مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده …

نکات کوکو سیب زمینی خام

برای وا نرفتن و راز خوشمزگی کوکو سیب زمینی جدید چرا کوکو سیب زمینی پخته وا میره برای سفت شدن کوکو سیب زمینی چه باید کرد مواد لازم برای انواع کوکو سیب زمینی خام و پخته سبزی معطر و ارد نخودچی برای کوکو سیب زمینی در فر ادویه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا بکینگ پودر و ماست در کوکو سیب زمینی

فوت کوزه گری و خوشرنگ شدن کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده و سوسیس + کالری و جلوگیری از جذب روغن کوکو سیب زمینی و علت سوختن و چسبندگی کوکو سیب زمینی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کوکو سیب زمینی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کوکو سیب زمینی

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از کوکو های محبوب ایرانی ست که هم با سیب زمینی خام و هم با سیب زمینی آب پز شده درست می شود. کوکو سیب زمینی شباهت زیادی به یکی از غذاهای اسپانیایی به نام تورتیا اسپانیولا دارد. برای درست کردن این کوکو خوشمزه به سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، ادویه و نمک نیاز دارید.

انواع کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی انواع متنوعی دارد که از میان آن ها می توان به کوکو سیب زمینی پخته، کوکو سیب زمینی خام، کوکو سیب زمینی لقمه ای، کوکو سیب زمینی لوله ای، کوکو سیب زمینی شکم پر و …  اشاره کرد.

کالری کوکو سیب زمینی

کالری کوکو سیب زمینی به نوع طبخ و پخت آن بستگی دارد اما به طور کلی در هر ۱۰۰ گرم کوکو، ۲۰۰ کالری وجود دارد.

کوکو سیب زمینی خام

برای این نوع کوکو از سیب زمینی خام استفاده می شود. برای این منظور سیب زمینی را پوست بگیرید و بشویید سپس با رنده درشت برش دهید. سیب زمینی رنده شده را فشار دهید و آبش را بگیرید. سیب زمینی شما آماده ترکیب شدن با بقیه مواد کوکو ست.

کوکو سیب زمینی پخته

برای این نوع کوکو از سیب زمینی پخته و آب پز شده استفاده می شود. برای این منظور سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه قرار دهید سپس چند لیوان آب به آن ها بیافزایید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا به طور کامل پخته شوند. زمانی که سیب زمینی ها آب پز شدند آن ها را خارج کرده و پوست بگیرید. سیب زمینی ها را با رنده درشت برش دهید یا با گوشت کوب له نمایید تا آماده ترکیب با بقیه مواد کوکو شوند.

علت چسبندگی کوکو سیب زمینی

چسبنده بودن کوکو سیب زمینی دلایل زیادی دارد که از میان آن ها میتوان به آب دار بودن مایه کوکو، استفاده از تابه های نامناسب، داغ نبودن روغن درون تابه و … اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از سیب زمینی آبپزی که هنوز سرد نشده باشد هم یکی از دلایل چسبیدن کوکو سیب زمینی ست.

سبزی معطر برای کوکو سیب زمینی

اگر کوکو سیب زمینی را با سبزی های معطر درست کنید طعمش بهتر می شود. توصیه می شود برای پخت کوکو سیب زمینی از سبزی های معطر و خشک مثل ترخون، نعناع، مرزه و ریحان استفاده نمایید.

کوکو سیب زمینی در فر

برای پخت کوکو سیب زمینی در فر از یک قالب مناسب استفاده کنید. قالب را با کمی روغن چرب نمایید و مایه کوکو را به قالب انتقال دهید. روی قالب را با فویل آلومینیومی پوشش دهید تا به طور کامل مغزپخت شود. قالب را درون طبقه وسط فر ۱۸۰ درجه که از ۱۵ دقیقه قبل روشن کرده اید بگذارید. بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کوکو شما حاضر است.

جلوگیری از جذب روغن کوکو سیب زمینی

می توانید کف بشقابی را با دستمال کاغذی پوشش دهید سپس کوکو ها را پس از خارج کردن از روغن روی دستمال بچینید تا روغنش جذب دستمال شود و کوکو هایتان بیش از حد روغنی و چرب نشوند. استفاده از سیب زمینی آب پز شده که به خوبی هم سرد شده باشد یکی دیگر از راه های جلوگیری از جذب روغن است.

ادویه کوکو سیب زمینی

برای کوکو سیب زمینی از ادویه های بسیاری استفاده می شود که از میان آن ها می توان به فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، ادویه کاری، پودر سیر، پودر پیاز، پودر آویشن، پودر دارچین و … اشاره کرد.

کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

اگر می خواهید کوکوهایتان خوشمزه تر شود و با افزایش کالری هم مشکلی ندارید پنیر پیتزا را امتحان کنید. اگر کوکو را درون فر درست می کنید، پنیر پیتزا را روی مایه کوکو ها بپاشید تا ظاهری شبیه پیتزا پیدا کند. روش دیگر این است که مقداری مایه کوکو در قالب بریزید سپس رویش پنیر پیتزا و دوباره مایه کوکو. با این روش پنیر پیتزا درون کوکو قرار گرفته و فرمی جذاب پیدا می کند.

برای وا نرفتن و راز خوشمزگی کوکو سیب زمینی جدید چرا کوکو سیب زمینی پخته وا میره برای سفت شدن کوکو سیب زمینی چه باید کرد مواد لازم برای انواع کوکو سیب زمینی خام و پخته سبزی معطر و ارد نخودچی برای کوکو سیب زمینی در فر ادویه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا بکینگ پودر و ماست در کوکو سیب زمینی

با کوکو سیب زمینی چی بخوریم

خیارشور، گوجه و پیاز حلقه شده یکی از مخلفات کنار کوکو سیب زمینی هستند. علاوه بر موارد ذکر شده می توانید از سبزی خوردن، ماست، ماست و خیار، زیتون پرورده، سیب زمینی سرخ شده، خیار خرد شده، زیتون، کلم خرد شده، انواع ترشی ها و … استفاده کنید.

بکینگ پودر در کوکو سیب زمینی

بکینگ پودر در مواد اصلی کوکو سیب زمینی نیست اما شما می توانید به سلیقه خودتان آن را اضافه کنید. بکینگ پودر موجب پفکی شدن کوکو سیب زمینی می شود.

کوکو سیب زمینی با سوسیس

اضافه کردن سوسیس به مواد کوکو یکی از ایده های جالب و خوشمزه ای ست که می توانید حداقل ۱ بار آن را امتحان کنید. ۳ عدد سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل خام رنده کنید. ۳ عدد سوسیس گوشت یا مرغ را چرخ کرده یا رنده نمایید سپس به سیب زمینی بیافزایید. ۱ عدد پیاز رنده شده، ۱ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق مربا خوری زردچوبه و مقداری نمک و فلفل را به ترکیب سیب زمینی بیافزایید. می توانید مقداری ۲ قاشق غذا خوری پودر نان خشک یا مقداری آرد سوخاری هم به مایه این کوکو بیافزایید. مایه کوکو را ورز داده و درون یخچال استراحت دهید سپس درون روغن داغ سرخ کنید و لذت ببرید.

کوکو سیب زمینی با پیازچه

پیازچه یکی از بهترین سبزیجاتی ست که می توانید برای خوش طعم شدن کوکو سیب زمینی به آن اضافه کنید. برای درست کردن این کوکو به ۴ عدد سیب زمینی، ۳ ساقه سبز پیازچه، ۱ عدد تخم مرغ و مقداری ادویه نیاز دارید.

خوشرنگ شدن کوکو سیب زمینی

اگر دوست دارید کوکو سیب زمینی تان زرد و خوشرنگ شود، از زردچوبه استفاده کنید. همچنین سرخ کردن اصولی کوکوها موجب طلایی رنگ شدن و خوشرنگ تر شدن آن ها می شود.

کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

برای درست کردن این نوع کوکو ابتدا ۴ عدد سیب زمینی را آب پز کرده و پوست بگیرید سپس رنده نمایید. ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را با ۱ عدد پیاز رنده شده که آبش را گرفته اید، مقداری ادویه، ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری و ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ ترکیب کنید و نیم ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از سپری شدن این زمان می توانید کوکو را درون روغن داغ سرخ کنید.

فرق کوکو با کتلت و شامی

تخم مرغ ماده اصلی انواع کوکو ها است، در کوکو ها سبزیجات خرد شده را به همراه تخم مرغ، ادویه و پیاز ترکیب کرده سپس سرخ می کنند. کتلت به کوکو شبیه است اما گوشت چرخ کرده هم دارد. شامی به کتلت شباهت دارد اما گوشتش را ابتدا پخته سپس چرخ می کنند. شامی در بیشتر موارد از ترکیب گوشت به همراه برنج یا حبوباتی مثل لپه، عدس، نخود و … درست می شود.

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

یکی از مهم ترین دلایل وا رفتن کوکو، کم بودن مقدار تخم مرغ نسبت به بقیه مواد کوکو است.

کوکو سیب زمینی شکم پر

یکی از بهترین کوکوهایی که می توانید درست کنید کوکو شکم پر است. مراحل درست کردن این نوع کوکو آسان است ابتدا باید موادی را برای وسط کوکو آماده کنید. می توانید مقداری پیاز را با گوشت چرخ کرده، رب گوجه و ادویه های لازم تفت دهید و سرخ کنید سپس کنار بگذارید. برای کوکو، سیب زمینی ها را آب پز کرده و مثل کوکو معمولی با تخم مرغ، سبزی های معطر و ادویه ترکیب و آماده کنید. کاسه ای آب کنار دست تان بگذارید. دست تان را درون آب زده و از مواد کوکو بردارید و در کف دست تان فرم دهید. با قاشق از مایه میانی برداشته و بر روی کوکو بریزید سپس رویش را مجدد با مایه سیب زمینی بپوشانید. اطراف سیب زمینی را صاف و یکدست کرده سپس درون روغن داغ سرخ کنید.

سیر در کوکو سیب زمینی

استفاده از سیر یا پودر سیر سلیقه ای ست و به ذائقه شما بستگی دارد. استفاده از سیر طعم کوکو را خوشمزه تر می کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.