نکات دلمه کلم با رب انار + راز خوشمزگی و سس دلمه کلم

نکات دلمه کلم با رب انار + راز خوشمزگی و سس دلمه کلم

نکات دلمه کلم چاشنی دلمه کلم + خوشمزه ترین دلمه کلم + علت سفت شدن دلمه کلم موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات خمیر پیتزا و بهترین آرد + چکار کنیم خمیر پیتزا پف کنه

نکات خمیر پیتزا و بهترین آرد + چکار کنیم خمیر پیتزا پف کنه

نکات مهم خمیر پیتزا نشانه های خراب شدن خمیر پیتزا + علت ترد شدن خمیر پیتزا + علت چسبندگی خمیر پیتزا موضوع یکی …

نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج

نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج

نکات ته دیگ نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نکات کباب تابه ای برای مهمان

کباب تابه ای مرغ سس کباب تابه ای فوت کوزه گری کباب تابه ای سماق و جعفری در کباب تابه ای ادویه برای کباب تابه ای کباب تابه ای در فر سویا در کباب تابه ای مخلفات کنار کباب تابه ای برای نرم و ترد شدن کباب تابه ای کباب تابه ای ترکیه علت وا رفتن کباب تابه ای

علت سفت شدن و جمع شدن کباب تابه ای + بهترین گوشت برای کباب تابه ای + کالری و راز خوشمزه شدن کباب تابه ای موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کباب تابه ای صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کباب تابه ای

مواد لازم برای کباب تابه ای

زمانی که حوصله کباب درست کردن در بیرون از خانه را ندارید، کباب تابه ای بهترین گزینه برای شماست. کباب تابه ای که با نام کباب دیگی هم شناخته می شود نوعی کباب خانگی ست که از ترکیب پیاز و گوشت درست می شود. برای درست کردن این کباب خوشمزه به گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، سیب زمینی، آبلیمو، پیاز، رب گوجه فرنگی و ادویه نیاز دارید.

نسبت پیاز به گوشت در کباب تابه ای

رعایت نسبت پیاز و گوشت در این کباب مهم است. به ازای هر ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده از ۱ پیاز درشت استفاده نمایید.

کالری کباب تابه ای

کالری کباب تابه ای به گوشت و روغن استفاده شده در آن بستگی دارد. به طور کلی هر ۱۰۰ گرم کباب تابه ای حدود ۱۸۰ کالری دارد. اگر کباب تابه ای را بدون روغن درست کرده اید این کالری کاهش پیدا می کند.

راز خوشمزه شدن کباب تابه ای

می توانید بعد از ورز دادن مایه کباب کمی پودر دارچین هم اضافه کنید تا طعم غذای تان بهتر شود. برای خوشمزه تر شدن کباب تابه ای آن را سر حوصله و با حرارت ملایم بپزید تا گوشت آب انداخته و آرام آرام مغزپخت شود. در مصرف زردچوبه زیاده روی نکنید زیرا طعم اصلی غذا را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از راز های خوشمزه شدن کباب تابه ای استفاده از فلفل سبز است. می توانید فلفل سبز را لا به لای کباب تابه ای قرار دهید تا عطر و طعم آن را به خود بگیرد.

علت جمع شدن کباب تابه ای

اگر کباب تابه ای شما جمع شده، احتمالا چربی گوشت استفاده شده زیاد از حد بوده و به همین خاطر این مشکل به وجود آمده است. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل استفاده از گوشت گوسفندی رخ می دهد زیرا چرب تر از گوشت گوساله است. برای پخت کباب تابه ای از ۷۰ درصد گوشت قرمز و ۳۰ درصد چربی استفاده نمایید.

ادویه برای کباب تابه ای

ادویه ها نقش بسیار مهمی در طعم غذا دارند. برای کباب تابه ای می توانید از ترکیب ادویه های فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر پیاز، خردل، جوز هندی، میخک، زردچوبه، پودر لیمو‌، سبزی های معطر و … استفاده کنید.

کباب تابه ای در فر

علاوه بر تابه شما می توانید این غذا را با فر هم درست کنید. پس از آماده کردن مایه کباب سینی فر را خارج کرده و به طور کامل چرب کنید. فر را بر روی ۲۵۰ درجه قرار دهید تا درونش گرم شود. مایه کباب را به شکل یکدست بر روی سینی فر پخش کنید. گوجه را هم خرد کرده و بر روی مایه کباب قرار دهید. روی سینی را با فویل آلومینیومی پوشش داده و درون فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. این کباب برای پخته شدن به ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. می توانید کباب را در ۱۰ دقیقه آخر پخت خارج کرده و رویش را با کره و زعفران دم کرده رومال کنید سپس دوباره درون فر قرار دهید.

علت سفت شدن کباب تابه ای

برای آب دار شدن کباب تابه ای یک نکته بسیار مهم وجود دارد. شما باید اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم پخته و سرخ شود تا از خشک شدنش جلوگیری شود. اگر مایه کباب تابه ای را بر روی حرارت بالا قرار دهید آب گوشت از بین رفته و در نهایت یک کباب سفت و بدون کیفیت خواهید داشت. اضافه کردن نمک زیاد به کباب هم موجب سفت شدن آن می شود. سرخ کردن کباب تابه ای در روغن جامد و باریک نکردن آن از دلایل دیگر سفتی این کباب پس از پخت است. اگر در حین پخت متوجه خشکی و بدون آب بودن کباب ها شدید، کمی آب گرم به تابه اضافه کنید.

سویا در کباب تابه ای

اگر دوست دارید یک کباب تابه ای گیاهی درست کنید از سویا کمک بگیرید. برای این منظور به ۲ عدد پیاز، ۲ پیمانه سر پر سویای ریز، ۳ عدد گوجه فرنگی و مقداری ادویه نیاز دارید.

سس گوجه برای کباب تابه ای

برای کباب تابه ای می توانید به سلیقه و ذائقه خودتان سس درست کنید. گیلانی ها برای سس کباب تابه ای، ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری رب انار ترکیب کرده سپس کمی گلپر و گردو پودر شده هم اضافه می کنند تا سس ترش و ملسی داشته باشند. سس را هم زده و بر روی کباب تابه ای بریزید تا با آن پخته و حاضر شود. علاوه بر سس گیلانی سس دیگری هم وجود دارد که مورد علاقه مردم ترکیه است. برای درست کردن این سس ۲ قاشق غذاخوری کره را درون تابه ای بریزید و اجازه دهید آب شود سپس ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم به آن بیافزایید. رب را سرخ کنید تا طعم خامی اش برطرف شود. ۴ عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست گرفته و رنده کنید سپس با ۱/۲ لیوان آب گوشت به تابه اضافه نمایید. حرارت زیر تابه را ملایم کرده و اجازه دهید سس بافتی غلیظ و یکدست پیدا کند. زمانی که سس غلیظ شد کباب های آماده شده را درون سس بچینید و پس از مدت کوتاهی سرو کنید.

کباب تابه ای مرغ سس کباب تابه ای فوت کوزه گری کباب تابه ای سماق و جعفری در کباب تابه ای ادویه برای کباب تابه ای کباب تابه ای در فر سویا در کباب تابه ای مخلفات کنار کباب تابه ای برای نرم و ترد شدن کباب تابه ای کباب تابه ای ترکیه علت وا رفتن کباب تابه ای

مخلفات کنار کباب تابه ای

کباب تابه ای را می توانید به همراه گوجه سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده، فلفل دلمه ای سرخ شده، برنج، نان و سس گوجه فرنگی سرو کنید. در کنار این غذا از سبزی خوردن، زیتون پرورده، ماست، سیر ترشی، پیاز قاچ شده، ترشی بادمجان، ترشی لیته، ترشی گل کلم، ماست و خیار، سالاد شیرازی، سالاد فصل و … استفاده می شود.

برای نرم و ترد شدن کباب تابه ای

زمانی که پیاز را رنده کردید آبش را بگیرید و در کاسه ای به شکل جداگانه بریزید. هنگامی که می خواستید مایه کباب را ورز بدهید دست تان را درون آب پیاز زده سپس ورز دادن را انجام بدهید. با این روش موادتون نرم شده و کباب تابه ای ترد تری خواهید داشت. پخت طولانی با حرارت کم یکی دیگر از راه های نرم شدن کباب تابه ای ست.

سماق در کباب تابه ای ترکیه

سماق مصلح گوشت کباب است به همین دلیل توصیه می شود همه کباب ها حتی کباب تابه ای را پس از آماده شدن با سماق میل کنید. در ترکیه سماق یکی از ادویه هایی ست که برای پخت این کباب استفاده شده و به مایه گوشت اضافه می شود. برای درست کردن کباب تابه ای ترکیه ای به گوشت چرخ کرده، سیر و پیاز، فلفل دلمه ای، فلفل سبز، گشنیز، سماق، زنجبیل،‌ فلفل قرمز، زیره سبز و نمک نیاز دارید.

بهترین گوشت برای کباب تابه ای

گوشت گوسفندی طعم بهتری به این غذا می دهد اما به دلیل چربی بالا موجب جمع شدن کباب می شود پس بهتر است برای این غذا از ترکیب گوشت سردست گوسفندی و گوشت مغز ران گوساله استفاده نمایید تا هم طعم خوبی داشته باشد و هم چربی اش متعادل شود.

علت وا رفتن کباب تابه ای

نگرفتن آب پیاز یکی از مهم ترین دلایل وا رفتن کباب تابه ای ست پس بعد از رنده کردن پیاز آبش را به طور کامل بگیرید. ورز دهی نادرست مایه کباب یکی دیگر از دلایل وا رفتن این غذاست، شما باید مایه کباب را به خوبی ورز بدهید تا منسجم شده و در حین پخت وا نرود.

کباب تابه ای مرغ

علاوه بر کباب تابه ای با گوشت قرمز، می توانید از مرغ هم استفاده کنید. برای کباب تابه ای مرغ، گوشت مرغ چرخ کرده را با پیاز رنده شده، سیر له شده، فلفل دلمه ای رنده شده، ادویه های مورد نیاز، زعفران دم کرده و … مخلوط کنید و به طور کامل ورز بدهید. مایه کباب را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا منسجم تر شود سپس درون تابه ای به همراه روغن مایع سرخ کرده و میل نمایید.

جعفری در کباب تابه ای

با اضافه کردن جعفری به مایه کباب عطر و بوی بهتری پیدا کرده و خوش طعم تر می شود پس اگر دوست دارید این سبزی را به مایه گوشتی بیافزایید. برای ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده از ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده استفاده کنید. مقدار جعفری را بنا بر سلیقه تان می توانید افزایش داده و بیشتر کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.