نکات ته چین مرغ خوشمزه + میزان ماست و علت خشک شدن

نکات ته چین مرغ خوشمزه + میزان ماست و علت خشک شدن

نکات ته چین گوشت فوت و فن ته چین مرغ و راز خوشمزگی آن + زمان دم کشیدن و منسجم شدن ته چین …

دسر با کدو حلوایی پخته + دسر کدو حلوایی با خامه و ژله

دسر با کدو حلوایی پخته + دسر کدو حلوایی با خامه و ژله

دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت دسر با کدو حلوایی پخته + دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت موضوع یکی از …

نکات پخت نخود فرنگی + چگونه نخود فرنگی را بپزیم که سبز بماند

نکات پخت نخود فرنگی + چگونه نخود فرنگی را بپزیم که سبز بماند

نکات پخت نخود فرنگی نکات پخت نخود فرنگی + چگونه نخود فرنگی را بپزیم که سبز بماند عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نکات دلمه کلم

دلمه کلم ساده دلمه کلم برگ رزا منتظمی سس دلمه کلم خوشمزه ترین دلمه کلم نی نی سایت دلمه کلم بدون گوشت طرز تهیه دلمه کلم و فلفل دلمه ای سبزی دلمه کلم برای خوشمزه شدن دلمه کلم ادویه دلمه کلم دلمه کلم برگ با سرکه شیره زمان درست شدن دلمه کلم

چاشنی دلمه کلم + خوشمزه ترین دلمه کلم + علت سفت شدن دلمه کلم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره دلمه کلم صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن دلمه کلم

مواد لازم برای دلمه کلم برگ

دلمه کلم یکی از انواع دلمه است که در بین برگ های کلم پیچیده و پخته می شود. برای درست کردن این دلمه به برنج، گوشت چرخ شده، کلم برگ، لپه پخته، پیاز، رب گوجه فرنگی، ادویه، سبزی معطر، به دلخواه آلو خورشتی، سرکه و شیره انگور نیاز دارید.

سبزی دلمه کلم

سبزی دلمه کلم از ترکیب تره، شوید، جعفری، گشنیز و ترخون تشکیل شده است. شما باید به ازای ۶۰ گرم جعفری از ۴۰ گرم گشنیز، ۴۰ گرم تره، ۳۰ گرم شوید و ۳۰ گرم ترخون استفاده نمایید.

نکات مهم دلمه کلم

کلم های جوان و کوچک گزینه های بهتری برای این دلمه هستند. اگر بوی کلم در این غذا را دوست ندارید با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور کمی زنجبیل تازه را رنده نمایید و در هنگامی که برگ های کلم درون آب جوش قرار دارند به آن اضافه کنید تا بوی کلم برطرف شود. می توانید در هنگام جوشیدن برگ های کلم کمی زردچوبه به آن ها بیافزایید تا رنگ زیباتری پیدا کنند. زمانی که همه دلمه ها را پیچاندید، چند برگ کلم در کف قابلمه قرار دهید سپس دلمه ها را بر روی برگ ها بچینید. با این روش دلمه هایتان سالم می مانند و در حین پخته شدن به کف قابلمه نمی چسبند. می توانید روی دلمه های چیده شده یک بشقاب قرار دهید تا در حین پخت از هم نپاشند و باز نشوند. به خاطر داشته باشید که باید دلمه های کلم را به شکل به هم چسبیده و فشرده بچینید.

زمان درست شدن دلمه کلم

درست کردن دلمه کار نسبتا زمان بری است زیرا هر کدام از اجزای دلمه را باید به شکل جداگانه آماده کنید. برای درست کردن دلمه کلم باید برنج را آبکش کنید. مایه گوشتی را حاضر کرده سپس کلم ها را درون آبجوش بجوشانید تا نرم شوند. پس از انجام این مراحل کلم ها را با برنج و مایه گوشتی پر کرده و به مدت ۱ تا ۱/۵ ساعت بر روی شعله گاز قرار دهید تا به طور کامل مغزپخت شوند.

دلمه کلم ساده دلمه کلم برگ رزا منتظمی سس دلمه کلم خوشمزه ترین دلمه کلم نی نی سایت دلمه کلم بدون گوشت طرز تهیه دلمه کلم و فلفل دلمه ای سبزی دلمه کلم برای خوشمزه شدن دلمه کلم ادویه دلمه کلم دلمه کلم برگ با سرکه شیره زمان درست شدن دلمه کلم

سس دلمه کلم

دلمه کلم به همراه سس مخصوصی پخته می شود که طعم این دلمه را مطبوع می کند. برای درست کردن سس دلمه کلم، کاسه مناسب انتخاب کنید. ۴ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری رب انار ترکیب کنید سپس به این ترکیب ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه هم بیافزایید. در پایان کمی نمک و فلفل هم به سس اضافه کنید تا تکمیل شود. این سس را با مقداری آب ترکیب کرده سپس پس از چیدن دلمه ها درون قابلمه بر روی شان بریزید. اگر طرفدار طعم ملس و شیرین هستید، آب لیمو و نمک را حذف کنید و به جایش از سرکه و شکر استفاده کنید.

تزیین دلمه کلم

برای تزیین دلمه کلم می توانید از زرشک، برش های لیمو ترش، گوجه گیلاسی، پیاز داغ، فلفل سبز، جعفری و تربچه استفاده کنید.

با دلمه کلم چی بخوریم

این دلمه خوشمزه را می توانید به همراه سبزی خوردن، زیتون، ترشی گل کلم، ترشی لیته، ترشی مخلوط، ترشی بادمجان، سیر ترشی، زیتون پرورده … میل کنید.

ادویه دلمه کلم

برای درست کردن دلمه کلم از هر ادویه ای که دوست داشتید استفاده کنید. دارچین، فلفل سیاه، زعفران دم کرده، ادویه کاری و زردچوبه از ادویه های خوش طعم کننده دلمه کلم هستند. ترکیب زردچوبه، پودر تخم‌ گشنیز، پودر تخم‌ خردل، فلفل سیاه، دارچین، پودر تخم شنبلیله، فلفل قرمز، پودر زیره سبز، پودر زنجبیل و میخک یکی از بهترین ترکیبات ادویه ای برای پخت دلمه کلم است.

دلمه کلم برگ با رب انار

برای پخت دلمه کلم با رب انار، از برنج شروع کنید. ۱ پیمانه برنج را ابتدا با آب ولرم بشویید سپس با کمی نمک به مدت ۱ تا ۲ ساعت بخیسانید، پس از سپری شدن این زمان برنج را آبکش نمایید. در مرحله بعد ۲ حبه سیر رنده شده، ۱/۴ پیمانه آب، ۴ قاشق غذا خوری رب انار، ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد و ساطوری شده، ۲ عدد گوجه متوسط نگینی شده، ۲ عدد پیاز رنده یا نگینی شده، ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده، ۳۰ گرم کره و کمی نمک به برنج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد به طور یکسان پخش شوند. برای این مقدار به ۲ کیلو کلم برگ نیاز دارید. کلم را برگ برگ کرده سپس به همراه آب و نمک به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شده و آماده پیچاندن شود. پس از سپری شدن ۱۰ دقیقه کلم ها را آبکش نمایید و اجازه دهید سرد شوند سپس بخش سفت میانی آن ها را برش دهید. می توانید کلم ها را به اندازه کف دست تان برش دهید تا راحت تر پیچانده شوند. از مخلوط برنج و گوشت مقداری برداشته و بر روی بخش میانی کلم قرار دهید سپس آن را به شکل رول یا بقچه ای ببندید. قابلمه ای انتخاب کرده و کف آن روغن بریزید. چند برگ کلم در کف قابلمه قرار دهید تا دلمه هایتان سالم بمانند و در حین پخته شدن به کف قابلمه نچسبندند. پس از قرار دادن بیشتر دلمه ها در قابلمه ۲ حبه سیر روی آن ها قرار دهید سپس یک ردیف دیگر دلمه بچینید تا حبه های سیر در میان دلمه ها پنهان شوند. سس دلمه را مطابق ذائقه خود درست کنید و روی دلمه های چیده شده بریزید. دلمه ها را به مدت ۱ تا ۱/۵ ساعت بر روی شعله گاز قرار دهید سپس با زرشک و پیاز داغ تزیین کنید.

علت سفت شدن دلمه کلم

همانطور که در بالا اشاره کردیم باید کلم را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا به طور کامل نرم شود، همچنین قبل از پیچاندن دلمه باید بخش سفت میانی آن را برش دهید تا دلمه هایتان سفت نشود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.