آموزش کاشت زعفران در گلدان و باغچه + فصل و زمان کاشت زعفران

آموزش کاشت زعفران در گلدان و باغچه + فصل و زمان کاشت زعفران

کاشت زعفران در خانه آموزش کاشت زعفران در گلدان + فصل و زمان کاشت زعفران موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نگهداری گل شفلرا و بیماری های آن + خواص و علت رشد نکردن

نگهداری گل شفلرا و بیماری های آن + خواص و علت رشد نکردن

نگهداری گل شفلرا ابلق نگهداری گل شفلرا و بیماری های آن + خواص و علت رشد نکردن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری انواع گل قاشقی گلدار و ابلق + آبیاری و علت رشد نکردن

نگهداری انواع گل قاشقی گلدار و ابلق + آبیاری و علت رشد نکردن

نگهداری گل قاشقی در خانه گل قاشقی نماد چیست + تکثیر و علت گل ندادن قاشقی + چرا برگ گل قاشقی کوچک میشود …

انواع گل داوودی

گل داوودی بنفش برگ گل داوودی تکثیر گل داوودی طول عمر گل داوودی فیلم کاشت گل داوودی انواع گل داوودی نگهداری گل داوودی در آب چرا گل داوودی گل نمی دهد طول عمر گل داوودی قیمت گل داوودی اصلاح گل داوودی تکثیر گل داوودی گل داوودی در آپارتمان

روش نگهداری گل داوودی در آب + گل داوودی نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل داوودی

گل داوودی با نام انگلیسی Chrysanthemum و نام علمی Chrysanthemum یکی از زیباترین و مشهور ترین گل های شاخه بریده در جهان است. جالب است بدانید که این گل را در زبان چینی و ژاپنی با نام گل طلایی می شناسند. داوودی از تنوع گونه ای بالایی برخوردار بوده و بالای ۲۰۰ گونه مختلف دارد.

علت محبوبیت گل داوودی

داوودی به دلیل زیبایی، رنگ های متنوع، انبوه گلبرگ های در هم تنیده و چند طبقه، قیمت مناسب، گلدهی در تمام طول سال، بزرگ بودن و فرم خاص از محبوبیت بالایی برخوردار است و در گل آرایی های مختلف استفاده می شود. یکی دیگر از دلایل محبویت این گل ، ماندگاری بالای آن در آب است. در بیشتر موارد زمانی که دسته گل شاخه بریده ای را خریداری می کنیم، نهایتا ۳ تا ۶ روز شاداب می ماند و در کمتر از یک هفته پلاسیده شده و از بین میرود اما داوودی در صورت نگهداری صحیح می تواند به مدت ۲ تا ۳ هفته در گلدان شاداب بماند و به زندگی خود ادامه بدهد.

مشخصات گل داوودی

داوودی گیاهی ست که به شمال شرقی اروپا و منطقه آسیا تعلق دارد و برای نخستین بار در کشورهای چین و ژاپن یافت شده است. مردم ژاپن علاقه زیادی به گل داوودی دارند و مراسم های جشن و شادی خود را با این گل تزیین می کنند. این گل زیبا برای اولین بار در سال ۱۸۰۰ میلادی به آمریکا وارد شده و خیلی سریع به گلی محبوب در این کشور تبدیل شد. تنوع رنگی داوودی به شدت بالاست و شما می توانید این گل را در رنگ های زرد، کرمی، نارنجی، صورتی، گلبهی، قرمز، زرشکی، بنفش، سفید، سبز و … مشاهده کنید.

انواع گل داوودی

همانطور که در بالا اشاره شد، داوودی انواع زیادی دارد که از میان آن ها میتوان به داوودی گل درشت، داوودی عنکبوتی، داوودی آنمون، داوودی منگوله ای، داوودی قلمویی، داوودی پامپون، داوودی خوشه ای و … اشاره کرد. داوودی گل درشت همان گونه ای ست که در گلفروشی ها به فروش میرسد و گلبرگ های برجسته و خوشرنگ دارد. این گونه بیشتر در فصل های تابستان و پاییز یافت می شود.

نگهداری گل داوودی در آب

گل داوودی از ماندگاری بالایی برخوردار است و می تواند خودش را با شرایط آب وفق داده و برای چند هفته درون آن زندگی کند اما به خاطر داشته باشید که شما هم باید کمی تلاش کرده و شرایط مناسبی برای زنده ماندن این گل زیبا فراهم کنید. گلدانی که می خواهید داوودی را درون آن نگهداری کنید خیلی تمیز بشویید سپس گلدان را تا نیمه آب کنید، بهتر است از آب جوشیده سرد شده استفاده نمایید تا کلر موجود در آب باعث پژمردگی زودرس گیاه نشود. اگر غذای گل دارید مقداری به آب گلدان اضافه کنید. همه برگی که درون آب قرار می گیرد را از گل جدا کنید زیرا خیس شدن برگ ها موجب پلاسیدگی و فساد آب می شود. برگ هایی که درون آب قرار نمی گیرند را هرس نکنید تا به زنده ماندن و آبرسانی گل کمک کنند. هر روز حدود یک سانتی متر از پایین ساقه داوودی را با استفاده از یک قیچی کاملا تیز باغبانی به شکل کج و مورب جدا کنید.  اگر این کار را با یک قیچی معمولی و کند انجام دهید، پایین ساقه لهیده شده و گیاه نمیتواند آب را از آوندهایش عبور دهد پس خیلی زود پژمرده شده و از بین میرود. اگر آب بدون غذای گل است یک روز در میان تعویض کنید اما اگر درون آب غذای گل ریخته اید، این کار را هر ۳ تا ۴ روز یک بار انجام دهید.

گل داوودی سمی یا غیرسمی ؟

داوودی در دسته گیاهان سمی قرار دارد و برای حیوانات خانگی خطرناک است به شکلی که باغبانان اروپایی برای فراری دادن و دور کردن خرگوش ها از محصولات شان، از این گل زیبا استفاده می کنند. داوودی برای انسان ها هم سمی ست و بلعیده شدنش موجب مشکلات گوارشی در فرد می شود. همچنین لمس کردن بخش بالایی این گیاه، میتواند موجب خارش و کمی التهاب شود.

گل داوودی نماد چیست

این گل در دوره های مختلف سمبل و نماد زندگی طولانی به همراه شادی و مثبت اندیشی بوده است. هر رنگ این گل نماد خاص خودش را دارد. داوودی قرمز سمبل عشق و محبت دوطرفه، داوودی سفید سمبلی از اعتماد و وفاداری به همسر، داوودی زرد سمبل اندوه و عشق یک طرفه است. در دوره ویکتوریا داوودی نماد دوستی و نیت خوب، در کشور ژاپن سمبل خانواده سلطنتی و امپراطوری و در تفکر شرقی نماد شانس و خوش بینی ست. داوودی گیاهی چند ساله است به همین دلیل بسیاری این گل را نماد میل انسان به بقا و تداوم زندگی می دانند.

گل داوودی بنفش برگ گل داوودی تکثیر گل داوودی طول عمر گل داوودی فیلم کاشت گل داوودی انواع گل داوودی نگهداری گل داوودی در آب چرا گل داوودی گل نمی دهد طول عمر گل داوودی قیمت گل داوودی اصلاح گل داوودی تکثیر گل داوودی گل داوودی در آپارتمان

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.