رسم غذای شب یلدا + برای شام شب یلدا چی درست کنیم

رسم غذای شب یلدا + برای شام شب یلدا چی درست کنیم

غذای مخصوص شب یلدا غذای مرسوم شب یلدا + شام شب یلدا + غذای شب یلدا در قدیم +‌ عکس غذای شب یلدا …

نکات خورش قیمه مجلسی و خوشمزه + راز لعابدار شدن قیمه

نکات خورش قیمه مجلسی و خوشمزه + راز لعابدار شدن قیمه

نکات پخت خورش قیمه نکات و راز خوشمزه شدن خورش قیمه و فوت کوزه گری آن +‌ نکات قیمه بادمجان موضوع یکی از …

نکات همبرگر خوشمزه و مخلفات آن + عطر و راز پفکی شدن همبرگر

نکات همبرگر خوشمزه و مخلفات آن + عطر و راز پفکی شدن همبرگر

نکات ریز تهیه همبرگر نکات همبرگر خوشمزه و مخلفات آن + عطر و راز پفکی شدن همبرگر عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نکات پخت دلمه برگ مو

نکات تهیه دلمه برگ مو فوت و فن دلمه برگ مو دلمه برگ مو با سرکه و شکر نکات مهم در تهیه دلمه برگ مو چاشنی دلمه برگ مو دلمه برگ مو با رب انار دلمه برگ مو با ماست سبزی دلمه برگ مو شیرازی دلمه برگ مو بدون لپه دلمه برگ مو خوزستانی دلمه برگ مو رزا منتظمی

نکات دلمه برگ مو مجلسی با سرکه و شکر + ادویه و سس دلمه برگ مو + علت سیاه شدن و باز شدن دلمه برگ مو عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات دلمه برگ مو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه فصل بهار و تابستان است زیرا این غذا را در برگ های سبز و بزرگ درخت انگور می پیچند و بقچه می کنند. طعم ملس دلمه برگ مو یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است. برنج، لپه، گوشت، سبزی و برگ مو از اجزای اصلی این نوع دلمه هستند. در پخت این غذا از سبزی های معطری مانند مرزه، تره، گشنیز و شوید و ادویه هایی مانند زردچوبه، دارچین، پودر گل محمدی، فلفل قرمز و فلفل سیاه استفاده می شود. جالب است بدانید که دلمه یک کلمه ترکی ست و به معنای پر شده است.

مواد لازم برای دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از غذاهای خوشمزه خاورمیانه است که طرفداران بسیاری دارد. برای درست کردن دلمه برگ مو به پیاز، برنج، لپه، سبزی، گوشت چرخ کرده، شکر و سرکه، برگ مو و ادویه نیاز دارید.

سس دلمه برگ مو با سرکه و شکر

برای درست کردن یک چاشنی حرفه ای، به ۲۵ گرم کره، نصف لیوان سرکه که به جایش می توانید از آبغوره هم استفاده کنید، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شکر، نصف یک بسته عصاره گوشت و کمی نمک نیاز دارید. برای درست کردن این چاشنی یک قابلمه انتخاب کنید سپس شکر، سرکه یا آبغوره و نصف عصاره گوشت که در نصف لیوان آب حل شده را درون آن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار داده و کره را به این مخلوط بیافزایید. زمانی که این چاشنی به جوش افتاد، آن را بر روی دلمه ها بریزید. روش دیگر این است که کمی شکر را با سرکه حرارت دهید تا دانه های شکر حل شود سپس بر روی دلمه ها ریخته و اجازه دهید به طور کامل بپزند. چاشنی را باید در اواسط پخت اضافه کنید تا برگ ها سفت نشوند.

ادویه دلمه برگ مو

برای این غذای خوشمزه می توانید از هر ادویه ای که دوست داشتید استفاده کنید. پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، دارچین، پودر گل محمدی، زردچوبه و نمک ادویه های مناسبی برای استفاده در دلمه برگ مو هستند.

فوت کوزه گری دلمه برگ مو

به خاطر داشته باشید که مواد دلمه را باید در بخش پشتی برگ بریزید و بقچه کنید یعنی بخش براق و صاف برگ به سمت بیرون باشد و ظاهر دلمه را تشکیل دهد. بعد از آماده کردن، دلمه ها را در کف قابلمه نچینید، ابتدا چند برگ مو در کف قابلمه قرار دهید تا پوشش مناسبی ایجاد شود سپس دلمه ها را بر روی این برگ ها قرار داده و بچینید. با این روش دلمه ها هدر نمی روند و به کف قابلمه نمی چسبند. برنج دلمه نباید به طور کامل پخته شود، چند جوش برای پخت این برنج کافی ست و باید اصطلاحا دانه باشد زیرا بعد از قرار گرفتن در برگ مو به طور کامل پخته و مغزپخت می شود.

تزیین دلمه برگ مو

برای تزیین دلمه برگ مو می توانید از مقداری پیاز داغ و زرشک یا برش های لیمو استفاده کنید. همچنین می توانید این غذای خوشمزه را با چند برگ جعفری هم تزیین نمایید. روش دیگر استفاده از برگ موی تازه و سبز است که می توانید آن ها را در دور ظرف قرار دهید.

نکات تهیه دلمه برگ مو فوت و فن دلمه برگ مو دلمه برگ مو با سرکه و شکر نکات مهم در تهیه دلمه برگ مو چاشنی دلمه برگ مو دلمه برگ مو با رب انار دلمه برگ مو با ماست سبزی دلمه برگ مو شیرازی دلمه برگ مو بدون لپه دلمه برگ مو خوزستانی دلمه برگ مو رزا منتظمی

دلمه برگ مو با رب انار

بسیاری از افراد دلمه را با رب انار می پزند و از سرکه یا آبغوره استفاده نمی کنند. برای این منظور مقداری رب انار را به همراه شکر و کمی نمک ترکیب کنید و آن را بر روی دلمه ها ریخته و حدود ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا جذبشان شود.

علت سفت شدن دلمه برگ مو

برگ های جوان و ترد یکی از بخش های مهم در پخت دلمه است. اگر برگ ها پیر و ضخیم باشند نرم نمی شوند و دیگر یک برگ مو حرفه ای نخواهید داشت. بهتر است برای اندازه استاندارد برگ از کف دستتان کمک بگیرید و برگ هایی را انتخاب کنید که اندازه کف دست شما باشند. برگ های خیلی بزرگ ضخامت و سن بیشتری دارند پس آن ها را انتخاب نکنید. اگر برگ های دلمه ضخیم هستند، باید مدت زمان پخت دلمه ها را افزایش دهید. ریختن مقدار کمی آب بر روی دلمه ها یکی دیگر از دلایل سفت شدن آن هاست.

دلمه های ترد

ترد بودن دلمه یکی از نشانه های پخت صحیح و حرفه ای آن است. اگر شما هم دلمه ترد را دوست دارید در ادامه با الانت همراه باشید. بعد از آماده شدن دلمه ها آن ها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید. ظرف دلمه ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه درون مایکروویو یا فر بگذارید تا ترد تر شوند سپس خارج کرده و سرو کنید.

جوشاندن برگ مو

جوشاندن برگ مو به نرم شدن و جلوگیری از شکستن آن در هنگام پیچیدن دلمه کمک می کند. زمان جوشاندن برگ مو بسته به پیر یا جوان بودن برگ متغیر است. اگر برگ جوان و تازه است به ۲ تا ۳ دقیقه جوشیدن نیاز دارد تا نرم شود.

علت وا رفتن دلمه برگ مو

در اضافه کردن آب به دلمه ها دقت کنید زیرا می تواند تمام زحماتتان را به باد بدهد. آب باید به مقدار کم و پایین تر از سطح دلمه ها باشد. اگر آب را زیاد بریزید دلمه ها از هم می پاشند و ظاهر غذا خراب می شود. بهتر است برگ های کوچک درخت انگور را انتخاب نکنید زیرا در زمان بقچه کردن دلمه پاره شده و کار شما را خراب می کنند اما می توانید هر ۲ برگ کوچک را در کنار هم بگذارید و به عنوان یک برگ متوسط استفاده کنید.

سبزی دلمه برگ مو

برای دلمه می توانید از سبزی های متنوعی بسته به ذائقه و سلیقه خود استفاده کنید. دلمه های خانگی را اصولا به تنهایی با سبزی جعفری یا با ترکیب پیازچه و جعفری درست می کنند. اما برای درست کردن دلمه ی خوشمزه تر از ترکیب پیازچه خرد شده به همراه نعناع، ترخون، جعفری، شوید و مرزه استفاده کنید. توصیه می شود حتما از سبزی تازه استفاده کنید تا دلمه ها خوشمزه تر شوند. همچنین در هنگام خرد کردن سبزی، بخش ساقه را جدا کرده و فقط از برگ ها استفاده نمایید.

حرارت شعله گاز

یکی دیگر از نکات مهم در پخت دلمه برگ مو مقدار حرارت شعله گاز است. اگر حرارت شعله زیاد باشد آب درون قابلمه به سرعت تبخیر شده و دلمه ها می سوزد. اگر حرارت شعله کم باشد زمان پخت طولانی شده و غذا دیر حاضر می شود پس دلمه را با شعله متوسط گاز بپزید.

نکات تهیه دلمه برگ مو فوت و فن دلمه برگ مو دلمه برگ مو با سرکه و شکر نکات مهم در تهیه دلمه برگ مو چاشنی دلمه برگ مو دلمه برگ مو با رب انار دلمه برگ مو با ماست سبزی دلمه برگ مو شیرازی دلمه برگ مو بدون لپه دلمه برگ مو خوزستانی دلمه برگ مو رزا منتظمی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.