مطالب پر بازدید
مدل مانتو پانچ جلوباز و جلوبسته با شیک ترین طرح های دخترانه

مدل مانتو پانچ جلوباز و جلوبسته با شیک ترین طرح های دخترانه

مدل مانتو پانچ مدل مانتو پانچ جلوباز و جلوبسته با شیک ترین طرح های دخترانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا

مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا

مدل نیم ست طلا شیک مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا موضوع یکی از مطالب …

نکات مهم در پخت خورش مرغ

راز خوشمزه شدن خورشت مرغ نی نی سایت خورش مرغ و سیب زمینی ادویه برای خوشمزه شدن مرغ روش جدید پخت مرغ  فوت و فن خوشمزه شدن مرغ طرز تهیه خورش مرغ ساده سبزی برای خورش مرغ غوره و ذرت در خورشت مرغ

یک مرغ خوشمزه و خوشرنگ و خوشبو + برای شوری خورشت مرغ + دارچین و گلاب در خورشت مرغ + راز خوشمزه شدن و غلیظ شدن خورش مرغ موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن خورش مرغ

مواد لازم برای خورش مرغ

خورش مرغ یکی از خورش های مجلسی ست که در بسیاری از مهمانی ها سرو می شود. برای درست کردن خورشت مرغ مجلسی به ران یا سینه مرغ، پیاز، رب گوجه فرنگی، ادویه های مورد نیاز، هویج، سیب زمینی، روغن و نمک نیاز دارید. فلفل دلمه ای یکی از موادی ست که در رسپی اصلی وجود ندارد اما می توانید آن را به خورش اضافه کرده و از عطر و طعم بینظیرش بهره ببرید.

انواع خورش مرغ

این خورش به شکل های متنوعی طبخ می شود و از انواع معروف آن میتوان به خورش مرغ ترش، خورش مرغ کاری تایلندی، خورش مرغ و سیب زمینی، خورش مرغ و اسفناج، خورش مرغ و آلو، خورش مرغ لبنانی، خورش مرغ و بادمجان، خورش مرغ هندی، خورش مرغ و لوبیا سبز، خورش مرغ با هویج و فلفل دلمه ای … اشاره کرد.

بهترین طعم دهنده و ادویه برای خورش مرغ

معمولا برای خورش مرغ از ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و زعفران استفاده می شود اما ادویه های زیادی هستند که شما می توانید بنا به ذائقه خودتان برای خورش مرغ استفاده کنید. ادویه های پودر سیر، پودر پاپریکا، کاری، پودر آویشن، پودر رزماری، پودر جعفری و … همه برای استفاده در خورش مرغ مناسب هستند. همچنین دارچین یکی از ادویه هایی ست که طعمی فوق العاده به خورش شما می دهد، فقط نباید در اندازه آن زیاده روی کنید زیرا ممکن است خورش را تلخ و بدمزه کند.

غوره در خورشت مرغ

اگر از طرفداران طعم های ترش هستید و طعم غوره را می پسندید می توانید آن را به خورش مرغ هم اضافه کنید و از طعم ترش و ملس خورشت تان لذت ببرید.

نکات غلیظ شدن خورش مرغ

برای غلیظ شدن هر خورشتی یک نکته ساده و کوچک وجود دارد که در ادامه مطلب الانت به آن اشاره کرده ایم. اگر خورش مرغ شما غلیظ نشده، اجازه دهید زمان بیشتری بر روی حرارت گاز بماند. یکی از راز های خوشمزگی و غلیظ شدن خورش مرغ پخت نسبتا طولانی با حرارت ملایم است. همچنین به خاطر داشته باشید که نباید خیلی آب درون خورشت تان بریزید زیرا جوشیدن بیش از اندازه خورش موجب از هم پاشیدن مرغ درون آن می شود. خورش مرغ برای پخت کامل حدودا به یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز دارد.

سبزی برای خورش مرغ

خورش مرغ ترش برعکس انواع دیگر این خورش به سبزی هم نیاز دارد. سبزی استفاده شده در این خورش شامل چوچاق و خالواش می شود که سبزی های شمالی هستند و در بخش های دیگر کشور به راحتی یافت نمی شوند. به جای این سبزی ها می توانید از ترکیب تره یا ریحان، گشنیز، نعناع، جعفری، برگ سیر استفاده کنید.

نکات خورش مرغ و آلو

یکی از محبوب ترین انواع خورش مرغ، درست کردن آن به همراه آلو بخارا یا آلو سیاه است که طعمی خوشمزه و متفاوت دارد. برای این خورش آلوها را به مدت ۳ ساعت درون آب قرار دهید تا خیسانده شوند. پیاز و مرغ را مطابق همان خورش اصلی سرخ کرده و به همراه ادویه تفت می دهید. برای خورش آلو علاوه بر ادویه های معمول از برگ بو هم استفاده می شود. روی مرغ آب ریخته و درب قابلمه را بگذارید سپس اجازه دهید ۱ ساعت پخته شود. بعد از پختن مرغ ها، آن ها را آبکش کرده و کنار بگذارید. آب مرغ را دور نریزید. آبکش کردن را برای آلوها هم انجام دهید، حالا زمان ترکیب کردن اجزای خورشت است. پیازی را درون تابه ای دیگر سرخ کرده سپس مرغ را با زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. زمانی که ۲ طرف مرغ سرخ شد، آلوها را بیافرایید. مقدار آب به همراه آب مرغی که کنار گذاشته بودیم را روی مرغ و آلو ریخته و درب قابلمه را بگذارید تا خورش غلیظ شود. در پایان می توانید کمی زرشک را با کره تفت داده و به خورشت بیافزایید.

برای شوری خورشت مرغ

بهترین روش استفاده از سیب زمینی ست. می توانید بسته به اندازه خورشت تان یک یا سه عدد سیب زمینی را پوست گرفته و به ۲ یا ۴ بخش بزرگ تقسیم کنید. سیب زمینی را درون خورشت انداخته و اجازه دهید نمک را جذب کند سپس با احتیاط سیب زمینی ها را خارج کنید تا درون خورش له نشوند. همچنین می توانید مقداری رب را سرخ کرده و با آب جوش ترکیب کنید سپس به خورش بیافزایید و اجازه دهید بجوشد تا آب اضافی اش تبخیر شود.

سس برای خورشت مرغ

سس های متنوعی برای این خورش تهیه می شود ولی معروف ترین آن سس هویج و فلفل دلمه ای ست که در ادامه برای شما قرار داده ایم. برای این سس پیاز، فلفل دلمه ای و هویج را خرد کرده و به شکل جداگانه سرخ کنید سپس همه را درون یک تابه بریزید. مقداری آب مرغ به همراه زعفران دم کرده، رب گوجه و کمی نمک به آن ها اضافه نموده و مخلوط کنید تا مزه ی آن ها با یکدیگر ترکیب شود. بعد از چند دقیقه سس را بر روی مرغ های سرخ شده ریخته و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه با یکدیگر پخته شوند.

نکات خورش مرغ افشاری

خورش مرغ افشاری یکی از سنتی ترین و اصیل ترین انواع خورش مرغ است که تنها تفاوت آن با خورشت های دیگر مرغ استفاده از قیسی و آبغوره یا آبلیمو در آن است. طعم این خورشت به دلیل استفاده از قیسی و آبغوره به شیرینی و ملسی میزند.

برای خوشمزه شدن خورشت مرغ

فوت کوزه گری برای خوشمزه شدن خورش مرغ مربوط به مرینیت یا مزه دار کردن آن می شود. قبل از پخت مرغ، آن را درون ترکیبی از سیر و پیاز خرد شده قرار دهید تا طعم این مواد را به خود گرفته و خوشمزه شود. همچنین می توانید مرغ را درون محلول آب و نمک قرار دهید تا گوشتش ترد و خوشمزه تر شود. رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به مرغ سرخ کنید تا خورشت خوشرنگ و خوش طعم تری داشته باشید. زعفران دم کرده یک گزینه قابل حذف است اما عطر و رنگ خوبی به خورش شما می دهد پس آن را حذف نکرده و در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش بیافزایید. یکی دیگر از راهکارهای خوشمزه شدن این خورش، استفاده از ادویه های خوش عطر و مختلف مثل پودر کاری، پودر دارچین، پودر سیر و … است که نقش بسیار مهمی در طعم خورش مرغ دارند.

گلاب در خورشت مرغ

اضافه کردن گلاب به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد و می توانید آن را در اواخر پخت خورش اضافه کنید.

راز خوشمزه شدن خورشت مرغ نی نی سایت خورش مرغ و سیب زمینی ادویه برای خوشمزه شدن مرغ روش جدید پخت مرغ  فوت و فن خوشمزه شدن مرغ طرز تهیه خورش مرغ ساده سبزی برای خورش مرغ غوره و ذرت در خورشت مرغ

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.