با تن ماهی چی درست کنم + انواع غذا با تن ماهی و سیب زمینی

با تن ماهی چی درست کنم + انواع غذا با تن ماهی و سیب زمینی

با تن ماهی چی درست کنم با تن ماهی چی درست کنم + انواع غذا با تن ماهی و سیب زمینی موضوع یکی …

با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا

با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا

با سیب زمینی چی درست کنم با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا موضوع …

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات تهیه ترشی

انواع ترشی طرز تهیه انواع ترشی مخلوط شیرازی با سرکه سفید بهترین مارک سرکه برای ترشی ترشی لیته ترشی سیر نکات ترشی بادمجان نکات ترشی هفت بیجار ترشی مخلوط یک روزه ترشی یک ساعته نمک ترشی چقدر باشه چرا گل کلم در ترشی سیاه میشود نکات ترشی سالاد فصل

راز خوشمزه شدن ترشی و جوشاندن مواد ترشی + اگر سرکه ترشی کم شد چه کنیم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره ترشی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن ترشی

انواع ترشی

ترشی یکی از چاشنی های خوشمزه ایرانی ست که در ماه های سرد سال تهیه و مصرف می شود. ترشی را از ترکیب سبزیجات، ادویه های مختلف و سرکه درست می کنند. از انواع ترشی میتوان به ترشی مخلوط، ترشی گل کلم، ترشی لیته، ترشی بادمجان، ترشی هفت بیجار، ترشی پیاز، ترشی کلم قرمز و … اشاره کرد.

نکته مهم

توصیه می کنیم برای حفظ عطر و مزه ترشی به شکل طولانی مدت، از ظرف های تیره رنگ شیشه ای استفاده نمایید. مواد ترشی را با قاشق تمیز از درون ظرفش بیرون بیاورید تا آلودگی وارد ظرف اصلی ترشی نشده و کپک نزند. برای زرد کردن ترشی گل کلم از زردچوبه و برای قرمز کردن از آب لبو یا چغندر قرمز استفاده نمایید.

کپک زدن ترشی

یکی از نکات مهم، خشک بودن مواد ترشی ست که اگر رعایت کنید ترشی تان کپک نخواهد زد. قرار گرفتن یک بند انگشت سرکه بر روی مواد ترشی یکی دیگر از نکاتی ست که از کپک زدن ترشی جلوگیری می کند. روش دیگر اضافه کردن مقداری نمک و گلپر به ترشی ست زیرا خاصیت ضدعفونی کننده داشته و از تشکیل کپک پیشگیری می کنند. نحوه بستن درب ترشی هم یکی از بخش هایی ست که باید به آن دقت کنید. اگر مقداری هوا وارد ظرف ترشی شما شود، تمام زحماتتان از بین خواهد رفت پس روی دهانه ظرف را با یک تکه پلاستیک تمیز و خشک یا فویل بپوشانید سپس درب ترشی را محکم ببندید.

میزان سرکه و آب در ترشی

اگر می خواهید به سرکه تان آب اضافه کنید، حتما از آب جوشیده شده استفاده نمایید. برای این منظور توصیه می شود آب را به همراه سرکه بجوشانید تا ترشی تان کپک نزند. نمی توان میزان دقیقی برای ترکیب سرکه و آب تعیین کرد. مقدار آب و سرکه را باید بنا به دستور العمل ترشی اضافه کنید و از تغییر دادن مقدار مواد درون ترشی خودداری نمایید.

ادویه ترشی

شما می توانید با ترکیب چند ادویه با هم، ادویه مخصوصی برای ترشی بسازید. ۱۰ قاشق چای خوری گلپر را با ۲ قاشق چای خوری زیره سبز، ۵ قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز، ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه، ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز، ۱ قاشق چای خوری پودر رازیانه، ۱ قاشق چای خوری دارچین، ۱ قاشق چای خوری زردچوبه، ۱ قاشق چای خوری جوز هندی، ۱ قاشق چای خوری سیاه دانه، ۱ قاشق مرباخوری میخک و ۱ قاشق مرباخوری بادیان ترکیب و برای طعم دار کردن ترشی هایتان استفاده نمایید.

جوشاندن مواد ترشی

اگر مواد ترشی نپخته باشند، ترشی دیرتر حاضر شده و اگر جوشانده شوند، به سرعت حاضر می شود. زمانی که سرکه می جوشد، ناخالصی اش از بین می رود و احتمال کپک زدن ترشی کاهش پیدا می کند.

انواع ترشی طرز تهیه انواع ترشی مخلوط شیرازی با سرکه سفید بهترین مارک سرکه برای ترشی ترشی لیته ترشی سیر نکات ترشی بادمجان نکات ترشی هفت بیجار ترشی مخلوط یک روزه ترشی یک ساعته نمک ترشی چقدر باشه چرا گل کلم در ترشی سیاه میشود نکات ترشی سالاد فصل

نکات ترشی بادمجان

برای ترشی بادمجان از بادمجان های باریک و قلمی استفاده نمایید. توصیه می شود بادمجان های بدون تخم و دانه را برای ترشی انتخاب کنید. دقت داشته باشید که بادمجان ها نباید در هنگام پخت له شوند. می توانید ترشی بادمجان را با استفاده از سیر، ادویه، سبزی خشک و فلفل قرمز طعم دار نمایید. سرکه قرمز گزینه ی مناسبی برای درست کردن ترشی بادمجان است و رنگ زیبایی به این ترشی می دهد.

سبزی ترشی بادمجان

برای سبزی ترشی بادمجان از ترکیب جعفری، نعناع، ترخون و مرزه استفاده می شود. اگر به سبزی محلی و شمالی چوچاق هم دسترسی دارید از آن غافل نشوید که طعم بسیار خوبی به ترشی شما می دهد.

نکات ترشی هفت بیجار

ترشی هفت بیجار یکی از ترشی های اصیل و مخصوص شمال کشور است و ترکیبات متنوعی دارد. دلیل نامگذاری این ترشی، استفاده از ۷ ادویه، ۷ سبزی و ۷ میوه در کنار هم است. برای طعم دار کردن ترشی هفت بیجار از ۷ ادویه پودر گلپر، پودر رازیانه، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، جوز هندی، پودر زیره سبز و سبزی خشک استفاده می شود، می توانید خودتان همه این ادویه ها را با هم ترکیب کنید یا به شکل آماده به نام ادویه ترشی هفت بیجار از عطاری ها خریداری نمایید. برای ترشی هفت بیجار می توانید از سرکه سفید، سرکه قرمز و سرکه سیب استفاده کنید. ترشی هفت بیجار بعد از حدود ۱ هفته حاضر و آماده مصرف می شود.

نکات ترشی سالاد فصل

ترشی سالاد فصل به ترشی گل کلم شبیه و از ترکیب گل کلم، کرفس، هویج، گوجه فرنگی، سیر و سرکه سفید تهیه می شود. این ترشی به ۱۰ روز زمان نیاز دارد تا آماده مصرف شود. سرکه باید همه مواد ترشی را در بر بگیرد تا از کپک زدگی آن پیشگیری شود. توصیه می شود ترشی سالاد فصل را بعد از باز کردن درب ظرفش در یخچال نگهداری کنید.

نکات ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز یکی از ترشی های زیبا و خوشمزه ایرانی ست که در دورچین غذاهای رستورانی مورد استفاده قرار می گیرد. کلم قرمز، سرکه قرمز و نمک ترکیبات اصلی این ترشی هستند. توصیه می شود برای درست کردن این ترشی، از چغندر قرمز هم استفاده نمایید. برای حفظ رنگ زیبای ترشی کلم قرمز، آن را در محیطی خنک مثل یخچال نگهداری کنید.

نکات ترشی لیته

ترشی لیته ترکیبات متنوعی دارد و به شکل ریز و چرخ شده سرو می شود. بادمجان، فلفل دلمه ای، سیر، هویج، فلفل سبز، گل کلم، کلم سفید و … همه از ترکیبات ترشی لیته به شمار می روند. برای خوش طعم شدن ترشی لیته، بادمجان ها را کبابی کنید.

چگونه ترشی گل کلم را زرد کنیم

اگر دوست دارید رنگ ترشی شما زرد بشود از زردچوبه یا زعفران کمک بگیرید. انتخاب اول برای این کار، زردچوبه است زیرا عطر ترشی را تغییر نمی دهد. برای ۱ کیلو گل کلم، ۵۰۰ گرم هویج، ۵۰۰ گرم سیب ترشی به ۱ قاشق چای خوری زردچوبه باکیفیت نیاز دارید.

ترشی مخلوط با سیاه دانه

سیاه دانه طبع گرمی دارد و مصلح سردی ترشی ست پس برای استفاده در ترشی مناسب است.

نمک ترشی چقدر باشه

میزان نمک به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. باید کمی نمک اضافه و طعم ترشی را بچشید سپس اگر احساس کردید به نمک بیشتری نیاز دارد، دوباره اضافه کنید. به این نکته دقت داشته باشید که ترشی نباید شور یا بی نمک باشد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.