نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در …

فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو

فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو

سس مرغ رستورانی فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو موضوع یکی از مطالب سایت …

نکات مرغ پرتقالی خوشمزه با رب انار + علت تلخ شدن مرغ پرتقالی

نکات مرغ پرتقالی خوشمزه با رب انار + علت تلخ شدن مرغ پرتقالی

نکات مرغ پرتقالی نکات مرغ پرتقالی خوشمزه با رب انار + علت تلخ شدن مرغ پرتقالی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات ژله

نکات ژله رولی نکات ژله تزریقی نکات ژله با شیر نکات ژله چند رنگ نکات مهم ژله خرده شیشه نکات ژله بستنی مدت زمان بستن ژله ترکیب چه ژله هایی با هم خوشمزه میشه نی نی سایت طرز تهیه ژله قالبی ژله های خوشگل

نکات مهم در تهیه ژله چند رنگ و رولی + مدت زمان بستن ژله عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات مهم ژله صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مهم در تهیه ژله چند رنگ

نکات ژله چند رنگ

اگر می خواهید ژله چند رنگ درست کنید، چند نکته را به خاطر بسپارید. نکته اول : همه ژله ها در هنگام اضافه شدن باید از داغی خارج شده و خنک باشند تا لایه های پایینی خودشان را آب نکنند. نکته دوم : لایه بعدی را درست زمانی که ژله نیم بند شد و کمی خودش را گرفت اضافه نمایید تا لایه ها به هم بچسبند و در هنگام سرو جدا نشوند. نکته سوم : هر لایه را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید، می توانید از فریزر هم کمک بگیرید تا کارتان سریعتر انجام شود اما کمی روی بافت ژله تاثیر می گذارد.

استفاده از یخ

در دستور آماده کردن ژله ۱ لیوان آب داغ و ۱ لیوان آب سرد وجود دارد که باید به آن اضافه کنید. برای سریع بستن ژله به جای ۱ لیوان آب سرد از ۳/۴ لیوان حبه های یخ استفاده نمایید. زمانی که یخ ها درون ژله حل شدند می توانید آن را در یخچال قرار دهید.

آب ولرم یا آب جوش ؟

برای خارج کردن ژله می توانید کاسه ای را پر از آب ولرم کنید و قالب ژله را به مدت چند ثانیه درونش قرار دهید تا از اطراف باز شود، همچنین می توانید ظرفی را پر از آب داغ کنید و قالب را به مدت چند ثانیه بر روی بخار آن بگیرید.

فوت کوزه گری

برای حل شدن ژلاتین موجود در ژله و شفاف شدن آن از روش بن ماری استفاده می شود اما می توانید کارتان را راحت تر کنید. کافی ست تا به جای ۱ لیوان آب داغ و ۱ لیوان آب سرد، از ۲ لیوان آب داغ استفاده کنید و به سرعت ژله را هم بزنید تا همه ذرات حل شوند، خواهید دید که همان نتیجه بن ماری را خواهد داشت.

ژله نبسته چکار کنیم

اگر ژله شما دچار مشکل شد و نبست، آن را درون یک میکسر ریخته و له نمایید، سپس ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با مقداری آب بن ماری نموده و به ژله اضافه نمایید. ژله را دوباره درون یخچال قرار دهید تا ببندد.

نکات مهم ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه که با نام ژله موزاییکی هم شناخته می شود یکی از شیوه های آسان برای درست کردن یک ژله مجلسی و زیباست. در این روش نیازی نیست تا زمان زیادی صرف کنید و منتظر بستن هر لایه ژله باشید. برای این دسر، چند ژله رنگارنگ که بهتر است از رنگ های آبی، سبز و قرمز باشند را در ظرف های جداگانه درست کنید سپس به شکل مکعبی برش زده و به شکل ترکیبی درون یک قالب مناسب بریزید. در این مرحله می توانید از یک ژله شفاف مثل آلوورا کمک بگیرید تا ترکیب مکعب های رنگی به خوبی قابل مشاهده باشد یا از ژله بستنی استفاده نمایید. یکی از نکات ژله خرده شیشه این است که باید به مدت طولانی و حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون یخچال قرار بگیرد.

نکات ژله رولی نکات ژله تزریقی نکات ژله با شیر نکات ژله چند رنگ نکات مهم ژله خرده شیشه نکات ژله بستنی مدت زمان بستن ژله ترکیب چه ژله هایی با هم خوشمزه میشه نی نی سایت طرز تهیه ژله قالبی ژله های خوشگل

ترکیب چه ژله هایی با هم خوشمزه میشه

طعم ژله به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد اما این نکته را به خاطر داشته باشید که در ژله چند رنگ نباید از رنگ های هم خانواده مثل زرد و نارنجی در کنار هم استفاده کنید زیرا جلوه و زیبایی دسر را از بین می برد.

نکات ژله رولی

ژله رولی یکی از زیباترین و خوشمزه ترین شیوه های سرو ژله با بستنی ست. برای درست کردن این دسر، ژله را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار داده و زمانی که به طور کامل گرفت خارج کنید تا در هنگام رول کردن ترک برندارد. برای برش عمودی ژله از یک چاقوی خیس استفاده نمایید و اندازه ی آن را بیشتر از ۲ سانت نزنید. بعد از آماده شدن ژله رولی، باید حداقل به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار بگیرد تا منسجم و آماده شود.

چرا ژله رولی میشکند

اگر ژله رولی شما ترک می خورد و می شکند ۲ عامل دارد. علت اول این است که ژله را به مدت طولانی درون یخچال قرار داده اید و خیلی سفت شده است. علت دوم پهن بودن رول است که موجب شکسته شدن آن می شود.

مرطوب کردن ظرف

یکی از راهکارهایی که می توانید برای برگرداندن ژله از آن استفاده کنید، مرطوب کردن ظرف سرو است. اگر در هنگام برگرداندن ژله، در بخش نامناسبی قرار گرفت می توانید از خیسی ظرف استفاده کنید و آن را به راحتی هدایت نمایید.

دراوردن ژله از قالب با سشوار

چسبیدن ژله به قالب یکی از اتفاقاتی ست که تمام زحمات شما را به باد میدهد. یکی از راه های جدا کردن ژله، گرفتن باد گرم سشوار به بخش پایینی قالب است. زمان این کار باید خیلی کوتاه و در حد چند ثانیه باشد تا از شل شدن ژله پیشگیری شود.

 

نکات ژله تزریقی

ژله آلوئه ورا بهترین نوع ژله برای مدل تزریقی ست و کار شما را به زیبایی نمایش میدهد. اگر می خواهید یک ژله تزریقی حرفه ای درست کنید، از چند سرنگ به شکل همزمان استفاده نمایید تا هر رنگ را درون یک سرنگ ریخته و به کارتان سرعت ببخشید. در حین کار کردن با سرنگ ممکن است بخش هایی از بافت داخلی ژله دچار پارگی بشود که بعد از پایان کار و قرار گرفتن ژله در یخچال بسته شده و خودش را می گیرد.

نکات ژله با شیر

شما می توانید به جای آب از شیر استفاده کنید تا ژله ای خوشمزه تر با رنگ مات داشته باشید و دسر مجلسی تری درست کنید. موز ترکیب ژله با شیر را کامل می کند و گزینه خوبی برای تزیین این دسر خوشمزه است.

چرا ژله با شیر میبره

علت بریده شدن ژله با شیر، هم دما نبودن این ۲ ماده است. باید اجازه بدهید تا ژله به دمای محیط برسد سپس آن را با شیر ترکیب کنید، در این صورت به خوبی با هم ترکیب شده و نمیبرد.

نکات ژله رولی نکات ژله تزریقی نکات ژله با شیر نکات ژله چند رنگ نکات مهم ژله خرده شیشه نکات ژله بستنی مدت زمان بستن ژله ترکیب چه ژله هایی با هم خوشمزه میشه نی نی سایت طرز تهیه ژله قالبی ژله های خوشگل

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.