خانه تان نگهداری کنید.

انواع بذر نعناع

اگر می خواهید نعناع را از طریق بذر تکثیر کنید، ۲ انتخاب پیش روی شماست : بذر نعناع معمولی و بذر نعناع فلفلی که بنا بر سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نعنا گیاهی دائمی

نعنا گیاهی دائمی ست و اگر مرحله تکثیر را به خوبی انجام بدهید، هیچ گاه از بین نمی رود. در فصل زمستان ممکن است برگ ها و ساقه گیاه آسیب دیده و از بین برود اما ریشه ها سالم مانده و با شروع فصل بهار جوانه می دهد.

کاشت نعناع در باغچه

نعناع در دسته گیاهان رونده با رشد بسیار بالا قرار دارد پس اگر می خواهید آن را درون باغچه بکارید باید این نکته را در نظر بگیرید. توصیه می شود یک چارچوب اطراف گیاه نعنا درست کنید تا از آن بخش باغچه خارج نشده و در قسمتی که در نظر گرفته اید به زندگی خود ادامه بدهد. در غیر این صورت بوته نعناع تمام باغچه شما را در بر می گیرد و نمی توانید آن را کنترل کنید.

نکته مهم

زمانی که نعناع شما به خوبی رشد کرد و تصمیم گرفتید مقداری از آن را برداشت کنید، ساقه ی نعناع را از انتها قطع نکنید و نهایتا یک سوم از آن را جدا نمایید تا گیاه دچار شوک نشده و به رشد خود ادامه بدهد.

کاشت نعناع در آب

مرحله اول

بعد از خرید سبزی، نعناهایی که سرشاخه دارند و ساقه شان کلفت است را برای قلمه و کاشت انتخاب کنید. ۲ تا ۳ ردیف از برگ های پایینی ساقه را جدا نموده و آن را درون گلدانی که تا نیمه از آب پر شده قرار دهید.

مرحله دوم

گلدان را در محیطی با نور خوب و متوسط قرار دهید تا فرآیند ریشه دهی به خوبی انجام شود. بعد از حدود ۱ تا ۳ هفته ریشه و جوانه های جدید تشکیل شده و قابل مشاهده هستند.

مرحله سوم

یک گلدان مناسب و بزرگ انتخاب کرده و ساقه های ریشه دار شده را با احتیاط درون آن بکارید. مراقب ریشه ها باشید و آن ها را به آرامی در بستر خاک قرار دهید زیرا اگر آسیب ببینند قلمه شما دیگر نمی گیرد و از بین میرود.

مرحله چهارم

برای کاشت نعناع در گلدان می توانید از خاک برگ یا خاک های آماده و بسته بندی شده استفاده کنید. اگر می خواهید نعناع را در باغچه بکارید، برای آن چارچوب درست کنید زیرا رونده است و تمام باغچه را در بر می گیرد.

مرحله پنجم

این گیاه به خاکی همیشه مرطوب و نم دار نیاز دارد. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان کمی خشک شده، گیاه را به طور مجدد آبیاری کنید. از غرقابی کردن خاک گلدان به شکل مداوم خودداری کنید.

کاشت بذر نعناع در گلدان و باغچه

مرحله اول برای کاشت نعناع

بذر نعناع را می توانید از گلخانه ها و سایت های مختلف تهیه کنید. بذر این گیاه به راحتی سبز شده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اگر می خواهید بذر را درون گلدان بکارید، یک گلدان و خاک مناسب فراهم کنید.

مرحله دوم برای کاشت نعناع

بهتر است از گلدان های خیلی کوچک استفاده نکنید و قطر و عمق گلدان ها بالای ۱۰ سانتی متر باشد. بذرها را از درون بسته خارج کرده و در عمق ۳ تا ۵ سانتی خاک قرار دهید.

مرحله سوم برای کاشت نعناع

دقت داشته باشید که بذرها نباید خیلی نزدیک هم کاشته شوند تا فضای کافی برای رشد داشته باشند. روی بذرها را با خاک پوشش داده و آن ها را به طور منظم آبیاری کنید. گلدان ها را در محیطی روشن با نور مناسب نگهداری کنید.

مرحله چهارم برای کاشت نعناع

اگر می خواهید بذر را در باغچه بکارید با سایت الانت همراه باشید. ترکیب خاک باغچه به همراه پیت ماس، کمپوست و کوکوپیت یکی از بهترین ترکیبات برای کاشتن بذر نعناع است. زمین باغچه را تا ۳۰ سانتی متر شخم زده و آماده کنید.

مرحله پنجم برای کاشت نعناع

می توانید برای غنی کردن خاک باغچه از مقداری کود پوسیده شده دامی هم استفاده کنید. بذرها را با مقداری فاصله از هم درون خاک باغچه بکارید و به شکل مرتب و روزانه آبیاری کنید. اگر می خواهید از نشاء نعناع استفاده کنید، آن ها را با فاصله ۳۰ سانتی متر از یکدیگر بکارید.

طریقه کاشت نعناع در خانه فصل کاشت نعناع کاشت نعناع در بطری ترفند کاشت نعناع درامد کاشت نعناع فیلم کاشت بذر نعناع کاشت نعناع در زمستان کاشت نعناع در گلدان با بذر نحوه کاشت بذر نعناع فلفلی کاشت نعناع در باغچه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.