با اسفناج چی درست کنم + انواع غذا با اسفناج پخته و قارچ

با اسفناج چی درست کنم + انواع غذا با اسفناج پخته و قارچ

با اسفناج چی درست کنم با اسفناج چی درست کنم + انواع غذا با اسفناج و سیب زمینی موضوع یکی از مطالب سایت …

نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات پخت سمبوسه خمیر برای سمبوسه +‌ چیکار کنم نون سمبوسه خشک نشه عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب …

نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد

نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد

خوشمزه شدن شیر برنج نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد موضوع یکی از مطالب سایت …

تشخیص زعفران اصل

زعفران تقلبی تشخیص زعفران اصل با اب سرد تشخیص زعفران اصل با جوش شیرین تشخیص زعفران اصل از تقلبی نی نی سایت تشخیص زعفران اصل از تقلبی با کاغذ کروماتوگرافی آزمایش تشخیص زعفران اصل از تقلبی تشخیص زعفران اصل و تقلبی

آزمایش تشخیص زعفران اصل از تقلبی با کاغذ کروماتوگرافی + تشخیص زعفران تقلبی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره تشخیص زعفران صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره تشخیص زعفران اصل

نشانه های زعفران اصل

زعفران طعمی تلخ و عطری شیرین دارد. زعفران اصل دیر دم می کشد، پس اگر زعفران تان در چند دقیقه دم کشید و رنگ داد تقلبی ست. رشته های زعفران اصل در صورت ترکیب شدن با آب تغییر رنگ نمی دهند. رنگ زعفران اصل قرمز پررنگ و تند است و رشته هایش در بخش بالا پهن تر و در بخش پایین باریک تر هستند.

تشخیص زعفران اصل با اب سرد

برای تشخیص تقلبی یودن یا اصل بودن زعفران از آب سرد کمک بگیرید. درون یک لیوان را پر از آب سرد کنید سپس مقداری زعفران درون آب بریزید. زعفران آرام آرام و به شکل کند رنگ پس می دهد و دم می کشد پس اگر شاهد تغییر رنگ سریع آب بودید زعفران تان تقلبی و حاوی مواد شیمیایی ست. بعد از تغییر رنگ آب رشته های زعفران را خارج نموده و بررسی کنید. اگر رنگ رشته های زعفران تغییر کرده و سفید شده است یعنی تقلبی ست اما اگر تغییری در رنگ رشته های زعفران ایجاد نشده یعنی زعفران تان اصل است. رنگ زعفران اصل در آب، زرد متمایل به نازنجی ست اما زعفران های مصنوعی حاوی رنگ تندی هستند.

تشخیص زعفران با کاغذ

علاوه بر روش بالا شما می توانید با استفاده از کاغذ تقلبی یا اصل بودن زعفران تان را بررسی کنید. کمی از رشته های زعفران را روی کاغذ بریزید سپس کاغذ را بین دستانتان فشار دهید. کاغذ را باز کنید اگر زعفران به پودر تبدیل شده و از لکه های چربی روی کاغذ خبری نیست زعفران شما به احتمال زیاد اصل و سالم است.

تشخیص زعفران اصل با جوش شیرین

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص زعفران تقلبی استفاده از این روش است. مقداری جوش شیرین به آب بیافزایید سپس آن را به خوبی هم زده و ترکیب کنید. مقداری زعفران را به محلول آب و جوش شیرین اضافه کنید. اگر زعفران شما اصل باشد رنگ ترکیب زرد و اگر تقلبی باشد به رنگ قرمز کمرنگ در می آید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.