صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با 2 روش + زمان کاشت

صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با 2 روش + زمان کاشت

کاشت خیار در گلدان صفر تا صد کاشت خیار در گلدان و باغچه با ۲ روش + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب …

نگهداری انواع گل یاس در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن

نگهداری انواع گل یاس در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن

نگهداری انواع گل یاس نگهداری انواع گل یاس رازقی در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

کاشت پسته در گلدان با 2 روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه

کاشت پسته در گلدان با 2 روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه

کاشت پسته در گلدان کاشت پسته در گلدان با ۲ روش + آموزش کاشت درخت پسته از دانه عنوان یکی از مطالب سایت …

گیاه پول چینی

پپرومیا پیله آ نام علمی گیاه پول چینی قیمت گیاه پول چینی گیاه پول چینی در فنگ شویی بذر گیاه پول چینی گل پول چینی خرید عکس گیاه پول چینی گل پول یا سکه

گل پول چینی از خواص آن در فنگ شویی تا نحوه تکثیر و نام علمی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گیاه پول چینی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گیاه پول چینی

این گیاه به خانواده ی متنوع پیله آ تعلق دارد و بومی آسیای شرقی ست. به دلیل فرم سکه ای برگ ها و اصالت چینی این گیاه، به گل پول چینی شهرت دارد و بیشتر با این نام شناخته می شود. این گیاه را می توانید روی قسمت های بلند خانه مثل قفسه ها یا روی میز قرار دهید.

اسامی گل پول چینی

این گیاه با نام های پول چینی، گل سکه ای، آلومینیومی قاشقی، گل بشقاب پرنده ای، پیله آی قاشقی و پپرومیا پیله آ شناخته می شود. در زبان انگلیسی Chinese money plant و  pancake plant و lefse plant و UFO plant و missionary plant و Bender Plant نامیده می شود. نام علمی این گیاه Pilea peperomioides است.

مشخصات

این گیاه برگ هایی ضخیم و مسطح با ساقه های کوتاه و به رنگ سبز دارد که به گل قاشقی شبیه است. برگ ها گرد و شبیه سکه ای براق هستند و به شکل جداگانه بر روی یک شاخه تشکیل شده اند. قد گیاه در شرایط مناسب به بیش از ۴۰ سانت هم میرسد. پول چینی گیاهی با رشدی نسبتا زیاد است و افراد مبتدی هم از پس نگهداری آن بر می آیند. نقطه ی سفیدی که به سبز مایل است در قسمت بالایی برگ قرار دارد و محل متصل شدن ساقه به برگ است.

پاجوش

گل پول چینی پاجوش های بسیاری می دهد که به راحتی می توان با جدا کردن آن ها گیاه را تکثیر کرد. پاجوش ها نسخه ی کوچک تر گیاه مادر هستند و از گیاه اصلی تغذیه می کنند. این موجودات مینیاتوری بر روی بخش های مختلف ساقه چوبی گیاه دیده می شوند و دارای برگ های کوچکی هستند.

گل پول چینی در فنگ شویی

پول چینی یا پپرومیا پیله آ یکی از گیاهانی ست که نماد خوش شانسی در فنگ شویی ست. این گیاه دارای برگ هایی به شکل سکه است، به همین دلیل برای جذب پول در فنگ شویی به کار گرفته می شود. جالب است بدانید که این گیاه هوای خانه ی شما را از آلاینده ها پاک کرده و تصفیه می کند.

علت محبوبیت

گل پول چینی بعد از سال ۲۰۱۷ به دلیل فرم برگ ها در فضای مجازی به شهرت جهانی رسید و بسیار محبوب شد. نگهداری آسان، رشد نسبتا سریع، تکثیر ساده و ظاهر زیبای گیاه از دلایل محبوبیت این گیاه به شمار می روند.

گلدهی

گل های این گیاه زیبایی و عطر به خصوصی ندارند و بسیار ریز هستند. برگ های قاشقی و فرم سکه ای برگ ها عامل اصلی در زیبایی گیاه است، به همین دلیل گل ها نقشی در زیباتر شدن گیاه ایفا نمی کنند.

قرار دادن سکه در خاک

بسیاری از افراد در خاک گلدان، سکه ای قرار می دهند تا خاصیت جذب ثروت و شانس آن را افزایش دهند.

زرد شدن برگ

اگر گل پول چینی را بیش از اندازه آبیاری کنید، ریشه هایش دچار پوسیدگی و برگ هایش زرد می شود پس در مقدار و نحوه آبیاری دقت کنید تا گیاه تان سالیان سال در کنار شما به زنده ماندن ادامه بدهد.

میزان رشد گیاه

اگر گیاهانی که رشد سریعی دارند را دوست دارید، گل پول چینی گزینه ی مناسبی برای شما محسوب می شود. رشد این گیاه بالاست به شکلی که گیاه کم سن و جوان پول چینی در طول یک سال ۳ برابر شده و حسابی رشد می کند.

سمی یا غیر سمی

این گیاه در دسته ی گیاهان غیر سمی قرار دارد و برای افرادی که کودک دارند یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنند مناسب است. بلعیدگی برگ های این گیاه موجب اختلال در دستگاه گوارش می شود.

افتادگی شاخه های گل چینی

برگ های این گیاه به شکل طبیعی افتاده هستند اما اگر برگ ها به شکلی غیرطبیعی دچار افتادگی شده اند و احساس می کنید گیاهتان پژمرده است احتمالا آن را بیش از حد آبیاری نموده اید.

فرم برگ ها در گل پول چینی

این گیاه را می توانید به راحتی در خانه ی خود پرورش داده و نگهداری کنید. فرم برگ ها و نحوه قرار گیری آن ها بستگی به تابش نور خورشید از جهات مختلف دارد. این گیاه جذابیت خانه ی شما را افزایش داده و محیطی باطراوت برای شما ایجاد می کند.

گل پول چینی پرپشت

اگر دوست دارید گیاهی با برگ های انبوه و یک دست داشته باشید پاجوش ها را از گیاه جدا نکنید تا به پرپشت شدن گلدان کمک کنند. پاجوش ها نمونه هایی کوچک تر از گیاه اصلی هستند که بر روی ساقه چوبی و در کنار آن تشکیل می شوند.

گل پول چینی با ظاهری یک طرفه

اگر دوست دارید برگ های گیاه یک طرفه شده و به سمت خاصی تمایل پیدا کنند کار سختی در پیش نخواهید داشت. کافی ست تا گیاه را پشت پنجره قرار داده و گلدان آن را نچرخانید تا همه برگ ها به سمت نور آفتاب خم شوند و ظاهری یک طرفه پیدا کنند.

گل پول چینی با نمای عمودی

اگر می خواهید گیاه به شکل عمودی رشد کند و به اطراف خم نشود باید آن را در مکانی قرار دهید تا از سمت بالا نور را دریافت کند. اگر نمی توانید از سمت بالا نور را تامین کنید هر ۷ روز یک بار گلدان را حدود ۱/۴ دایره بچرخانید. با بالا رفتن سن گیاه برای او تکیه گاه ایجاد کنید تا بهتر بتواند فرم عمودی خود را حفظ کند.

پپرومیا پیله آ نام علمی گیاه پول چینی قیمت گیاه پول چینی گیاه پول چینی در فنگ شویی بذر گیاه پول چینی گل پول چینی خرید عکس گیاه پول چینی گل پول یا سکه

شرایط نگهداری گل پول چینی

گل پول چینی جز گیاهان آپارتمانی بی دردسر است و در مقابل شرایط محیطی بسیار مقاوم است. در ادامه می توانید شرایط نگهداری این گیاه را به طور کامل مشاهده کنید.

آبیاری مورد نیاز

گیاه را با خشکی سطح خاک آبیاری نمایید. زرد شدن و ریزش برگ های پایینی گیاه از نشانه های آبیاری بیش از حد است. افتادگی و شل شدن برگ و ساقه ها از نشانه های تشنگی و آبیاری کم است.

نور مورد نیاز

این گیاه را از آفتاب مستقیم به خصوص در هنگام ظهر دور نگه دارید، نور ملایم صبحگاهی برای این گیاه مفید است. گیاه را با کمی فاصله از پنجره و در شرایط نوری مناسب قرار دهید. بهتر است گلدان را به طور روزانه بچرخانید تا برگ ها یک طرفه و خمیده نشوند. محیط سایه موجب از بین رفتن شادابی و طراوت گیاه می شود.

رطوبت مورد نیاز

برعکس گیاهان رطوبت دوست مثل بابا آدم که عاشق رطوبت است، این گیاه رطوبت بالای محیط را دوست ندارد. رطوبت نسبی محیط اتاق برای گیاه مناسب است و نیازی به انجام روش های معمول مثل غبارپاشی و جزیره نیست. همچنین از قرار دادن این گیاه در محیط حمام جلوگیری کنید.

تغذیه مورد نیاز

گیاه را در فصل بهار و تابستان به طور ماهانه با کود پایه کاکتوس یا کودهای گل زینتی تقویت نمایید تا شادابی اش را حفظ نماید.

دمای مورد نیاز

این گیاه به سرما حساس و گیاهی گرمادوست است. برای بهترین عملکرد به دمای بالای ۱۳ درجه نیاز دارد. از قرار دادن گیاه در مکان های سرد خودداری کنید زیرا احتمال یخ زدگی گیاه وجود دارد.

خاک مورد نیاز

برای خاک این گیاه می توانید از خاک های سبک با زهکشی بالا که به شکل آماده در گلخانه ها عرضه می شوند استفاده کنید. زمانی که ریشه های گیاه از ته گلدان خارج شدند گلدانی با یک سایز بزرگتر برای آن فراهم کنید.

تکثیر گل پول چینی

گل پول چینی را می توانید از طریق جدا نمودن پاجوش ها و کاشتن آن ها در خاکی سبک و مناسب تکثیر نمایید. روش دیگر بریدن ساقه در شروع فصل بهار و قرار دادن آن در آب است تا ریشه دار شود. بعد از ریشه دار شدن ساقه آن را در خاکی مناسب کاشته و آبیاری نمایید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.