مطالب پر بازدید
مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نگهداری گل نخل لیندا

نخل دم اسبی گل لیندا بزرگ عکس انواع گل لیندا گل لیندا قرمز قیمت گل لیندا بزرگ تکثیر گل لیندا نگهداری گل لیندا علت افتادگی برگهای گل لیندا احیای لیندا غبار پاشی گل لیندا خواص گل لیندا

نگهداری انواع گل لیندا در خانه و احیای آن + علت افتادگی برگ ها موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل لیندا

لیندا گیاهی زیبا با برگ های سبز تیره، بلند، کشیده، آویزان و فرفری ست و به کشور مکزیک تعلق دارد. این گیاه تنه ای صخیم و قهوه ای رنگ دارد که جلوه خاصی به گیاه بخشیده است. ارتفاع لیندا در مناطق بومی خود به ۴ تا ۵ متر میرسد اما در گلدان بیشتر از ۲ متر قد نمی کشد. در گل لیندا برگ ها از بخش بالایی ساقه رشد کرده و با فرمی آبشاری به پایین میریزند. عمر لیندا در صورت نگهداری صحیح طولانی ست و می تواند سالیان سال در کنار شما به زندگی خود ادامه بدهد.

اسامی

این گیاه با نام های نخل لیندا، نخل پافیلی و نخل دم اسبی شناخته می شود. در زبان انگلیسی با نام های Ponytail Palm Tree، Bottle Palm Tree، Elephant Foot Tree شناخته می شود. Beaucarnea recurvate نام علمی این گیاه است.

مشخصات

لیندا به شکل خودرو در مناطق بیابانی آمریکای شمالی و مکزیک می روید به همین خاطر نسبت به کم آبی مقاوم بوده و آب را در تنه ضخیم خود ذخیره می کند. این گیاه رشد پایینی دارد و برای افرادی که زمان زیادی برای رسیدگی به گل و گیاه ندارند مناسب است. کلفت بودن تنه لیندا به پای فیل تشبیه می شود، به همین خاطر این گیاه را در زبان انگلیسی پافیلی می نامند. گلدهی لیندا در گیاهان جوان مشاهده نشده و فقط لینداهای سن و سال دار هستند که می توانند در فصل تابستان گلدهی کنند.

علت محبوبیت

نیاز به رسیدگی پایین، ظاهر خاص و چشم نواز، چند ساله بودن گیاه، آویزان بودن برگ ها و فرم آبشاری شان، تنه ضخیم و قیمت مناسب این گیاه همه از دلایل محبوبیت آن به شمار می روند.

عوض کردن گلدان

زمانی که ریشه های لیندا تمام گلدان را پر کردند و از انتهای آن خارج شدند، زمان تعویض گلدان است. اگر لیندای شما جوان است و از نور و مواد غذایی خوبی برخوردار باشد، در طول یک سال رشد خوبی داشته و ریشه هایش تمام گلدان را پر می کنند پس باید نسبت به تعویض گلدان اقدام کرده و گلدانی با یک سایز بزرگتر برای آن فراهم کنید اما اگر گیاه تان سن بالاتری دارد و رشد آن کم و تا حدودی متوسط است نیاز به تعویض سالانه گلدان نیست و شما می توانید گلدان را هر ۲ تا ۳ سال یکبار تعویض کنید.

انتخاب گلدان

از کاشتن لیندا در گلدان خیلی بزرگ خودداری کنید، این کار در رشد گیاه اختلال ایجاد می کند. قطر گلدان جدید لیندا باید حدود ۴ تا ۵ سانتی متر از گلدان قبلی بزرگ تر باشد. برای لیندا از گلدان های بلند استفاده کنید تا جلوه برگ هایش بیشتر شود.

سمی یا غیرسمی ؟

لیندا در دسته گیاهان غیرسمی قرار دارد و برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک نیست. با این حال ظاهر جذاب گیاه و آویزان بودن برگ هایش می تواند برای کودکان و حتی حیوانات خانگی مثل گربه ها جذاب باشد و باعث صدمه دیدن گیاه شود پس بهتر است آن را در مکانی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

علت زرد شدن نوک برگ گل لیندا

این مشکل در اکثر موارد به دلیل کمبود مواد مغذی در خاک رخ می دهد. باید گیاه را از ابتدا درون یک خاک مغذی بکارید تا دچار این گونه مشکلات نشود همچنین می توانید گیاه را در فواصل رشد به شکل ماهانه با کود گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید.

هرس کردن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، لیندا گیاهی با رشد کند است به همین خاطر به هرس کردن نیاز ندارد. هر زمان که یکی از برگ های گیاه خشک یا زرد شد، آن را با کمک یک قیچی یا چاقو قطع کنید تا انرژی گیاه حفظ شده و هدر نرود.

علت افتادگی برگهای گل لیندا

لیندا گیاهی بیابانی ست و به آبیاری زیاد حساس است. اگر گیاه را بیش از اندازه آبیاری کنید دچار پوسیدگی ریشه شده و برگ هایش شل و افتاده می شوند. حتما در میزان آبیاری دقت کنید و اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

شرایط کامل برای نگهداری گل لیندا

لیندا گیاهی از خانواده Agave‌ است و در مناطق گرم و خشک بیابانی زندگی می کند. لیندا گیاهی صبور و کم توقع بوده و برای افراد مبتدی و تازه کار در زمینه گل و گیاه مناسب است و به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز ندارد.

آبیاری مورد نیاز

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای نگهداری از این گیاه به خاطر بسپارید، آبیاری متعادل و به اندازه است. با آبیاری روزانه و بیش از حد گیاه تان را به سمت مرگ هدایت خواهید کرد. بعد از هر آبیاری اجازه دهید خاک گلدان تا عمق ۵ تا ۱۰ سانتی خشک شود سپس برای آبیاری مجدد اقدام کنید. شما می توانید برای تست خشکی خاک گلدان یک خلال دندان را از کنار دیواره گلدان به آرامی در خاک فرو کنید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبید یعنی خاک کاملا خشک است. بعد از چند بار آبیاری متوجه زمان صحیح و مناسب خواهید شد.

نور مورد نیاز

لیندا گیاهی مقاوم است و خود را خیلی سریع با شرایط وفق می دهد. لیندا گیاهی نور دوست است و بهترین عملکرد را در مکان های روشن دارد پس اگر خانه تان تاریک و بدون نور است از خرید این گیاه منصرف شوید. می توانید لیندا را در کنار پنجره های پرنور خانه قرار دهید تا گیاه نیاز نوری خود را برطرف کند.

رطوبت مورد نیاز

لیندا گیاهی بیابانی ست به همین خاطر به رطوبت خاصی نیاز ندارد و به راحتی خشکی محیط را تحمل می کند. شما می توانید در فصل های گرم سال، لیندا را هفته ای یک مرتبه غبارپاشی کنید.

تغذیه مورد نیاز

لیندا به دلیل داشتن برگ های سبز رنگ به کود آهن نیاز دارد. شما می توانید این گیاه را به شکل ماهانه در فصل بهار و تابستان با کود آهن تغذیه کنید. همچنین می توانید لیندا را با کود کاکتوس یک مرتبه در فروردین ماه و یک مرتبه در تیر ماه تقویت نمایید.

دمای مورد نیاز

بهترین بازه دمایی برای لیندا ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. در فصل های گرم سال مثل بهار و تابستان می توانید گیاه را در بیرون از خانه و در تراس نگهداری کنید. دقت داشته باشید که در هنگام شب دمای هوا نباید کمتر از ۷ درجه شود. لیندا می تواند تغییرات دمایی را تحمل کند اما به شرطی که این تغییرات دمایی به شکل مداوم رخ ندهد. از قرار دادن لیندا در کنار شوفاژ و بخاری و در روبروی باد کولر به شدت خودداری کنید.

خاک مورد نیاز

خاک کاکتوس یکی از گزینه های مناسب برای لیندا بوده و از زهکشی نسبتا خوبی برخوردار است. ترکیب کمپوست و پیت هوموس و ماسه و سنگریزه هم برای این گیاه مناسب است. شما می توانید از بسته های آماده خاک که در گلخانه و گلفروشی ها عرضه می شود هم استفاده کنید.

نخل دم اسبی گل لیندا بزرگ عکس انواع گل لیندا گل لیندا قرمز قیمت گل لیندا بزرگ تکثیر گل لیندا نگهداری گل لیندا علت افتادگی برگهای گل لیندا احیای لیندا غبار پاشی گل لیندا خواص گل لیندا

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.