طریقه کاشت هسته انگور در گلدان با 2 روش + زمان کاشت انگور

طریقه کاشت هسته انگور در گلدان با 2 روش + زمان کاشت انگور

کاشت هسته انگور در خانه طرز کاشت دانه انگور در گلدان + هسته انگور را چگونه بکاریم موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر

مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر

کاشت بادمجان مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

کاشت هسته لیمو ترش در گلدان + کاشت لیمو در سیب زمینی

کاشت هسته لیمو ترش در گلدان + کاشت لیمو در سیب زمینی

کاشت هسته لیمو کاشت هسته لیمو ترش در گلدان + کاشت لیمو در سیب زمینی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

انواع گل گلایل

گل گلایل آبی گل گلایل مشکی برگ گل گلایل گل گلایل سفید گل گلایل نماد چیست بذر گل گلایول خواص گل گلایل گل گلایل به انگلیسی گل گلایل نماد چیست خواص گل گلایل

همه چیز درباره انواع گل گلایل و خواص آن + گل گلایل نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل گلایل

گلایل با نام فرانسوی glaïeul، نام علمی Gladiolus و نام انگلیسی Acidanthra muriela یکی از زیباترین و مشهور ترین گل های شاخه بریده در جهان است و مصرف بالایی در گل آرایی و عرض تسلیت دارد. این گیاه را با لقب گل لی‌ لی شمشیری هم می شناسند. گلایل ۳۰۰ گونه متنوع دارد و بومی آفریقا، ماداگاسکار و اطراف دریای مدیترانه است. ۵ گونه از این گل در ایران و در دشت های بهبهان یافت شده است.

مشخصات

در گلایل، گل ها در یک سنبله و به شکل ردیفی و پشت سر هم دیده می شوند. تنوع رنگی در گلایل بسیار بالاست. شما می توانید انواع این گل را با رنگ های آبی، سفید، صورتی، قرمز، زرد، سبز، یاسی، … مشاهده کنید. این گیاه در قرن هجدهم از آفریقا به اروپا فرستاده شد و خیلی سریع جایگاه خودش را پیدا کرد. برگ های گلایل فرمی پهن، خطی و شمشیری دارند.

گل گلایل نماد چیست

همانطور که می دانید گلایل سفید اولین انتخاب برای عرض تسلیت در مراسم های عزاداری و سوگواری ست به همین خاطر میتوان گلایل را نماد و نشانی از تسلی دادن و آرامش بخشیدن به دوستان و عزیزان دانست. از نمادهای دیگر گلایل میتوان به یادآوری کننده و تداعی کننده خاطرات، قوی بودن و ایمان داشتن، افتخار و ادای احترام اشاره کرد.

گلایل سمی یا غیرسمی ؟

گلایل در دسته گیاهان سمی برای حیوانات خانگی قرار دارد و می تواند برای سگ و گربه خطرناک باشد به همین خاطر بهتر است این گیاه را در مکانی دور از دسترس حیوانات خانگی تان نگهداری کنید.

انواع گلایل

گلایل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، در ادامه مطلب الانت تعدادی از معروف ترین انواع گلایل را با مشخصات و زمان کاشت به شما معرفی خواهیم کرد.

گلایول سفید

گلایول سفید با نام انگلیسی white prosperity گیاهی با ارتفاع ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است و در فصل بهار و پاییز کاشته می شود. این گونه بسیار پرکاربرد بوده و در مراسم های عزاداری برای تاج گل استفاده می شود.

گلایل زرد

گلایل زرد با نام انگلیسی G.trichonemifolius، گیاهی نسبتا قد کوتاه با ارتفاع ۲۰ سانتی ست. این گیاه از اسفند تا فروردین ماه به گل انگیزی و گلدهی مشغول است. این گل دارای خطوط یا نقطه هایی قهوه ای رنگ در بخش مرکزی و انتهایی گلبرگ هایش است.

گلایل صورتی

گلایل صورتی با نام انگلیسی gladiolus rose supreme گیاهی با ارتفاع حدودا ۳۰ سانتی و خوشه های بسیار بلند و صورتی رنگ است و در نیمه تابستان گلدهی دارد. این گونه از زیبایی خاصی برخوردار است.

گلایل پاپیلیو

گلایل پاپیلیو با نام انگلیسی gladiolus G.papilio، گیاهی خاص و زیبا با ارتفاع ۶۰ سانتی متر است. این گیاه با نام گلایل پروانه هم شناخته می شود و علت این نامگذاری به حالت و فرم گل های این گیاه ارتباط دارد. گلدهی این گونه از گلایل از اواخر خرداد شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

گلایل بنفش

گلایل بنفش با نام انگلیسی passos G.grandiflora gladiolus گیاهی با ارتفاع حدودا ۱۵۰ سانتی ست و به ۳ ماه زمان برای به تکامل رسیدن و رشد کردن نیاز دارد. این گونه از گلایل را در فصل پاییز و بهار می کارند.

گلایل قرمز

گلایل قرمز با نام انگلیسی gladiolus advance red گیاهی با ارتفاع ۳۰ سانتی متر است. برگ های این گونه براق و ساقه اش قدرتمند است. این گونه از گلایل را از اوایل پاییز تا اوایل زمستان می کارند.

کاشت گلایل در گلدان

یک پیاز درشت و سالم انتخاب کنید. برای پیاز یک گلدان با دهانه ۲۰ سانتی تهیه نمایید. کف گلدان را با پوکه یا سنگریزه بپوشانید سپس روی پوکه را با یک خاک مرغوب پر کنید. استفاده از پوکه یا سنگریزه در کف گلدان موجب افزایش زهکشی آن می شود. پیاز را در خاک گلدان قرار داده و آبیاری کنید. با خشک شدن سطح خاک گلدان، آبیاری مجدد را انجام دهید. گلدان را در مکانی با نور کامل نگهداری کنید تا پیاز جوانه زده و رشد کند.

گل گلایل آبی گل گلایل مشکی برگ گل گلایل گل گلایل سفید گل گلایل نماد چیست بذر گل گلایول خواص گل گلایل گل گلایل به انگلیسی گل گلایل نماد چیست خواص گل گلایل

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.