نکات شیرینی نخودچی خانگی + دلیل وا رفتن و علت ترک خوردن

نکات شیرینی نخودچی خانگی + دلیل وا رفتن و علت ترک خوردن

نکات شیرینی نخودچی علت خشک شدن شیرینی نخودچی + ماندگاری شیرینی نخودچی چقدر است + اگر خمیر شیرینی نخودچی سفت شد چه کنیم …

نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا

نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا

نکات مهم در پخت حلوا نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا عنوان یکی از مطالب سایت …

نکات خورش مرغ خوشمزه و مجلسی + سس و بهترین طعم دهنده

نکات خورش مرغ خوشمزه و مجلسی + سس و بهترین طعم دهنده

نکات مهم در پخت خورش مرغ یک مرغ خوشمزه و خوشرنگ و خوشبو + برای شوری خورشت مرغ + دارچین و گلاب در …

نکات پخت خورش قیمه

هل و گلاب در قیمه راز خوشمزه شدن قیمه نی نی سایت نکات پخت قیمه نذری قیمه بدون لپه طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با طعمی عالی و بینظیر برای خوش عطر شدن قیمه جوز هندی در قیمه لپه سفت خورش قیمه جوش شیرین در قیمه برای خوشمزه شدن قیمه چه ادویه ای بزنیم

نکات و راز خوشمزه شدن خورش قیمه و فوت کوزه گری آن +‌ نکات قیمه بادمجان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن خورش قیمه

علت شیرین شدن قیمه

این مشکل در بیشتر موارد به ۲ دلیل رخ می دهد: پیاز زیاد و رب شیرین. اگر در قیمه، لیمو عمانی نریزید هم شیرین می شود. برای رفع این مشکل کمی آب لیمو ترش یا آبغوره به قیمه اضافه کنید تا طعم شیرینی اش کاهش پیدا کند.

فوت کوزه گری خورش قیمه

برای جلوگیری از وا رفتن و خوش طعم شدن لپه درون قیمه، آن را با پیاز و گوشت تفت بدهید. دارچین یکی از ادویه هایی ست که نباید به هیچ عنوان حذف شود و طعم فوق العاده ای به قیمه می دهد. برای قیمه خوش رنگ و لعاب، رب را با روغن سرخ کنید تا رنگش باز شود سپس به قیمه اضافه کنید، همچنین می توانید برای لعاب بیشتر قیمه از گوجه فرنگی کمک بگیرید. برای این منظور، پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید سپس آنها را رنده نموده و داخل خورشت بریزید.

سیب زمینی سرخ کرده برای قیمه

سیب زمینی ها را تا جایی که می توانید یک اندازه برش دهید و چند دقیقه درون آب جوش قرار دهید سپس با روغن سرخ کنید. می توانید به سیب زمینی سرخ شده قیمه نمک، زردچوبه و پودر سیر اضافه کنید تا خوش طعم تر شود.

پختن قیمه در زودپز

پخت قیمه در زودپز با پخت قیمه درون قابلمه رسپی یکسانی دارد فقط باید لپه را به شکل جداگانه بپزید زیرا داخل زودپز وا میرود. برای پختن قیمه در زودپز با سایت الانت همراه باشید. پیاز رنده شده را به همراه گوشت درون زودپز تفت بدهید سپس لپه هایی که چند دقیقه ای خیسانده اید را اضافه و کمی تفت بدهید تا در حین پخت وا نروند. ادویه و رب را به همراه گوجه فرنگی رنده شده بیافزایید و اجازه دهید خورشت روغن بیاندازد سپس آب را اضافه و درب زودپز را ببندید. پس از حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قیمه شما آماده است و می توانید آن را همراه با سیب زمینی سرخ شده سرو نمایید. توصیه می شود نمک را در پایان پخت به خورشت اضافه کنید.

زمان پخت قیمه در قابلمه

زمان پخت به شعله گاز و عواملی مانند نوع گوشت و لپه بستگی دارد. حدود ۱/۵ تا ۲ ساعت زمان نیاز است تا خورشت قیمه شما آماده شده و جا بیفتد.

هل و گلاب در قیمه راز خوشمزه شدن قیمه نی نی سایت نکات پخت قیمه نذری قیمه بدون لپه طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با طعمی عالی و بینظیر برای خوش عطر شدن قیمه جوز هندی در قیمه لپه سفت خورش قیمه جوش شیرین در قیمه برای خوشمزه شدن قیمه چه ادویه ای بزنیم

میزان لپه خورش قیمه

اگر نمی دانید برای خورش قیمه باید از چه مقدار لپه استفاده کنید از فرمولی که در ادامه برای شما قرار داده ایم استفاده نمایید. هر زمان که خواستید قیمه درست کنید به ازای هر نفر ۲ قاشق غذاخوری لپه بریزید پس میزان لپه برای دو نفر، ۴ قاشق غذاخوری ست.

چرا قیمه کف میکند

وجود حبوباتی مثل لپه باعث ایجاد کف بر روی خورشت قیمه می شود. برای از بین رفتن کف و بوی لپه، باید آن را به شکل جداگانه با مقدار کمی آب به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا نیم پز شود سپس آن را در نیم ساعت پایانی پخت خورشت اضافه کنید.

جوش شیرین در قیمه

جوش شیرین پودر مضری ست و توصیه می شود حد الامکان از آن استفاده نکنید. برای از بین بردن ترشی قیمه می توانید از مقدار کمی جوش شیرین استفاده کنید. همچنین از مقدار کمی جوش شیرین برای پخت لپه های نپز قیمه هم استفاده می شود.

اگر لپه در قیمه نپخت چه کنیم

اگر متوجه این موضوع شدید فقط یک راه حل وجود دارد. تکه های گوشت را خارج کنید سپس آب و لپه خورشت را درون زودپز بریزید تا به سرعت پخته شود. پس از پخت لپه ها گوشت را دوباره به قیمه اضافه و آن را سرو کنید.

ادویه خورشت قیمه

اگر دوست دارید ادویه ای مخصوص خورشت قیمه تهیه کنید با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری پودر گل سرخ را با ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین، نصف قاشق غذاخوری زردچوبه، نصف قاشق غذاخوری پودر هل، ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه، ۱ قاشق چای خوری جوزهندی و ۱ قاشق چای خوری زعفران ترکیب و مخلوط نمایید. می توانید این ادویه ها را به شکل جداگانه استفاده کنید یا مقداری از ترکیب شده آن ها را در اواخر پخت گوشت و پیاز اضافه کنید. برای قیمه های نذری از ترکیب فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه و زعفران استفاده می شود.

از بین بردن بوی گلاب در قیمه

اگر گلاب را به مقدار کم بریزید بویش درون قیمه حس نخواهد شد، حرارت بوی گلاب را از بین می برد پس اگر از بوی گلاب ناراضی هستید اجازه دهید خورشت با درب باز بجوشد. توصیه می شود گلاب را در اواخر پخت خورشت قیمه اضافه کنید و از زیاده روی در مقدار آن خودداری کنید.

انداختن یخ در قیمه

در اواخر پخت قیمه چند یخ کوچک به آن اضافه نمایید تا روغن بیاندازد و زیباتر شود.

نکات قیمه بادمجان

گوشت چرخ کرده برای پخت قیمه بادمجان مناسب نیست، به همین خاطر توصیه می شود از گوشت لقمه ای استفاده کنید. اگر گوشت لقمه ای نداشتید با گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی درست کنید سپس از آن استفاده نمایید. اضافه کردن مقداری غوره به قیمه بادمجان طعم این خورشت را عالی می کند و مزه خاصی به آن می بخشد. بهتر است لپه را چند ساعت قبل از پخت بخیسانید تا نفخ آن رفع شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.