مطالب پر بازدید
تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدمان کمد دیواری بدون قفسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نکات تهیه سوپ شیر

نکات مهم پخت سوپ شیر فوت کوزه گری سوپ شیر راز خوشمزه شدن سوپ شیر علت شیرین شدن سوپ شیر بریدن سوپ شیر نی نی سایت ادویه مخصوص سوپ شیر سبزی سوپ شیر چیه چکار کنم سوپ شیرم سفید بشه زمان پخت سوپ شیر علت دون دون شدن سوپ شیر

مواد لازم و مقدار جو پرک برای سوپ شیر + چه زمانی شیر را به سوپ اضافه کنیم + کلم بروکلی و سس بشامل برای سوپ شیر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره سوپ شیر صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن سوپ شیر

مواد لازم برای سوپ شیر

برای درست کردن این سوپ خوشمزه به مرغ، شیر، جو پرک، آب لیمو ترش، پیاز، هویج، قارچ، خامه و ادویه نیاز دارید. در صورت تمایل می توانید قارچ و خامه را حذف کنید یا سبزیجات دیگری مثل نخود فرنگی، کلم بروکلی، سیر و ذرت را به سوپ اضافه کنید.

کالری سوپ شیر

اگر تناسب اندام برای شما مهم است و می خواهید سوپ شیر را با کالری کمتری مصرف نمایید، خامه را حذف کنید. اگر سوپ جو را با شیر پخته اید هر ۱۰۰ گرمش ۸۵ کالری و اگر سوپ شیر و قارچ درست کرده اید هر ۱۰۰ گرمش ۷۹ کالری دارد.

ادویه مخصوص سوپ شیر

فلفل سیاه، نمک و زردچوبه از ادویه های استفاده شده در سوپ شیر هستند و طعم خوبی به این غذا می دهند. اگر دوست دارید سوپ شیر کاملا سفید بماند، زردچوبه را حذف کنید.

سوپ شیر و قارچ بدون مرغ

سوپ شیر یکی از سوپ های خوشمزه و پرملات است که طرفداران بسیاری دارد، به همین خاطر می توانید مرغ دستور را به راحتی حذف کنید. اگر مرغ را حذف کردید حتما از عصاره مرغ استفاده کنید.

راز خوشمزه شدن سوپ شیر

یکی از رازهای خوشمزه شدن این سوپ استفاده از ذرت آب پز است که طعم بسیار دل انگیزی به سوپ شیر می بخشد و آن را مجلسی تر می کند. می توانید از کنسرو های ذرت که در فروشگاه ها  عرضه می شوند استفاده کنید. اگر سوپ را با شیر پرچرب درست کنید خوشمزه تر خواهد شد. اضافه کردن خامه به سوپ شیر یکی دیگر از رازهای خوشمزگی آن است که در پایین می توانید نکات لازم درباره زمان اضافه کردن خامه به سوپ را مطالعه کنید.

زمان افزودن خامه به سوپ شیر

دقت داشته باشید که خامه نباید در حین پخت به سوپ افزوده شده و بجوشد. زمانی که سوپ شما پخته شد و آن را از روی شعله گاز برداشتید مقداری از مواد سوپ را درون کاسه ای با خامه ترکیب کنید تا روان شود سپس به سوپ بیافزایید. همچنین می توانید مقداری از خامه را بر روی ظرف سرو یا کاسه ها بریزید سپس میل کنید.

علت بریدن و دون دون شدن سوپ شیر

اگر مایه سوپ خیلی داغ باشد و شیر خیلی سرد، سوپ شیر شما دچار بریدگی شده و دون دون می شود. علت دیگر این اتفاق، اضافه کردن آب لیمو ترش در حین پخت سوپ شیر است. آب لیمو را باید پس از پخته شدن و در هنگام سرو به سوپ اضافه کنید.

سبزی سوپ شیر چیه

برای این سوپ می توانید از سبزی های جعفری و گشنیز استفاده کنید. سبزی را در اواخر پخت به سوپ شیر اضافه نمایید. همچنین می توانید مقداری جعفری خرد شده را برای تزیین و خوش طعم شدن سوپ بر روی ظرف سرو آن بریزید.

چه زمانی شیر را به سوپ اضافه کنیم

شیر را باید در اواخر پخت و زمانی که جو پرک لعاب انداخت و پخته شد به همراه مرغ ریش ریش شده به سوپ اضافه کنید. پس از اضافه کردن شیر اجازه دهید سوپ ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر بر روی شعله گاز قرار داشته باشد و بجوشد سپس غلظت آن را بررسی کرده و اگر آماده شد سرو کنید.

نکات مهم پخت سوپ شیر فوت کوزه گری سوپ شیر راز خوشمزه شدن سوپ شیر علت شیرین شدن سوپ شیر بریدن سوپ شیر نی نی سایت ادویه مخصوص سوپ شیر سبزی سوپ شیر چیه چکار کنم سوپ شیرم سفید بشه زمان پخت سوپ شیر علت دون دون شدن سوپ شیر

سفت شدن سوپ شیر

سوپ شیر یکی از سوپ هایی ست که به سرعت سفت و غلیظ می شود و باید مراقب غلظت این سوپ باشید. اگر حواستان را جمع نکنید و این سوپ به مدت طولانی بر روی حرارت گاز باقی بماند سفت خواهد شد.

اگر سوپ شیر سفت شد چه کنیم

اگر سوپ شیر شما سفت شده است با سایت الانت همراه باشید تا راه حل آن را به شما بیاموزیم. برای این منظور مقداری شیر را گرم کنید تا همدمای سوپ شود سپس به آن بیافزایید. سوپ را به خوبی مخلوط کرده و اجازه دهید کمی دیگر بر روی حرارت باقی بماند تا غلظت مناسبی پیدا کند. بعد از اضافه کردن مجدد شیر، طعم سوپ را بچشید و آن سرو کنید.

مقدار جو پرک در سوپ شیر

مقدار جو پرک بستگی به مقدار بقیه مواد سوپ دارد. شما باید در ازای هر ۲ لیوان شیر از نصف لیوان جو پرک استفاده کنید.

شور شدن سوپ شیر

اگر سوپ شما شور شده است، مقداری شیر گرم به آن اضافه کنید یا در هنگام مصرف سوپ مقداری آب لیمو ترش به آن بیافزایید. همچنین می توانید کمی شکر درون سوپ بریزید یا از خامه کمک بگیرید زیرا شوری سوپ را تا حد زیادی کم می کند.

سس بشامل برای سوپ شیر

از سس بشامل برای یکدست شدن و غلیظ تر شدن سوپ شیر استفاده می شود. برای درست کردن این سس به کره، آرد و شیر نیاز دارید. ابتدا باید آرد را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و کمی تفت بدهید تا بوی خامی اش برطرف شود. به خاطر داشته باشید که رنگ آرد نباید تغییر کند. پس از تفت دادن آرد، کره را به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید. در مرحله آخر شیر ولرم را هم اضافه کنید و سس را به خوبی ترکیب کنید تا مایه ای یکدست به دست بیاید. زمانی که سس به غلظت مناسب رسید با کمی فلفل سیاه و نمک آن را طعم دار کنید.

با سوپ شیر بریده چه کنیم

اگر شیر درون سوپ بریده شده احتمالا با مایه سوپ هم دما نبوده و نمیشه برای این مشکل کاری کرد. باید پس از کشیده شدنش درون ظرف، رویش را با جعفری خرد شده و خامه روان شده تزیین کنید و بپوشانید تا ظاهرش کمتر جلب توجه کند.

زمان پخت سوپ شیر

زمان پخت به شعله گاز و حجم سوپ بستگی دارد. سوپ شیر برای پخته شدن همه محتویاتش به ۲/۵ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارد.

چکار کنم سوپ شیرم سفید بشه

برای سفید ماندن سوپ شیر فقط از فلفل سیاه و نمک استفاده کنید. اگر از ادویه های زیادی استفاده کنید رنگ سوپ تغییر می کند و سفیدی اش را از دست خواهد داد حتی می توانید از پودر فلفل سفید استفاده کنید تا سفیدی سوپ به طور کامل حفظ  شود.

کلم بروکلی در سوپ شیر

سوپ شیر دیگری وجود دارد که با سبزیجاتی مثل کلم بروکلی پخته و آماده می شود. برای پخت این سوپ به پیاز، سیر، کدو، نخود فرنگی، شیر، هویج، فلفل دلمه ای، خامه، سیب زمینی، کلم بروکلی، جعفری، جو پرک، آب مرغ و ادویه نیاز دارید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.