مطالب پر بازدید
شیک ترین مدل مانتو بهاره با طرح های ساده و زیبا

شیک ترین مدل مانتو بهاره با طرح های ساده و زیبا

شیک ترین مدل مانتو بهاره شیک ترین مدل مانتو بهاره با طرح های ساده و زیبا موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

بهترین مدل مانتو اینستاگرام برای خانوم های شیک پسند

بهترین مدل مانتو اینستاگرام برای خانوم های شیک پسند

بهترین مدل مانتو اینستاگرام بهترین مدل مانتو اینستاگرام برای خانوم های شیک پسند موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

نکات مهم در تهیه مرغ شکم پر

نکات مهم در تهیه مرغ شکم پر در فر مرغ شکم پر با کشمش و گردو در فر راز و رمز خوشمزه شدن مرغ شکم پر نی نی سایت مواد داخل مرغ شکم پر مرغ شکم پر ساده سس مرغ شکم پر مرغ شکم پر ساده درجه حرارت فر برای مرغ شکم پر با مرغ شکم پر چی بخوریم مرغ شکم پر با الو

خوشمزه ترین مرغ شکم پر اهوازی و سبزی معطر + ادویه و مواد داخل مرغ شکم پر در فر با فویل + راز و رمز خوشمزه شدن مرغ شکم پر و علت خشک شدن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره مرغ شکم پر صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن مرغ شکم پر

مواد لازم برای مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از بهترین و مجلسی ترین غذاهایی ست که می توانید برای مهمانی هایتان درست کنید. این مرغ در هر منطقه ای با مواد مختلفی پخته و سرو می شود. برای درست کردن مرغ شکم پر به مرغ، پیاز، سیر، مغز گردو، رب گوجه فرنگی، سبزیجات معطر، رب انار، کشمش، آب لیمو ترش، زرشک، زعفران دم کرده و ادویه های دیگر نیاز دارید.

برای مزه دار شدن مرغ شکم پر

طعم دار کردن مرغ یکی از مهم ترین بخش ها در پخت این غذاست. با مزه دار کردن گوشت مرغ بوی زهمش برطرف شده و طعم بسیار خوبی می گیرد. برای این منظور مرغ را درون کاسه ای قرار دهید. مقداری زعفران دم کرده را با فلفل، آب لیمو ترش، نمک، دارچین و روغن مایع ترکیب کنید سپس تمام بخش های رویی و داخلی مرغ را به این مایه آغشته نمایید. ۲ حبه سیر را پوست گرفته و به همراه ۱ عدد پیاز به شکل خلالی برش دهید سپس روی پوست مرغ و شکمش بریزید. روی کاسه را سلفون کشیده یا یک پلاستیک فریزر قرار داده و دورش کش بیاندازید. مرغ را ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون یخچال نگهداری کنید تا به خوبی مزه دار شود. بعد از سپری شدن این زمان مرغ را بیرون آورده و سیر و پیازهای درونش را خارج کنید. می توانید از این سیر و پیازها برای درست کردن سس مرغ استفاده نمایید.

مواد داخل مرغ شکم پر

مواد درون شکم مرغ را می توانید بنا بر سلیقه و ذائقه تان انتخاب کنید. برای مواد داخل مرغ شکم پر می توانید از زرشک، کشمش و گردو، سبزیجات معطر، رب انار، پیاز سرخ شده، آلو جنگلی و آلو بخارا و …استفاده کنید.

سبزی معطر برای مرغ شکم پر

برای مرغ شکم پر از سبزیجات معطری مثل جعفری، ترخان، نعناع، گشنیز، پونه و شنبلیله استفاده می شود. ابتدا سبزی ها را شسته و اجازه دهید خشک شوند سپس به شکل ساطوری برش داده و درون تابه ای بریزید. سبزی ها را تفت بدهید تا آب شان کشیده شود سپس با کمی روغن سرخ کنید. سبزی سرخ شده را به بقیه مواد اضافه کرده و درون شکم مرغ بریزید تا غذای شما را خوش طعم و خوش عطر کند.

با مرغ شکم پر چی بخوریم

مرغ شکم پر را می توانید به همراه پلو ساده، زرشک پلو، سیب زمینی تنوری، سیر ترشی، سبزی خوردن، سبزیجات آب پز شده، گوجه گیلاسی، نارنج و لیمو ترش قاچ خورده، خیارشور، ماست، ماست و خیار، سالاد شیرازی، سالاد فصل و … مصرف کنید.

مرغ شکم پر در قابلمه

علاوه بر فر، شما می توانید به راحتی این غذا را درون قابلمه هم درست کنید. برای این منظور ابتدا مرغ را مزه دار کنید و چند ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از انجام این مرحله به سراغ مواد درونی مرغ بروید. مقداری پیاز را سرخ کرده و به آن ادویه بزنید سپس مقداری کشمش، زرشک و گردو به آن افزوده و تفت دهید. در پایان رب انار را هم بیافزایید تا مواد میانی تان تکمیل و آماده شود. مرغ مزه دار شده را درون تابه ای با روغن داغ از همه سمت ها سرخ کنید و کنار بگذارید. پیازی را رنده کرده و به همراه ۱ قاشق رب گوجه و ۱ قاشق رب انار و ادویه های لازم درون تابه ای بریزید و تفت بدهید. مواد میانی آماده شده را درون مرغ سرخ شده بریزید و شکم مرغ را با نخ و سوزن بدوزید. مرغ را درون قابلمه ای قرار داده و سسی که آماده کرده بودید بر رویش بریزید سپس مقداری زعفران دم کرده هم به قابلمه بیافزایید. قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار داده و اجازه دهید مرغ آرام و آرام پخته شود.

ادویه مرغ شکم پر

برای درست کردن مرغ شکم پر از ادویه های بسیاری استفاده می شود که از میان آن ها می توان به ادویه کاری، پودر زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، زعفران دم کرده، دارچین، پودر سیر، پودر پاپریکا و … اشاره کرد.

مرغ شکم پر اهوازی با برنج و آلو

ابتدا مرغ کوچکی را به طور کامل بشویید. داخل شکم و پوست مرغ را با ترکیب نمک، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و …  ماساژ دهید. ۱ عدد پیاز کوچک را ریز کنید سپس با ۱/۲ پیمانه برنجی که چند ساعت خیسانده شده و آبکش شده، زعفران دم کرده، ادویه، ۱ لیمو عمانی که هسته هایش خارج شده باشد و ۱/۳ پیمانه کشمش خیس خورده ترکیب کنید. این ترکیب را درون شکم مرغ بریزید و با استفاده از نخ و سوزن شکمش را بدوزید. چاقو را بر روی سینه مرغ قرار داده و به سمت داخل برش دهید تا آبش در حین پخت وارد شکم مرغ شود و برنج ها پخته شوند. همه اطراف مرغ آماده شده را درون قابلمه ای سرخ کنید سپس مرغ را کنار بگذارید. ۲ عدد پیاز را خلالی کرده سپس به همراه مقداری ادویه درون روغن سرخ کنید، ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه بدهید. در مرحله بعد ۱ پیمانه لپه خیس خورده را اضافه کرده و کمی تفت بدهید. مرغ سرخ شده را درون سس قرار داده و ۲ عدد لیمو عمانی سوراخ شده و ۱ پیمانه آلو سیاه یا زرد هم به سس تان اضافه کنید. حال زمان اضافه کردن آب به قابلمه است. دقت داشته باشید که ارتفاع آب باید تا روی مرغ باشد. شعله زیر قابلمه را زیاد کنید تا سس شروع به غل زدن کند سپس شعله را کم تر کنید و اجازه دهید مرغ به مدت ۲ ساعت درون سس پخته و حاضر شود.

علت خشک شدن مرغ شکم پر

قرار گرفتن فویل بر روی مرغ موجب خشک شدن آن می شود به همین خاطر توصیه می شود پس از گذشت ۱ ساعت فویل را از روی مرغ بردارید و هر چند دقیقه یکبار مقداری سس بر روی مرغ بریزید. انجام این کار کمی مشکل است پس برای جلوگیری از خشک شدن مرغ، پوستش را جدا نکنید زیرا بسیار چرب است و طعم مرغ تان را لذیذتر کرده و از خشک شدن آن هم پیشگیری می کند.

نکات مهم در تهیه مرغ شکم پر در فر مرغ شکم پر با کشمش و گردو در فر راز و رمز خوشمزه شدن مرغ شکم پر نی نی سایت مواد داخل مرغ شکم پر مرغ شکم پر ساده سس مرغ شکم پر مرغ شکم پر ساده درجه حرارت فر برای مرغ شکم پر با مرغ شکم پر چی بخوریم مرغ شکم پر با الو

مرغ شکم پر در فر با فویل

برای این روش هم اجازه دهید مرغ حدود ۱ روز با مواد مورد نیاز مزه دار شود. درون شکم مرغ را با هر موادی که دوست داشتید پر کنید سپس شکم را با استفاده از نخ و سوزن بدوزید یا با چند خلال دندان فیکس کنید. ظرفی مناسب برای قرار دادن داخل فر انتخاب کنید سپس کفش را با پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده پوشش دهید. ۱ لیوان آب درون ظرف ریخته و مرغ را درونش بگذارید. روی ظرف را با فویل آلومینیومی پوشش دهید. با استفاده از نوک چاقو چند سوراخ کوچک بر روی فویل ایجاد نمایید سپس ظرف را درون طبقه وسط فر ۲۰۰ درجه قرار دهید. مرغ برای مغزپخت شدن به ۲ تا ۲/۵ ساعت زمان نیاز دارد. بعد از سپری شدن این زمان مرغ را چک کرده و اگر پخته شده بود با ترکیب زعفران و کره رومالش کنید سپس بدون فویل درون فر قرار دهید. گریل فر را روشن کنید و اجازه دهید سطح مرغ برشته شود.

سس مرغ شکم پر

برای درست کردن سس می توانید ۱/۲ لیوان آب نارنج را با ۱/۲ لیوان آب ترکیب کرده و مقداری نمک و فلفل هم به آن بیافزایید. درون تابه ای روغن ریخته و ۱ قاشق رب گوجه اضافه کنید. کمی رب را سرخ کنید سپس ترکیب آب نارنج را درون تابه ریخته و اجازه دهید کمی غلیظ شود. سس خوشمزه شما حاضر است. می توانید این سس را در کنار مرغ شکم پر سرو کنید.

راز و رمز خوشمزه شدن مرغ شکم پر

برای خوشمزه تر شدن مرغ شکم پر، اجازه دهید تا با پوست مرغ پخته شود. می توانید در حین پخت مرغ را ۲ بار از فر خارج کرده و با ترکیب کره و زغفران رومال نمایید تا طعم بهتری پیدا کند. سیر و گردو استفاده شده در مرغ را حتما بکوبید و له کنید تا عطرشان به طور کامل خارج شود. ران های مرغ را با استفاده از یک نخ به شکل محکم ببندید تا در حین پخت وا نروند و ظاهر غذای شما را خراب نکنند. اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری رب آلوچه به مواد مرینیت مرغ، طعم آن را ترش و خوشمزه می کند. می توانید مقداری هویج و سیب زمینی را در کف ظرفتان بچینید سپس مرغ را بر روی این مواد قرار دهید. در گیلان کمی شکر را درون آب جوش حل کرده و به سس مرغ اضافه می کنند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.