نکات خورش مرغ خوشمزه و مجلسی + سس و بهترین طعم دهنده

نکات خورش مرغ خوشمزه و مجلسی + سس و بهترین طعم دهنده

نکات مهم در پخت خورش مرغ یک مرغ خوشمزه و خوشرنگ و خوشبو + برای شوری خورشت مرغ + دارچین و گلاب در …

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات شیرینی نارگیلی بازاری با سفیده تخم مرغ + علت پف نکردن

نکات شیرینی نارگیلی بازاری با سفیده تخم مرغ + علت پف نکردن

نکات مهم شیرینی نارگیلی شیرینی نارگیلی بدون فر در ماهیتابه و توستر + رفع خشکی و علت پهن شدن و چسبیدن شیرینی نارگیلی …

نکات پخت ماهی

بهترین طعم دهنده ماهی مزه دار کردن ماهی با زعفران طعم دار کردن ماهی با رب انار فوت وفن پخت ماهی قزل آلا مزه دار کردن ماهی قزل الا ماهی را چند ساعت در مواد بخوابانیم فواید خواباندن ماهی در شیر مزه دار کردن ماهی قزل آلا قبل از سرخ کردن چطور ماهی خوشمزه درست کنم

فوت و فن و نکات پخت ماهی + مزه دار کردن ماهی با زعفران و رب انار عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات پخت ماهی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن پخت ماهی

ماهی یکی از گوشت های سفید و پرخاصیت است که با روش هایی مثل سرخ کردن، بخارپز کردن، کباب کردن و آبپز کردن پخته و سرو می شود. در ادامه نکات مهمی درباره پخت، یخ زدایی و مزه دار کردن گوشت ماهی گردآوری کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

انتخاب ماهی

برای پخت ماهی ایده آل و خوشمزه باید در خرید آن دقت کنید و از خرید ماهی کهنه خودداری کنید. روش شناسایی ماهی تازه بسیار آسان است کافی است تا با فشار انگشت بر روی گوشتش تازگی اش را تشخیص دهید. اگر با فشار انگشت بر روی آن گودی ایجاد نشد و سفت بود یعنی یک ماهی تازه روبرو شماست.

جدا کردن پولک

برای پاک کردن ماهی و جدا کردن پولک ها، ظرفی بزرگ و پر از آب آماده کنید سپس ماهی را درون آب قرار داده و پولک هایش را جدا نمایید. با این روش پولک ها پخش نمی شوند و شما به راحتی می توانید ماهی را تمیز کنید.

یخ‌ زدایی ماهی

ماهی منجمد شده را ابتدا درون یخچال قرار دهید تا به آهستگی یخ زدایی شود سپس از یخچال خارج کرده و پولک هایش را جدا کنید. بهتر است ماهی را با آب سرد بشویید.

بهترین طعم دهنده ماهی

سیر، پیاز، روغن، آب لیمو ترش و ریحان تازه بهترین طعم دهنده ها هستند و کافی ست تا گوشت ماهی را حدود ۲۰ دقیقه در این طعم دهنده ها قرار دهید تا حسابی خوشمزه و لذیذ شود.

فواید خواباندن ماهی در شیر

توصیه می شود ماهی منجمد و یخ زده را به مدت ۱ ساعت داخل شیر قرار دهید تا به این شکل یخ آن باز شود. با این روش طعم واقعی ماهی حفظ شده و بوی بد آن در زمان پخت برطرف می شود. با خواباندن ماهی در شیر طعم یخ زدگی آن برطرف شده و مثل یک گوشت تازه می شود.

کباب کردن ماهی

برای کباب کردن ماهی پوست آن را جدا نکنید و اجازه دهید با پوستش کباب شود تا چرب تر شده و طعم بهتری پیدا کند. همچنین با انجام این کار گوشت ماهی تکه نمی شود.

مزه دار کردن ماهی با زعفران

یکی از بهترین روش ها برای درست کردن یک ماهی خوشمزه، آغشته کردن آن در مرحله اول به آب لیمو و نمک به مدت ۲۰ دقیقه است. در مرحله ی بعدی ماهی را به آب یک پیاز، زردچوبه، فلفل سیاه و سیر رنده شده آغشته کرده و این مخلوط را بر روی گوشت ماهی بریزید. سپس زعفران غلیظی دم کرده و ۲ سمت ماهی را به آن آغشته کنید. حال ماهی شما آماده پخت است.

بهترین طعم دهنده ماهی مزه دار کردن ماهی با زعفران طعم دار کردن ماهی با رب انار فوت وفن پخت ماهی قزل آلا مزه دار کردن ماهی قزل الا ماهی را چند ساعت در مواد بخوابانیم فواید خواباندن ماهی در شیر مزه دار کردن ماهی قزل آلا قبل از سرخ کردن

نکات پخت ماهی در فر

در هنگام پخت ماهی با فر، در مواردی وسط گوشت خام می ماند اما سطح بالایی اش طلایی و پخته می شود. اگر با این شرایط روبرو شده اید اصلا نگران نباشید کافی ست تا روی ماهی را با کاغذ آلومینیومی پوشانده و چند دقیقه داخل فر بگذارید تا مغرپخت شود.

درست کردن ماهی خوشمزه

برای طعم دار کردن ماهی به سبک جنوبی ها کمی آرد سفید را به همراه فلفل سیاه، پودر سیر، نمک، ادویه کاری و پودر زردچوبه مخلوط کنید و ماهی را در این پودرها بخوابانید تا حسابی خوشمزه شود.

چاشنی ترش

اگر برای مزه دار کردن ماهی از چاشنی های ترش مثل آب لیمو ترش استفاده کرده اید نباید آن را بیشتر از یک ساعت در آن بخوابانید زیرا موجب نپز شدن گوشت ماهی شود.

اضافه کردن طعم دهنده ها به روغن

یکی از روش های جالب برای مزه دار کردن، اضافه کردن ورقه هایی از سیر، زنجبیل تازه و پیاز به روغنی ست که می خواهید ماهی را درونش سرخ کنید. به این شکل ماهی طعم این مواد را از طریق روغن دریافت می کنند.

نکات کوچک در پخت ماهی

بعد از داغ شدن روغن زمانی که ماهی ها را درون تابه قرار دادید کمی نمک به روغن اضافه کنید تا از پاشیده شدنش جلوگیری شود. همچنین بهتر است از ماهیتابه ای که جنس تفلون داشته باشد برای سرخ کردن ماهی ها استفاده کنید. توصیه می شود ماهی ها را با تعداد کم درون تابه سرخ کنید به خصوص در هنگام سرخ کردن ماهی سفید یا ماهی های منجمد شده که آب زیادی دارند و موجب آبپز شدن ماهی می شوند.

ماهی را چند ساعت در مواد بخوابانیم

بهترین زمان برای مزه دار کردن ماهی، نیم ساعت قبل از سرخ شدن یا پختن آن است. بهتر است ماهی را در هنگام طعم دار شدن در یخچال قرار دهید. گوشت ماهی سریعا طعم دار شده و نیازی نیست آن را مثل گوشت مرغ ساعت ها درون مواد بخوابانید.

نکات پخت ماهی آبپز

متلاشی شدن گوشت ماهی در هنگام پختن در آب یکی از مشکلاتی ست که با یک نکته کوچک برطرف می شود. کافی ست تا کمی سرکه درون آب جوش ریخته سپس ماهی را درون آن قرار دهید.

نکات رفع بوی بد دست بعد از پخت ماهی

اگر در هنگام شستشو و پختن ماهی، دستتان بو گرفت نگران نباشید کافی ست تا محلول آب و نمک درست کرده و دست هایتان را با آن بشویید تا بوی ماهی برطرف شود.

طعم دار کردن ماهی با رب انار

شمالی ها ماهی را به شکل ترش و با رب انار درست می کنند. برای این منظور پیازها را خلالی کرده و به همراه سیر و روغن زیتون مخلوط کنید. سپس آبلیمو، پودر زنجبیل، نمک و رب انار را اضافه و ماهی ها را در این مخلوط مزه دار کنید.

از هم پاشیده شدن ماهی

یکی از نکات مهم در حین سرخ کردن ماهی که باید به آن دقت کنید، زیر و رو نکردن ماهی ست. اگر ماهی را در حین سرخ شدن به شکل مرتب زیر و رو کنید، گوشتش از هم می پاشد و ظاهر بدی پیدا می کند. اجازه دهید یک سمت ماهی سرخ شود سپس آن را برگردانید.

بهترین طعم دهنده ماهی مزه دار کردن ماهی با زعفران طعم دار کردن ماهی با رب انار فوت وفن پخت ماهی قزل آلا مزه دار کردن ماهی قزل الا ماهی را چند ساعت در مواد بخوابانیم فواید خواباندن ماهی در شیر مزه دار کردن ماهی قزل آلا قبل از سرخ کردن

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.