مطالب پر بازدید
شیک ترین مدل مانتو زنانه با طرح های مزون دوز اینستاگرامی

شیک ترین مدل مانتو زنانه با طرح های مزون دوز اینستاگرامی

شیک ترین مدل مانتو زنانه شیک ترین مدل مانتو زنانه با طرح های مزون دوز اینستاگرامی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص

مدل لباس های مجلسی مدل لباس های مجلسی زنانه و دخترانه با طرح های ژورنالی و خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات مرغ پرتقالی

علت تلخ شدن مرغ پرتقالی طرز تهیه مرغ پرتقالی شقایق دهقان طرز تهیه مرغ پرتقالی نی نی سایت طرز تهیه مرغ پرتقالی با رب گوجه مرغ پرتقالی به خانه برمیگردیم طرز تهیه مرغ با آب پرتقال سن ایچ طرز تهیه مرغ پرتقالی با زنجبیل

نکات مرغ پرتقالی خوشمزه با رب انار + علت تلخ شدن مرغ پرتقالی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره مرغ پرتقالی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره مرغ پرتقالی

مواد لازم برای مرغ پرتقالی

یکی از روش های طبخ مرغ، پخت آن به همراه آب پرتقال تازه است که طعمی ملس و ترش به این غذا می دهد. مواد لازم برای پخت مرغ پرتقالی شامل پیاز، آب پرتقال، ران یا سینه مرغ، کره، پوست لیمو ترش و پوست پرتقال رنده شده، ادویه و زعفران دم کرده می شود.

مرغ پرتقالی برای دو نفر

آب ۳ عدد پرتقال را بگیرید تا ۱ لیوان آب پرتقال طبیعی به دست بیاید. ۱ عدد پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و درون تابه ای بریزید. ۲۵ گرم کره به تابه بیافزایید و آن را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. اجازه دهید پیاز کمی سرخ شود، سپس نصف قاشق چای خوری زردچوبه افزوده و ۲ تا ۳ تکه مرغ درون تابه بچینید. اجازه دهید مرغ ها آب بیاندازند و هر دو طرف شان سرخ شود. در پایان ۱ لیوان آب پرتقال را به همراه نمک و فلفل سیاه به مرغ اضافه کنید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ درون آب پرتقال پخته شود. بعد از پخته شدن تکه های مرغ و غلیظ شدن سس می توانید ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده هم اضافه کنید. بعد از ۱۰ دقیقه غذای شما حاضر است و می توانید تکه های مرغ را درون ظرف مورد نظر با برنج زعفرانی سرو کنید.

ترش یا شیرین شدن مرغ پرتقالی

به دلیل استفاده از آب پرتقال، ممکن است مرغ شما بیش از اندازه ترش یا شیرین شود. اگر طعم خورشت شما ترش است، می توانید در پایان پخت کمی شکر به خورش پرتقالی اضافه کنید. اگر خورش شما شیرین است می توانید در پایان پخت کمی آب لیمو ترش تازه بیافزایید.

علت تلخ شدن مرغ پرتقالی

بسیاری از افراد برای پخت مرغ پرتقالی از رنده پوست لیمو و پرتقال استفاده می کنند اما بی دقتی در هنگام رنده کردن می تواند موجب تلخ شدن طعم مرغ شما شود. شما باید فقط بخش رنگی پوست لیمو و پرتقال را رنده کنید. رنده شدن پوسته سفید رنگ دور میوه موجب تلخ شدن مزه خورش می شود. انتخاب نوع پرتقال یکی دیگر از نکات مهمی ست که در طعم خورش شما موثر است. استفاده از آب پرتقال های صنعتی می تواند طعم مرغ شما را تلخ کند.

ادویه مرغ پرتقالی

فلفل سیاه، زعفران، زردچوبه و نمک از ادویه های اصلی مرغ پرتقالی هستند اما شما می توانید بنا بر سلیقه تان از ادویه های دیگر هم استفاده کنید.

مرغ پرتقالی با رب انار

۳ تکه ران مرغ را درون آب ریخته و اجازه دهید ۱۰ دقیقه پخته شوند سپس آب مرغ را دور بریزید. ۱ عدد پیاز را به شکل درشت و خلالی برش داده سپس به همراه تکه های مرغ، روغن، مقداری زردچوبه و نمک درون تابه ای بریزید. مرغ ها را با شعله ملایم تفت داده و سرخ کنید. ۱ لیوان آب را با ۱ لیوان آب پرتقال طبیعی به مرغ ها اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه پخته شوند. بعد از ۱۰ دقیقه پیازها را از درون تابه بیرون آورده و ۲ قاشق غذاخوری رب انار اضافه کنید. اجازه دهید سس مرغ غلیظ شود سپس آن را سرو کنید.

علت تلخ شدن مرغ پرتقالی طرز تهیه مرغ پرتقالی شقایق دهقان طرز تهیه مرغ پرتقالی نی نی سایت طرز تهیه مرغ پرتقالی با رب گوجه مرغ پرتقالی به خانه برمیگردیم طرز تهیه مرغ با آب پرتقال سن ایچ طرز تهیه مرغ پرتقالی با زنجبیل

سس پرتقالی مخصوص برای مرغ سرخ شده

مرحله اول

سس پرتقالی یکی از خوشمزه ترین سس هایی ست که می توانید برای طبخ مرغ استفاده کنید. ۱/۵ لیوان آب را با ۱/۴ پیمانه آب لیمو ترش، ۱/۳ پیمانه سرکه برنج، ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال، ۲ قاشق غذاخوری سس سویا درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت گاز قرار دهید.

مرحله دوم

۱ پیمانه شکر قهوه ای یا سفید را با ۱ قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده‌ شده، نصف قاشق مرباخوری زنجبیل تازه و رنده‌ شده، نصف قاشق چای‌ خوری سیر رنده‌ شده، ۲ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده و یک چهارم قاشق چای‌ خوری دانه فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحله سوم

اجازه دهید سس پرتقالی غل بزند و به جوش بیاید سپس شعله گاز را خاموش کرده و اجازه دهید سس خنک شود. ۲ عدد سینه مرغ را به شکل نگینی خرد کنید و به همراه ۱ پیمانه سس پرتقالی درون ظرفی بریزید سپس ظرف را به مدت ۲ ساعت درون یخچال بگذارید. باقی سس پرتقالی را نگه دارید تا در پایان استفاده شود.

مرحله چهارم

۱ پیمانه آرد سفید را با ۱/۴ قاشق چای‌ خوری فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید. مرغ خرد شده را از درون سس بیرون آورده و داخل ترکیب آرد قرار داده و تکان بدهید. ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون درون تابه ریخته سپس مرغ های نگینی و آردی شده را سرخ کنید.

مرحله پنجم

باقی مانده سس را درون تابه ای ریخته و اجازه دهید به جوش بیفتد سپس مرغ های سرخ شده را اضافه کرده و اجازه دهید سس چند غل بزند. حال می توانید زیر غذای خوشمزه تان را خاموش کرده و آن را سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.