مطالب پر بازدید
چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت

چیدن کابینت چینی چیدن کابینت چینی + چیدمان سرویس چینی عروس در کابینت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

تازه نگه داشتن سبزی خوردن

نگهداری سبزی خوردن در یخچال نی نی سایت نگهداری سبزی خوردن در قابلمه تازه نگه داشتن سبزی خوردن نی نی سایت تازه نگه داشتن سبزی در مغازه نگهداری سبزیجات به مدت طولانی نگهداری سبزی خوردن نشسته در یخچال بهترین ظرف برای نگهداری سبزی خوردن روش نگهداری سبزی پاک شده

تازه نگه داشتن سبزی خوردن به مدت طولانی در یخچال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره تازه نگه داشتن سبزی خوردن

سبزی خوردن مانند ماست و ترشی یکی از کنار غذاهای اصلی در سفره های ایرانی ست. سبزی خوردن طعم بسیار خوبی به غذاهای سنتی می بخشد اما بعد از پاک شدن و نگهداری در یخچال، به سرعت پلاسیده شده و دیگر قابل استفاده نیست. در ادامه ترفندهایی برای نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن و جلوگیری از پلاسیده شد آن جمع آوری کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

نگهداری سبزی خوردن در قابلمه با قاشق

به جای نگهداری سبزی خوردن در آبکش های پلاستیکی، از قابلمه استفاده کنید. استفاده از قابلمه های آلومینیومی یا همان روحی خودمان، انتخاب مناسبی برای نگهداری از سبزی خوردن است. برای این منظور کف قابلمه را با یک پارچه نخی پوشش دهید سپس سبزی را بر روی پارچه بریزید. برای ماندگاری بیشتر سبزی، یک قاشق فلزی غذاخوری هم بر روی آن قرار داده سپس درب قابلمه را بگذارید. فرقی نمی کند که سبزی را شسته اید یا نشسته است، فقط باید به خاطر داشته باشید که سبزی خیس نباشد. با این روش سبزی خوردن حدود یک هفته تازه می ماند.

استفاده از پلاستیک

یکی از روش های جالبی که می توانید از طریق آن سبزی ها را به شکل تازه نگهداری کنید، نگهداری در پلاستیک است اما این روش با چیزی که شما فکر می کنید کمی متفاوت است. در ادامه با الانت همراه باشید. برای این ترفند به یک لیوان یا ظرف استوانه ای شکل، پلاستیک فریزر و کش نیاز دارید. در این روش شما سبزی ها را پاک می کنید و گل و لای آن ها را می گیرد اما ساقه شان را خیلی کوتاه نمی کنید، فقط کمی از پایین ساقه را با یک قیچی تیز برش می دهید تا درون لیوان جا شوند و از آن بیرون نیفتند. ته یک لیوان بلند کمی آب ریخته و ساقه سبزیجات را درونش قرار می دهید سپس یک پلاستیک فریزر بر روی بالای لیوان و برگ های سبزی می کشید. به خاطر داشته باشید که برگ های سبزی نباید تحت فشار باشند و باید به شکل آزادانه و رها درون پلاستیک قرار بگیرند. دور پلاستیک کش می اندازید تا هیچ هوایی وارد نشود. لیوان را در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که به سبزی نیاز پیدا کردید، پلاستیک روی آن را برداشته و سبزی تازه بچینید سپس مجددا پلاستیک را روی سبزی بکشید.

ترفندهایی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن

ترفند اول

پاک کردن سبزی بلافاصله بعد از خرید آن، یکی از ترفندهای تازه نگه داشتن سبزی خوردن است. اکثرا در سبزی پاک نشده، سبزی های زرد و پلاسیده ای وجود دارند که می توانند موجب خرابی بقیه سبزی ها هم شوند پس پاک کردن را به زمان دیگری موکول نکنید و دقیقا بلافاصله بعد از خرید، سبزی ها را پاک کرده و بخش های خراب و پلاسیده اش را دور بریزید.

ترفند دوم

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید استفاده کنید، نشستن سبزی خوردن است. شستن سبزی خوردن، عمر آن را کوتاه تر و احتمال پلاسیده شدنش را بیشتر می کند پس سبزی را پاک کرده اما فقط به مقدار مصرف روزانه تان بشویید سپس مابقی را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و به مرور استفاده کنید.

ترفند سوم

بعد از پاک کردن سبزی، آن را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. برای این منظور تشت کوچکی که گنجایشش از حجم سبزی بیشتر باشد را پر از آب کرده و سبزی ها را درونش بریزید. حجم تشت باید به شکلی باشد که سبزی ها درون آن حرکت کرده و روی هم تلمبار نشوند. دقت داشته باشید که سبزی نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه در آب قرار بگیرد زیرا طول عمرش پایین آمده و سریع تر پلاسیده می شود. استفاده از مواد ضدعفونی کننده طبیعی یکی دیگر از راه های تازه نگه داشتن سبزی است، برای این منظور سبزی را با موادی مثل سرکه و نمک ضدعفونی کرده و از مواد شیمیایی مثل مایع ظرف شویی استفاده نکنید.

ترفند چهارم

بعد از شستن سبزی، باید حتما ۲ مرحله را انجام دهید. مرحله اول استفاده از آبکش و مرحله دوم استفاده از پارچه نخی است. سبزی ها را بعد از شستن درون آبکش بریزید تا آب اضافی شان خارج شود سپس برای ۳ تا ۴ ساعت بر روی پارچه نخی تمیزی پهن کنید تا آب شان به طور کامل جذب پارچه شود. قرار دادن سبزی های خیس و آب دار در یخچال موجب پلاسیدگی و خراب شدن آن ها می شود.

ترفند پنجم

ترفند آخر پوشاندن سبزی سپس قرار دادنش در یخچال است. برای این منظور بعد از خشک شدن سبزی، آن را درون یک آبکش ریخته و رویش را با پارچه ای تمیز بپوشانید سپس آن را در یخچال نگهداری کنید. پارچه روی سبزی موجب افزایش طراوت و دیرتر پلاسیده شدن آن می شود.

نگهداری سبزی خوردن در یخچال نی نی سایت نگهداری سبزی خوردن در قابلمه تازه نگه داشتن سبزی خوردن نی نی سایت تازه نگه داشتن سبزی در مغازه نگهداری سبزیجات به مدت طولانی نگهداری سبزی خوردن نشسته در یخچال بهترین ظرف برای نگهداری سبزی خوردن روش نگهداری سبزی پاک شده

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.