کاشت گوجه فرنگی با 4 روش در گلدان و بطری نوشابه + فصل کاشت

کاشت گوجه فرنگی با 4 روش در گلدان و بطری نوشابه + فصل کاشت

کاشت گوجه فرنگی در گلدان کاشت گوجه فرنگی با ۴ روش در گلدان و بطری نوشابه + فصل کاشت عنوان یکی از مطالب …

نگهداری گل رز چیده شده در آب + شیوه تکثیر و هرس کردن گل رز

نگهداری گل رز چیده شده در آب + شیوه تکثیر و هرس کردن گل رز

نگهداری گل رز نگهداری گل رز در یخچال + نگهداری گل رز در زمستان + روش نگهداری گل رز در گلدان موضوع یکی …

کاشت هسته خرمالو در گلدان با 2 روش + زمان کاشت خرمالو

کاشت هسته خرمالو در گلدان با 2 روش + زمان کاشت خرمالو

کاشت هسته خرمالو در خانه کاشت هسته خرمالو در گلدان و حیاط + هسته خرمالو را چطوری بکاریم موضوع یکی از مطالب سایت …

انواع گل میمون

گل میمون پاکوتاه گل میمون زرد عکس گل میمون واقعی عکس گل میمون وحشی گل میمون بنفش گل میمون الوان خواص گل میمون

همه چیز درباره انواع گل میمون + گل میمون نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل میمون

گل میمون گیاهی معطر با عطری شیرین و دل انگیز است. شکوفه های این گل در کنار هم و در یک راستا از پایین به بالا قرار گرفته اند و وبه نوبت باز می شوند. ارتفاع این گیاه بین ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر متغیر است و برگ های نوک تیز دارد. گل های میمون حدود ۳ سانتی متر طول داشته و فرمی شبیه دو لب دارند.

مشخصات

گل میمون با نام علمی Antirrhinum و نام انگلیسی Snapdragons یکی از اعضای خانواده Plantaginaceae است. نام علمی این گل در زبان یونانی، به معنای پوزه گوساله است و به فرم لب مانند گل اشاره دارد. این گل به مناطق اطراف دریای مدیترانه تعلق دارد و از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید این گل را در رنگ های سفید، زرد، صورتی، سرخابی، زرشکی، نارنجی، گلبهی و … مشاهده کنید.

علت محبوبیت

این گل به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا، شکوفه دهی در مدت نسبتا طولانی، عطر ملایم و ایده آلی که از خود منتشر می کند، فرم گلبرگ ها که از دور تداعی کننده لب است، طول عمر بالای گل ها نسبت به گونه های گیاهان دیگر، مقاومت بالا نسبت به شرایط محیطی، سمی نبودن گل برای کودکان و حیوانات خانگی، فرم مخملی و نرم گلبرگ های این گل، قابلیت زنده ماندن و نگهداری گل میمون درون آب و … از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک گل نوستالژیک شناخته می شود.

هرس گل میمون

شیوه هرس کردن این گل، به شکل خاصی صورت میگیرد. دقت داشته باشید که این گل را باید بعد از گلدهی و باز شدن شکوفه ها هرس کنید. زمانی که گیاه بعد از گلدهی، پژمرده شده و فرم شاداب خود را از دست داد، آن را به طور کامل هرس کنید و تا نزدیکی زمین قطع نمایید سپس با استفاده از یک کود مایع تقویت کرده و تغذیه کنید. با این روش گیاه دوباره جوانه میدهد و دوره گلدهی جدیدی را آغاز خواهد کرد. اگر شاخه گل های بریده شده شاداب هستند، می توانید آن ها را برای مدتی درون گلدانی پر از آب نگهداری کنید.

نماد گل میمون

به طور کلی در گل های شاخه بریده و مختلف هر رنگ نماد خاصی را در خود جای داده است. رنگ قرمز در گل ها، نشانه ای از عشق و آتش درون است. رنگ سفید هم در بیشتر موارد نمادی از پاکی و اعتماد است. رنگ صورتی در گل ها به نماد دوستی و صمیمت مربوط میشود. گل میمون را عده ای نماد فریبکاری می دانند و عده ای دیگر نماد محبت و لطف داشتن.

گل میمون سمی یا غیرسمی؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، این گل در دسته گیاهان غیرسمی برای کودکان و حیوانات خانگی قرار دارد و نمی تواند آسیب جدی به آن ها وارد کند با این همه بلعیده شدن برگ ها و گل های این گیاه می تواند موجب تهوع و مشکلات گوارشی خفیف شود.

محل کاشت گل میمون

این گل برای بهترین عملکرد به محیطی نورگیر نیاز دارد و باید در بخشی از باغچه کاشته شود که بیشترین نور را دارد. قبل از کاشت، خاک باغچه را شخم بزنید تا زهکشی آن تقویت شود سپس مقداری کود ورمی کمپوست یا کود دامی پوسیده شده به آن بیافزایید تا بافت خاک قویتر شده و گیاه رشد بهتری داشته باشد. اگر بوته های آماده خریداری کرده اید، آن ها را با فاصله ۳۰ تا ۳۵ سانتی متری از یکدیگر بکارید بذر گل میمون را می توانید در اوایل فصل بهار درون باغچه یا گلدان بکارید.

گل میمون پاکوتاه گل میمون زرد عکس گل میمون واقعی عکس گل میمون وحشی گل میمون بنفش گل میمون الوان خواص گل میمون

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.