مطالب پر بازدید
ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی

ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی

ایده بالکن سنتی ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته

مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته

مدل مانتو ساده مجلسی مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات لواشک انار

لواشک انار با هسته انواع لواشک انار مواد لازم برای لواشک انار طرز تهیه سس انار برای لواشک لواشک انار ملس لواشک انار و زرشک طرز تهیه لواشک انار در فر لواشک انار و سیب طرز تهیه لواشک انار روی بخاری لواشک انار با رب انار

لواشک انار چگونه درست میشود +‌ نکات لواشک انار و زرشک + لواشک انار و سیب موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره لواشک انار صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات تهیه لواشک انار

انواع لواشک انار

لواشک انار انواع مختلفی دارد. می توانید این لواشک را به تنهایی با میوه انار درست کنید یا از ترکیب انار و زرشک یا انار و سیب استفاده نمایید.

مواد لازم و طرز تهیه لواشک انار

برای درست کردن لواشک انار به ۱ کیلو دانه انار و ۱ قاشق مرباخوری نمک نیاز دارید. ابتدا دانه های انار را از درون پوست جدا کرده و نمک را بر روی آن ها بپاشید. بعد از حدود ۲ ساعت دانه ها را درون مخلوط کن بریزید تا لهیده شوند. در مرحله بعد دانه های انار له شده را از صافی رد کنید. عصاره رد شده از صافی را به تنهایی یا با کمی آب انار درون قابلمه بریزید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بجوشد. زمانی که لواشک به غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا مقداری خنک شود. یک سینی مناسب و آلومینیومی انتخاب کنید. کف سینی را با استفاده از سلفون پوشش دهید سپس عصاره لواشک را به شکل یکدست پهن نمایید. برای خشک کردن لواشک ۲ روش وجود دارد. روش اول قرار دادن سینی در مقابل پنکه و روش دوم گذاشتن سینی روبروی نور خورشید است، پس از حدود ۱ تا ۲ روز لواشک شما آماده مصرف می شود. لواشک ها را برش داده و درون ظرفی دردار داخل یخچال نگه دارید.

لواشک انار ملس

بسیاری از افراد لواشک انار ملس را دوست دارند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید لواشک انار را با استفاده از انار و سیب، انار و آلو یا انار و زردآلو درست کنید تا از طعم ترشی آن کاسته و ملس شود.

طرز تهیه سس انار برای لواشک

برای درست کردن سس انار به ۱ پیمانه آب انار، ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، ۲ قاشق غذاخوری زرشک، ۴ عدد هل، ۱ عدد میخک، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک نیاز دارید. آب انار را درون کاسه ای بریزید سپس نشاسته ذرت را به آن افزوده و خوب هم بزنید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. در ادامه زرشک، زعفران دم کرده، میخک، هل و نمک را به محتویات کاسه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. تابه ای بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و سس را درون تابه بریزید. اجازه دهید سس به غلظت مناسبی برسد سپس آن را از روی حرارت برداشته و از صافی رد کنید. سس خوشمزه شما آماده است.

لواشک انار و زرشک

برای درست کردن این لواشک ترش و خوشمزه به ۱ کیلو دانه انار، ۲۰۰ گرم زرشک خیسانده شده، ۱ قاشق مرباخوری نمک و در صورت تمایل ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید. روش درست کردن این لواشک را در بالا برای شما شرح داده ایم فقط باید زرشک و آب لیمو را هم به همراه دانه های لهیده انار درون قابلمه بریزید و اجازه دهید بجوشد.

لواشک انار با هسته انواع لواشک انار مواد لازم برای لواشک انار طرز تهیه سس انار برای لواشک لواشک انار ملس لواشک انار و زرشک طرز تهیه لواشک انار در فر لواشک انار و سیب طرز تهیه لواشک انار روی بخاری لواشک انار با رب انار

طرز تهیه لواشک انار در فر

اگر می خواهید لواشک انار را درون فر درست کنید با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید سپس مایه لواشک را بر روی آن بریزید. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و فر را بر روی ۱۲۰ درجه تنظیم نمایید، بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت لواشک انار شما آماده می شود. روش دیگر قرار دادن لواشک به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون فر ۵۰ درجه است.

لواشک انار با رب انار

درست کردن لواشک با رب انار بسیار آسان است. برای این منظور رب انار را در کف سینی ریخته و با روش هایی که در بالا توضیح دادیم خشک کنید. پس از چند روز لواشک شما حاضر و آماده مصرف است.

لواشک انار و سیب

برای درست کردن این لواشک به ۵۰۰ گرم دانه انار، ۴ عدد سیب، ۱ قاشق چای خوری نمک و در صورت تمایل کمی شکر نیاز دارید. ابتدا دانه های انار را با نمک مخلوط کرده و ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. حال به سراغ سیب ها رفته و آن ها را بدون جدا کردن پوست قاچ کرده و خرد نمایید. سیب های خرد شده را به همراه انار درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت گاز قرار دهید، پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. سیب و انار پخته شده را درون مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. پوره میوه ها را از صافی رد کرده و طعم آن را بچشید. در صورت تمایل می توانید کمی نمک یا شکر به عصاره لواشک اضافه کنید. عصاره به دست آمده را درون یک سینی فلزی که از قبل چرب شده بریزید و لواشک را روی بخاری یا مقابل نور خورشید خشک کنید.

طرز تهیه لواشک انار روی بخاری

شما می توانید علاوه بر خشک کردن لواشک جلوی نور خورشید و درون فر از روش دیگری هم استفاده کنید. بخاری را روی حرارت کم قرار دهید سپس سینی لواشک را بر روی آن بگذارید. بعد از حدود ۲۴ ساعت لواشک را از روی بخاری بردارید و به آشپزخانه منتقل کنید. اجازه دهید لواشک ۲۴ ساعت دیگر در محیط آشپزخانه قرار داشته باشد سپس آن را برش زده و بسته بندی کنید. با این روش لواشک دیگر آلودگی های بیرون از خانه و گرد و خاک را جذب نمی کند و سالم تر است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.