مطالب پر بازدید
سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری

سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری

سس مرغ سوخاری سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل شینیون پایین ساده با طرح های جدید و لاکچری زنانه

مدل شینیون پایین ساده با طرح های جدید و لاکچری زنانه

مدل شینیون پایین ساده مدل شینیون پایین ساده با طرح های جدید و لاکچری زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل پلاک طلا دخترانه جدید + مدل پلاک زنجیر طلا دخترانه

مدل پلاک طلا دخترانه جدید + مدل پلاک زنجیر طلا دخترانه

مدل پلاک طلا دخترانه مدل پلاک طلا دخترانه جدید + عکس پلاک زنجیر طلا دخترانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

تازه نگه داشتن گل طبیعی

انواع گل طبیعی نگه داشتن گل طبیعی در یخچال نگه داشتن گل طبیعی خواستگاری چگونه گل طبیعی را تازه نگه داریم نی نی سایت نگه داشتن گل طبیعی در خانه چگونه دسته گل طبیعی را تازه نگه داریم ماندگاری گل رز شاخه بریده نگهداری گل طبیعی در اسفنج

نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه دسته گل طبیعی را تازه نگه داریم

گل های شاخه بریده به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز دارند زیرا از منبع تغذیه خود جدا شده و بسیار آسیب پذیر هستند. شما باید به طریقی یک منبع تغذیه ای برای دسته گل فراهم کرده و با این روش آن ها را تازه نگه دارید. منابعی که برای تازه ماندن دسته گل به آن ها اشاره شده، اکثرا موادی قندی هستند که می توانند به عنوان یک تغذیه کننده مصنوعی استفاده شده و گیاه را به مدت طولانی تری زنده نگه دارند. دقت به پاکیزگی آب یکی دیگر از نکات حیاتی برای افزایش طول عمر گل های شاخه بریده است. تعویض نکردن آب گلدان موجب گندیدگی و کثیف شدن آن شده و از این طریق عمر دسته گل را کوتاه می کند. در ادامه با الانت همراه باشید تا ترفندهایی کوچک برای تازه ماندن دسته گل های طبیعی را مشاهده کنید.

گام اول

همانطور که به گلدان هایتان رسیدگی می کنید، باید به این گل های شاخه بریده هم رسیدگی کرده و از آن ها مراقبت کنید. رسیدگی روزانه به شکل کوتاه کردن ۱ سانت از پایین شاخه های گل به شکل مورب و با استفاده از یک قیچی کاملا تیز است. با این کار فرآیند رساندن آب و مواد مغذی از طریق آوندهای درون ساقه به تمام بخش ها تقویت شده و گل ها عمر طولانی تری خواهند داشت. اگر پایین ساقه را با یک قیچی معمولی و کند برش دهید، بدتر آوندها را می بندید زیرا ته ساقه فرمی لهیده پیدا میکند.

گام دوم

برگ هایی که درون آب قرار می گیرند را با استفاده از قیچی قطع کنید اما برگ هایی که درون آب قرار نمی گیرند را جدا نکنید. این برگ ها آبرسانی گیاه را افزایش داده و موجب طول عمر آن می شوند. استفاده از آب جوشیده سرد شده یکی دیگر از روش های تازه ماندن گل رز و دیگر گل های شاخه بریده است. این آب کلر و بسیاری از ترکیبات سنگین خود را از دست داده و گزینه مناسبی برای استفاده گل است. آب جوشیده را هر روز یا یک روز در میان تعویض کنید تا از گندیده شدن و فساد آب پیشگیری شده و گل هایتان تازه تر بماند.

گام سوم

یکی از مهم ترین بخش های نگهداری گل های شاخه بریده که تاثیر بالایی در طول عمر آن ها دارد، انتخاب محل مناسب برای نگهداری ست. این گل ها بیشترین طول عمر را در مکان های خنک دارند به همین دلیل بسیاری از افراد گل ها را در هنگام شب درون یخچال قرار داده و مجددا صبح بیرون می آورند.

گام چهارم

نور آفتاب می تواند گل های شاخه بریده را به سرعت پژمرده کرده و عمرشان را کوتاه کند. این گل ها از شاخه خود بریده شده و ریشه ای ندارند، به همین خاطر اصلا نیازی به نور خورشید ندارند و شما باید آن ها را در مکانی کاملا سایه به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا عمر طولانی تری داشته باشند.

گام پنجم

میوه های بسیاری وجود دارند که از خود مقدار بسیاری کمی گاز اتلین منتشر می کنند، این گاز برای گل های شاخه بریده مضر است و می تواند آن ها را خیلی سریع پژمرده کند پس گل ها را در مکانی به دور از ظرف میوه ها قرار دهید. همچنین در هنگام گذاشتن گل ها در یخچال، دقت داشته باشید که در مجاورت با میوه ها قرار نگیرند. در بین میوه ها، موز و آووکادو و گوجه فرنگی از بیشترین مقدار گاز اتلین برخوردار هستند.

گام ششم

شما می توانید با استفاده از مواد غذایی خاصی یک تغذیه کننده مصنوعی برای گل های شاخه بریده تان بسازید. یکی از این مواد غذایی، نوشابه است. برای این منظور سه چهار قاشق غذاخوری نوشابه بدون رنگ درون گلدان بریزید. نوشابه به دلیل وجود مواد قندی، گل ها را شاداب تر کرده و عمرشان را طولانی می کند اما به شرطی که در ریختن آن زیاده روی نکنید.

گام هفتم

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، ترفندهای دیگری هم وجود دارد که از میان آن ها میتوان به انداختن سکه فلزی درون آب گلدان برای کاهش رشد باکتری و میکروب ها، اسپری کردن تافت از فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری برای حفظ حالت برگ ها( البته ما به شما این روش را توصیه نمی کنیم زیرا فرم طبیعی گلبرگ ها را از بین میبرد)، اضافه کردن ۳ قاشق غذاخوری شکر و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید برای تغذیه گیاه و … اشاره کرد.

انواع گل طبیعی نگه داشتن گل طبیعی در یخچال نگه داشتن گل طبیعی خواستگاری چگونه گل طبیعی را تازه نگه داریم نی نی سایت نگه داشتن گل طبیعی در خانه چگونه دسته گل طبیعی را تازه نگه داریم ماندگاری گل رز شاخه بریده نگهداری گل طبیعی در اسفنج

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.