مطالب پر بازدید
مدل مانتو جدید امسال در اینستاگرام با یقه و آستین های خاص

مدل مانتو جدید امسال در اینستاگرام با یقه و آستین های خاص

مدل مانتو جدید امسال مدل مانتو جدید امسال در اینستاگرام با یقه و آستین های خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو

تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو

تزیین سالاد شیرازی ساده تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل شلف دیواری با طرح های خاص و مدرن برای پذیرایی

مدل شلف دیواری با طرح های خاص و مدرن برای پذیرایی

مدل شلف دیواری مدل شلف دیواری با طرح های خاص و مدرن برای پذیرایی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نکات مهم در تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون نی نی سایت طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری آماده مرغ رستورانی  طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون در روغن طرز تهیه مرغ سوخاری فرانسوی در توستر مرغ سوخاری با سس رب گوجه و سس مایونز مرغ سوخاری با سس پنیر و خردل راز مرغ سوخاری خوشمزه

نکات تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید و چیپس + سس مخصوص موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره مرغ سوخاری صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن مرغ سوخاری

مواد لازم برای مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای فست فودی و بین المللی ست که طرفدارن بسیاری دارد. این مرغ خوشمزه به شیوه های مختلف و با مواد متفاوتی پخته می شود. به طور کلی مرغ سوخاری را با استفاده از ران یا سینه مرغ، پیاز، آرد سفید، سبزیجات معطر، ماست چکیده، آب سرد، پودر سیر، پودر پیاز و فلفل سیاه درست می کنند. در روش دیگری مرغ سوخاری را با استفاده از ران یا کتف مرغ،  آرد سوخاری یا پانکو، تخم مرغ، آرد الک شده، پودر آویشن و نمک تهیه می کنند.

مرغ سوخاری با پنیر پیتزا

برای تهیه مرغ سوخاری با پنیر پیتزا از فیله مرغ درشت استفاده کنید تا راحت تر پنیرها را درون فیله قرار دهید. ۸ عدد فیله مرغ را میان ۲ لایه کیسه فریزر قرار دهید سپس  آن ها را حسابی با بیفتک کوب بکوبید. مقداری روغن و ادویه های مورد نیاز را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید. فیله های کوبیده شده را از بین پلاستیک خارج کرده سپس مخلوط ادویه را با استفاده از برس بر روی آن ها بمالید.  فیله های طعم دار شده را درون سینی چیده و با سلفون روی سینی را بپوشانید. سینی را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بگذارید تا فیله ها طعم دار شوند. برای این مقدار فیله ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا نیاز دارید. فیله ها را باز کرده و کمی پنیر پیتزا روی آن ها قرار دهید سپس فیله را رول کرده و فیکس کنید. ۲ عدد تخم مرغ را درون کاسه ای شکسته و مقداری ادویه هم اضافه کنید. تخم مرغ را با استفاده از چنگال هم بزنید و کنار بگذارید. ۱ پیمانه پودر سوخاری را درون کاسه دیگری بریزید. رول های آماده شده را در ابتدا داخل تخم مرغ و بعد درون پودر سوخاری بزنید سپس درون روغن داغ سرخ نمایید.

مرغ سوخاری با پفک

اگر برای درست کردن مرغ سوخاری از پفک استفاده نمایید، مرغ شما پولکی تر و ترد تر می شود. برای این کار پفک را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید سپس با استفاده از وردنه پفک ها را بکوبید تا کمی له شوند. پفک های خرد شده را درون کاسه ای ریخته و کنار بگذارید. فیله های مرغ را درون آرد سفید، تخم مرغ و پفک بزنید سپس درون روغن داغ سرخ نمایید.

مرغ سوخاری با سس خردل

درست کردن سس خردل بسیار آسان است. کافی ست تا ۱/۴ پیمانه خردل را با ۱ پیمانه سس مایونز ترکیب کنید سپس به این ترکیب ۱/۳ پیمانه عسل، ۱/۴ قاشق چای خوری پودر سیر، ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل چیلی یا قرمز و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه نمایید. همه این مواد را با هم مخلوط کرده و به ۲ قسمت تقسیم کنید. می توانید نصف سس را برای طعم دار کردن و مرینیت مرغ و باقی آن را به همراه مرغ سوخاری سرو کنید.

مرغ سوخاری در فر

برای این منظور ۸۰۰ گرم سینه و ران مرغ را درون ترکیب ۴ قاشق غذاخوری ماست چکیده، ۱ عدد تخم مرغ، کمی روغن زیتون، پودر زنجبیل، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه و نمک قرار داده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال بگذارید. بعد از سپری شدن این زمان، کف سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید سپس تکه های مرغ را از داخل مواد مرینیت بیرون آورده و درون پودر سوخاری قرار دهید. بعد از انجام این مراحل تکه های مرغ را درون سینی فر بچینید. کمی روغن زیتون با فرچه بر روی مرغ ها مالیده و آن ها را درون فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید. بهتر است فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا درونش گرم شود. پخت مرغ ها به گرمای درون فر بستگی دارد و از ۵۰ تا ۷۰ دقیقه متغیر است. در پایان پخت، چند دقیقه هم گریل را روشن کنید تا مرغ هایتان خوشرنگ و طلایی شوند.

مرغ سوخاری با سس رب گوجه

سس گوجه فرنگی یکی از گزینه های مناسب برای همراهی مرغ سوخاری ست. برای این منظور روی ۳ عدد گوجه را با نوک چاقو برش ایکس مانند بزنید. درون قابلمه ای آب بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. گوجه ها را درون آب جوش ریخته و اجازه بدهید ۲ تا ۳ دقیقه بمانند سپس از درون آب جوش بیرون آورده و داخل آب سرد بریزید. پوست گوجه ها را جدا کرده و آن ها را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا پوره شوند. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ۱/۳ پیمانه پیاز خرد و ریز شده درون تابه ای ریخته و حدود ۵ دقیقه تفت بدهید. ۲ حبه سیر له شده هم بیافزایید و باز کمی همه مواد را تفت بدهید. بعد از این مرحله پوره گوجه فرنگی را با ۱/۸ لیوان ریحان خرد شده و نمک و فلفل به تابه اضافه کرده و اجازه دهید کمی بجوشد تا غلیظ شود. سس خوشمزه شما آماده است.

مرغ سوخاری با چیپس و سس پنیری

برای این روش به ۳ پیمانه چیپس ترتیلا، ۱ پیمانه آرد، تخم مرغ، ۱ عدد سینه مرغ، نصف پیاز سفید، ۱ عدد فلفل دلمه ای سبز، ۳ حبه سیر، ۱۲۰ گرم پنیر خامه ای، ۲۲۰ گرم سس قرمز، ۱ پیمانه پنیر چدار،  نیاز دارید. سینه مرغ را به شکل نازک برش دهید سپس آن را در ابتدا درون آرد سفید سپس درون تخم مرغ و چیپس ترتیلا قرار دهید و با روغن داغ سرخ کنید. تابه ی دیگری بر روی گاز قرار داده سپس کمی روغن زیتون درونش بریزید. مقداری سیر له شده، پیاز نگینی شده، فلفل دلمه ای خرد شده به روغن زیتون اضافه و همه مواد را تفت بدهید. مقداری پنیر خامه ای، سس تند، پنیر چدار و نصف پیمانه ذرت آب پز و کنسروی هم اضافه کرده و سس مخصوص این مرغ را حاضر کنید.

علت سفت شدن مرغ سوخاری

بهتر است برای نرم شدن مرغ سوخاری از آرد سه صفر یا همان آرد قنادی استفاده کنید. سرخ کردن بیش از اندازه مرغ سوخاری یکی از مهم ترین دلایل سفت شدن این غذای خوشمزه است.

مرغ سوخاری با سس قارچ

۵ عدد قارچ را به شکل اسلایس شده برش بزنید سپس آنها را درون تابه ای ریخته و برای جلوگیری از آب انداختنشان، با حرارت زیاد تفت بدهید. بعد از کمی تفت دادن ۱ قاشق کره هم اضافه کنید و قارچ ها را کمی دیگر سرخ کنید تا نرم شوند. قارچ نرم شده را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری کره درون تابه ریخته و اجازه دهید آب شود سپس ۲ حبه سیر را رنده کرده و به تابه بیافزایید. بعد از کمی تفت دادن ۱ قاشق غذاخوری آرد را به همراه ۱/۵ لیوان شیر به تابه اضافه نموده و اجازه دهید سس بجوشد. بعد از کمی جوشیدن مقداری پودر آویشن، نمک، فلفل و قارچ های سرخ شده هم به سس اضافه کنید و اجازه دهید به غلظت مورد نظر برسد.

با مرغ سوخاری چی بخوریم

سیب زمینی سرخ شده، قارچ سوخاری، سیب زمینی تنوری، پیاز سوخاری، سالاد فصل، سالاد سزار، ناگت مرغ و ناگت گوشت گزینه های مناسبی برای کنار مرغ سوخاری هستند.

طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون نی نی سایت طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری آماده مرغ رستورانی  طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون در روغن طرز تهیه مرغ سوخاری فرانسوی در توستر مرغ سوخاری با سس رب گوجه و سس مایونز مرغ سوخاری با سس پنیر و خردل راز مرغ سوخاری خوشمزه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.